JPNord Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, det partiet der er helt orgasmisk. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du må ta med spliten med Enslaved. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Regner med du tenker på The Forest Is My Throne / Yggdrassil? Skal legge den til. Men har aldri fått hørt noe særlig på den, så jeg klarer nok ikke å anmelde den enda Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Regner med du tenker på The Forest Is My Throne / Yggdrassil? Skal legge den til. Men har aldri fått hørt noe særlig på den, så jeg klarer nok ikke å anmelde den enda 8599122[/snapback] Tenker på den, ja. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Nå er den i hvertfall nevnt i førsteposten. Kan dog ikke gi noen anmeldelse enda, må få fatt i den først Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Åssen er den splitten egentlig. Er den verdt å anskaffe seg? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Satyricon-delen er mongokjip og Enslaved-delen er det beste de lagde før Monumension. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Syns enslaved-splitten med Emperor er mye bedre. 'Slaget i skogen bortenfor' er udødelig live-klassiker, og en fantastisk drone-blackmetal låt som repeterer i evigheter de samme temaene til man kommer i en slags transe. Herlig råtten lyd med MASSE reverb Fans går alltid bananas når Grutle sier "Slaget! I skogen! Bortenfor!". Har sett dem 3 ganger. Pluss man får "demo"-versjoner av Emperor sine feteste låter også. Endret 13. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Satyricon er ganske bra, The Shadowthrone og Nemesis Devina er mine favorittcd'er av dem... ER ikke så glad i de nyeste albumene. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Satyricon-delen er mongokjip og Enslaved-delen er det beste de lagde før Monumension. 8601856[/snapback] Feil, det er Mardraum. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilket album er best? 8718708[/snapback] Rebel Extravaganza. Resten er bajs. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilket album er best? 8718708[/snapback] Rebel Extravaganza. Resten er bajs. 8718777[/snapback] Først så forteller du om mange av klassikerene innen norsk svartemetall, som Mayhem's første album, Gorgoroth's første album, Darkthrone's "første" album (det første BM albumet) og Immortals to første album. Hvis du skal sammenligne noe av det Satyricon har gitt ut oppimot dette må det bli Dark Medieval Times eller The Shadowthrone. Det meste blir nedtur etter de andre klassikerene, inkludert DMT og TS, men Rebel Extravaganza derimot, er på lik linje? Ikke veldig konsekvent! Foruten albumene hadde det vært morsomt og lest om diverse videoer, de har jo gitt ut både live/dokumentar og diverse musikkvideoer. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilket album er best? 8718708[/snapback] Rebel Extravaganza. Resten er bajs. 8718777[/snapback] Først så forteller du om mange av klassikerene innen norsk svartemetall, som Mayhem's første album, Gorgoroth's første album, Darkthrone's "første" album (det første BM albumet) og Immortals to første album. Hvis du skal sammenligne noe av det Satyricon har gitt ut oppimot dette må det bli Dark Medieval Times eller The Shadowthrone. Det meste blir nedtur etter de andre klassikerene, inkludert DMT og TS, men Rebel Extravaganza derimot, er på lik linje? Ikke veldig konsekvent! Foruten albumene hadde det vært morsomt og lest om diverse videoer, de har jo gitt ut både live/dokumentar og diverse musikkvideoer. 8719055[/snapback] Kvifor er ikkje det konsekvent? RE er ei forbanna bra plate. Verre er det ikkje. Dette handlar ikkje om kva som "liknar" mest. The Shadowthrone og DMT gjer meg fint lite. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kvifor er ikkje det konsekvent? RE er ei forbanna bra plate. Verre er det ikkje. Dette handlar ikkje om kva som "liknar" mest. The Shadowthrone og DMT gjer meg fint lite. 8719109[/snapback] Det var jo leit, for meg er The Shadowthrone og Dark Medieval Times klassikere på lik linje med andre album utgitt på samme tiden. Det jeg mente med at du ikke var konsekvent var at RE er helt ulikt alle de "beste" albumene du nevnte før, mens TS og DMT er de albumene som for meg holder samme nivå som de andre. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kvifor er ikkje det konsekvent? RE er ei forbanna bra plate. Verre er det ikkje. Dette handlar ikkje om kva som "liknar" mest. The Shadowthrone og DMT gjer meg fint lite. 8719109[/snapback] Det var jo leit, for meg er The Shadowthrone og Dark Medieval Times klassikere på lik linje med andre album utgitt på samme tiden. Det jeg mente med at du ikke var konsekvent var at RE er helt ulikt alle de "beste" albumene du nevnte før, mens TS og DMT er de albumene som for meg holder samme nivå som de andre. 8719149[/snapback] RE skiller seg ut frå dei, ja. Så fordi du likar desse skivene og setter dei på linje med andre på den tida, så betyr det at eg ikkje er konsekvent? Lenke til kommentar
Lekser Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilket album er best? 8718708[/snapback] Rebel Extravaganza. Resten er bajs. 8718777[/snapback] Så det er bare den som er verdt å høre på? Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilket album er best? 8718708[/snapback] Rebel Extravaganza. Resten er bajs. 8718777[/snapback] Så det er bare den som er verdt å høre på? 8719319[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 RE skiller seg ut frå dei, ja.Så fordi du likar desse skivene og setter dei på linje med andre på den tida, så betyr det at eg ikkje er konsekvent? 8719314[/snapback] La meg si det slikt da: 1) Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky 2) Gorgoroth - Pentagram 3) Immortal - Pure Holocaust/DFM 4) Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas 5) Rebel Extravaganza 1, 2, 3 og 4 er eksempel på tidlig 90-talls kald norsk svartmetall. Nr. 5 er mer et eksempel på Satyricons utvikling og svartmetall i en ny rettning fra 1999. Skulle du vært konsekvent med den lista ville Dark Medieval Times eller The Shadowthrone vært Satyricons bidrag til rekken med tidlig 90-talls svartmetall i samme stil. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 RE skiller seg ut frå dei, ja.Så fordi du likar desse skivene og setter dei på linje med andre på den tida, så betyr det at eg ikkje er konsekvent? 8719314[/snapback] La meg si det slikt da: 1) Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky 2) Gorgoroth - Pentagram 3) Immortal - Pure Holocaust/DFM 4) Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas 5) Rebel Extravaganza 1, 2, 3 og 4 er eksempel på tidlig 90-talls kald norsk svartmetall. Nr. 5 er mer et eksempel på Satyricons utvikling og svartmetall i en ny rettning fra 1999. Skulle du vært konsekvent med den lista ville Dark Medieval Times eller The Shadowthrone vært Satyricons bidrag til rekken med tidlig 90-talls svartmetall i samme stil. 8719420[/snapback] Nei, for den lista går på kvalitet. Ikkje kva som liknar på kvarandre. Forstår at det kanskje virkar meir naturleg for deg at eg hadde plassert inn DMT eller TS, men sånn er det ikkje. Men samtidig - eg samanliknar ikkje Rebel Extravaganza med desse. Den er nevnt fordi det er den beste Satyricon-skiva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå