Noman_ Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg tenker på å gå til innkjøp av en HTPC. Dennes bruksområde vil i hovedsak være avspilling av forskjellige mediafiler, som mp3, divx, hd-xvid (720p). Det blir også noe surfing. Spilling på denne dataen er helt utelukket. Jeg har et budsjett å forholde meg til, men ser at denne bare blir sprengt for hver tråd jeg leser om skjermkort. Startet med planer om å kjøpe hovedkort med integrert skjermkort, og en uke senere (i dag) sitter jeg og vurderer Asus GeForce 8800 GTS 320 MB. Det jeg lurer på da er om dette blir skikkelig "overkill" for mitt behov og resten av oppsettet? Jeg har også vurdert Geforce 7600GT-kort, men jeg ønsker ikke å kjøpe noe som blir utdatert før jeg har satt det sammen... Eller burde jeg kjøpe en annen skjermkort og heller investere i størr cpu? Eller bedre hovedkort? Resten av oppsettet er som følger: kabinett: Silverstone LC16M hovedkort: Asus P5B psu: Seasonic S12 380W harddisk: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA minne: Kingston ValueRAM DDR2-667 1GB (2x512) skjermkort ? tv-kort: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE cpu: Intel Core 2 Duo E6300 Cpu-vifte: Zalman CNPS9500 AT Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 7600GT skal holde til ditt bruk. Vurder heller ein bedre cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå