androiden Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei! Har et lite problem. Hver gang jeg har en cd i cdrommen som jobber, så går cpu-prosenten opp til 100% og etter en stund så takler den ikke mer å restarter dataen! Er det cdrommen som er helt på trynet eller er det IDE porten som kansje er defekt? (har prøvd å bytte ide kabel uten resultat) (cdrommen er jo ikke akkurat så ny heller) Lenke til kommentar
androiden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Nå har jeg testet med en annen cd-rom fikk samme problemet da også! Testet den også på IDE1 porten(som funker på harddiskene), samme problem da også! Og når jeg bytta tilbake til IDE2 igjen så restarta maskina seg etter 2 minutt og ville ikke starte windows igjen før jeg kobla fra cd-rom. Er det noe instillinger i BIOS eller Windows som kan være gale? Lenke til kommentar
advanced_killer Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hver gang jeg har en cd i cdrommen som jobber, så går cpu-prosenten opp til 100% og etter en stund så takler den ikke mer å restarter dataen! har samme problemet når jeg spiller Bf2 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kan være fordi DMA er deaktivert på IDE-kanalen eller IDE-enheten. Skal være mulig å aktivere DMA i enhetsinstillingene et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå