Gå til innhold

Fersking trenger råd om bag til D80?

Anbefalte innlegg

Jeg er en komplett nybegynner som har kjøpt meg et D80 kamera.

Så trenger jeg en veske til denne.

Hva burde jeg kjøpe, og hvorfor?

Trenger noen argumenter og tips da jeg er helt fersk og ikke helt vet hva jeg trenger... :)

Takker masse for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva har du tenkt å bruke kameraet til?

Jeg har to til mitt D80, begge fra LowePro. Den ene er en Topload Zoom 1, som har plass til kameraet med ett middels stort objektiv påmontert. Passer fint hvis du bare skal ha med deg kameraet med kitobjektivet eller et annet objektiv av tilsvarende størrelse og helst ikke vil drasse på for mye.

Den andre er en Off trail 2, som jhar plass til kameraet med et påmontert teleobjektiv, og i tillegg har plass til å feste på to objektivvesker. Det følger med to som har lett plass til min Nikkor 80-200/f2,8, men du kan bytte dem ut med mer kompakte vesker hvis du vil ha med mindre objektiver. Den sitter bra på hoften så du slipper å ofre ryggsekken med kakao og kvikklunsj, og du får med deg mer enn nok utstyr for en grei fototur.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte var kanskje å ha en veske som har plass til en eller to objektiver ekstra, i tillegg til den som er påmontert.

Pluss eventuelle andre tillegg som trengs..

Pr. nå har jeg bare det objektivet som fulgte med, 18-70mm.

Har ikke kommet så langt at jeg vet hvilke objektiver jeg skal kjøpe meg i tillegg, da jeg er veldig nybegynner. Håper å bli en "proff-hjemmebruker" på speilrefleks..

Jeg kommer ihvertfall til å bruke kamera på fisketurer.

Lenke til kommentar
Det jeg tenkte var kanskje å ha en veske som har plass til en eller to objektiver ekstra, i tillegg til den som er påmontert.

Pluss eventuelle andre tillegg som trengs..

Pr. nå har jeg bare det objektivet som fulgte med, 18-70mm.

Har ikke kommet så langt at jeg vet hvilke objektiver jeg skal kjøpe meg i tillegg, da jeg er veldig nybegynner. Håper å bli en "proff-hjemmebruker" på speilrefleks..

Jeg kommer ihvertfall til å bruke kamera på fisketurer.

8320458[/snapback]

Lowepro Off Trail bagene er veldig bra. Du kan bruke den som snutebag, eller montere 1 eller 2 ekstra linsetasker/bager på siden, etter behov.

I min Off Trail 2 har jeg plass til mitt canon 350D eller 30D med 24-105f/4L påmontert, pluss plass til 70-200f/2,8, 85f/1,8, 50f/1,8, cokin filterholder og adapter, ND Grad filtre, 2 ekstra batterier og 2 ekstra minnekort. Har egen bag til stativ.

Når jeg reiser, setter jeg Off Trail bagen og stativ i innsjekket bagasje, og tar med meg Computrekkeren med allt utsyr og laptop med på flyet.

Mye mer praktisk å ha en modulær snutebag enn en veske/ryggsekk til dagsturer/små fototurer.

Endret av buitre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...