JPNord Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har dessverre aldri fått sett Satyricon live, jeg hadde sjansen da de kom til Pulpitfestivalen i sommer, men det ble aldri at jeg reiste. Takker for gode kritikker av albumguiden, greit å få noen tips dersom jeg skal skrive flere. Lenke til kommentar
Midex Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Misfornøyd med den dårlige omtalen av Rebel. Og hvordan du kan utelate låter som The Scorn Torrent og Prime Evil Renaissance er for meg et mysterium. Mulig at dette er en smakssak,men følte bare for å kommentere det. Btw: et tips, sjekk ut låter som Walk The Path Of Sorrow og Skyggedans fra Dark medival times, og Immortality Passion fra Nemesis Divina. ellers,en rimelig ok albumguide. Endret 2. mai 2007 av Midex Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Frykteleg oppskrytt band. Men Rebel Extravaganza er forbanna rått, det skal dei ha. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Midex, absolutt en smakssak. Har forresten hørt litt mer på Rebel nuh, men jeg står fortsatt ved mitt, den vil ikke sette seg hos meg. Mulig den fortjener bedre, men smaken er som baken uansett Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Om RE. "riffene på platen sett under ett er ikke like sterke som på tidligere utgivelser." Om du legger sammen alle riffa dei har laga på DMT, The Shadowthrone, Nemesis Divina og dei to siste søppelskivene, så vil uansett riffa i Tied In Bronze Chains være betre. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Frykteleg oppskrytt band. 8518819[/snapback] Ikke for å hakke ned på denne sjangeren Satyricon faller inn under, men jeg synes de fleste Svart Metall bandene er oppskrytt, men det er kanskje for at jeg selv ikke helt vet hva jeg skal høre etter når jeg en sjelden gang setter på noe, eller hører noe. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Frykteleg oppskrytt band. 8518819[/snapback] Ikke for å hakke ned på denne sjangeren Satyricon faller inn under, men jeg synes de fleste Svart Metall bandene er oppskrytt, men det er kanskje for at jeg selv ikke helt vet hva jeg skal høre etter når jeg en sjelden gang setter på noe, eller hører noe. 8519797[/snapback] Eller fordi dei rett og slett er langt svakare enn andre norske BM-band. Dei har ei skikkeleg god skive. Det er det også svært mange andre band som har. Om du er i tvil om kva du skal sette på: Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky Gorgoroth - Pentagram Immortal - Pure Holocaust/DFM Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas Det meste blir nedtur etter dei skivene. Endret 2. mai 2007 av Neslepaks Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva er det som definerer virkelig god BM? Synes alt går i samme takt, å mye samme riff også, får ikke så mye med meg av tekstene må jeg bare innrømme. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva er det som definerer virkelig god BM?Synes alt går i samme takt, å mye samme riff også, får ikke så mye med meg av tekstene må jeg bare innrømme. 8520020[/snapback] Derfor følger det med booklet. Definisjonen av god BM vil være subjektiv. Eg har lista opp min definisjon i innlegget over. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva er det som definerer virkelig god BM?Synes alt går i samme takt, å mye samme riff også, får ikke så mye med meg av tekstene må jeg bare innrømme. 8520020[/snapback] Derfor følger det med booklet. Definisjonen av god BM vil være subjektiv. Eg har lista opp min definisjon i innlegget over. 8520054[/snapback] Fortelle noe om forskjellige stiler som skiller de bandene/platene fra andre BM band/plater. Sorry hvis jeg virker som en idiot nå, men jeg er interessert i musikk, å dette er en sjanger jeg vet yderst lite om. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva er det som definerer virkelig god BM?Synes alt går i samme takt, å mye samme riff også, får ikke så mye med meg av tekstene må jeg bare innrømme. 8520020[/snapback] Derfor følger det med booklet. Definisjonen av god BM vil være subjektiv. Eg har lista opp min definisjon i innlegget over. 8520054[/snapback] Fortelle noe om forskjellige stiler som skiller de bandene/platene fra andre BM band/plater. Sorry hvis jeg virker som en idiot nå, men jeg er interessert i musikk, å dette er en sjanger jeg vet yderst lite om. 8520069[/snapback] Det beste må vel være å høre sjølv. Last ned eit knippe ulike BM-klassikarar, hør, merk forskjellen. Er nok det beste tipset eg kan gje. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Rebel Extravaganza er helt vanvittig frekk. Ytterst dritfet plate. Resten varierer mellom pinlig og kjipt. Tekstene på de første platene er legendarisk komiske. "Slå ihjel hans ynkelige lam.......MED KLUBBE!!" Ufrivillig selvparodisk kammar. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 "Slå ihjel hans ynkelige lam.......MED KLUBBE!!" Ufrivillig selvparodisk kammar. 8520407[/snapback] Men nå er det da godeste herr Nagell som har skrevet den teksten... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 "Slå ihjel hans ynkelige lam.......MED KLUBBE!!" Ufrivillig selvparodisk kammar. 8520407[/snapback] Men nå er det da godeste herr Nagell som har skrevet den teksten... 8521740[/snapback] Mener du me det at teksten blir automatisk bra lyrikk, siden herr Nagell har skrevet den? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Her oppe på fjellet ved midnattsilden kan man enda se de komme som ville dyr ut av skogsmørket...over trollberg!! Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nope. Det var bare ment som en opplysning, siden Glint brukte akkurat det utdraget som et eksempel på Satyricons dårlige tekstskrivning. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Her oppe på fjellet ved midnattsilden kan man enda se de komme som ville dyr ut av skogsmørket...over trollberg!! 8522509[/snapback] Haha, den er da bare tøff! Edit: pardon the dobbelpost. Endret 2. mai 2007 av Kaospike Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Tied in Bronze chains er for meg høydepunktet på Rebel, det andre er ikke så langt unna kjipt! menmen, ha en fin dag=) Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Tied in Bronze chains er for meg høydepunktet på Rebel, det andre er ikke så langt unna kjipt! menmen, ha en fin dag=) 8523772[/snapback] Tied In Bronze Chains er jul, nyttår, påske, bursdag og 17.mai på ein gong. Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Pianospillingen på slutten av Forhekset gir meg gåsehud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå