Yois111 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei Plutselig når jeg skulle restarte pc'en så fikk jeg feilmeldingen alá "The file hal.dll is either corrupt or missing. Please re-install this file". Jeg fant frem XP pro cd'en min, gikk innpå repair og skrev følgende: copy I:\I386\hal.dl_ C:\WINDOWS\system32\ rename C:\WINDOWS\system32\hal.dl_ hal.dll Når jeg starta opp pc'en deretter så kom loading screen, men den fryser etter noen sekunder. What to do? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Du kan forsøke bootcfg /rebuild fra gjenopprettingskonsollen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 hal.dl_ er komprimert, derfor det står .dl_ og ikke hal.dll Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 norbat: Skal teste det ut ikveld. Håper det funker.. GeirGrusom: Siden det er komprimert, hva kommando burde jeg bruke isteden for copy? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 HAL.dll skapes når du installerer PC'en, så det vil høyst sannsynlig ikke funke, samme gjelder for chkdsk /r fra OS cd, du må nok høyst sannsynlig reinstallere. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 norbat: Skal teste det ut ikveld. Håper det funker.. GeirGrusom: Siden det er komprimert, hva kommando burde jeg bruke isteden for copy? 8324755[/snapback] expand x:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (x= cd-rom stasjonen) Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har akkurat det samme problemet, men er ikke så flink på sånt. Hva må jeg gjøre for å få PCen opp å gå? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) lese de 2-4 trådene over mere nøyaktig... expand x:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (x= cd-rom stasjonen) <- For og gjøre denne trenger du Windows CD'en din. Endret 7. april 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) lese de 2-4 trådene over mere nøyaktig... expand x:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (x= cd-rom stasjonen) <- For og gjøre denne trenger du Windows CD'en din. 8325329[/snapback] Fått opp konsollen no... Men det står at windows er på e: og jeg vet ikke hvilke bokstav dvd-romen er på. Hjelp er nødvendig:P Endret 7. april 2007 av intelli-musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå