Gå til innhold

Overføre fra DnB konto til DnB konto, skje straks?

Windoge

Anbefalte innlegg

For en uke siden ble lommeboken min stjålet. Dette resulterte i at jeg måtte stenge kortet mitt, og jeg venter i dag på å få nytt kort tilsendt i posten. "Desverre" er det påske. Posten går ikke, bankene er stengt. Jeg har konto i DnB, og det eneste som fungerer nå er nettbanken. Derfor prøvde jeg å overføre penger til min samboers konto som også har DnB. Siden vi har samme bank regnet jeg med at overføringen ble å skje på sekundet, men det gjorde det ikke. Er dette vanlig i påsken? Litt kjipt å være helt blakk hele påsken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos DnB kan du endre innstillingene slik at du får overført penger umiddelbart i samme bank!

Om du betale regninger så blir de også trukket umiddelbart om du har forfall samme dag!

*edit

Fremgangsmåte;

Logg inn->Mine innstillinger->Regningsbetaling->Alternativ løsning:

"Jeg ønsker alternativ løsning, der alle betalinger med dagens dato trekkes fra konto umiddelbart og disponibel saldo oppdateres samtidig"

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Eg har Sparebanken Vest og når eg overfører mellom egne konti, eller kontoer som eg disponerer, så går pengene ut av min konto og inn på den andre kontoen umiddelbart. Samme når eg hadde Sparebanken 1 og Postbanken.

Og da eg var i millitæret var eg og noen medsoldater på Oslo S da eg oppdaget at kortet mitt ikke fungerte lengre. Eg kobla meg da opp på nettbanken via laptoppen min og overførte til en av de som var med meg, og tok ut penger den veien. Tror han hadde Sparebanken 1 da, og eg hadde Sparebanken Vest. Dette var da ca kl 8 eller 9 på kvelden.

Lenke til kommentar
Hos DnB kan du endre innstillingene slik at du får overført penger umiddelbart i samme bank!

Om du betale regninger så blir de også trukket umiddelbart om du har forfall samme dag!

*edit

Fremgangsmåte;

Logg inn->Mine innstillinger->Regningsbetaling->Alternativ løsning:

"Jeg ønsker alternativ løsning, der alle betalinger med dagens dato trekkes fra konto umiddelbart og disponibel saldo oppdateres samtidig"

8318946[/snapback]

Prøvde dette, men det gjorde ingen forskjell.. :(

Lenke til kommentar

straksbetaling i nettbank har blitt fjernet av "sikkerhetsgrunner" - men det har du sikkert funnet ut av nå. dersom du overfører mellom egne konti, oppdateres disponibel saldo straks. står kontoen i en annens navn, skjer dette etter vanlige "frister" - kjøres kl 10, 12 og 24 på virkedager.

Lenke til kommentar
straksbetaling i nettbank har blitt fjernet av "sikkerhetsgrunner" - men det har du sikkert funnet ut av nå. dersom du overfører mellom egne konti, oppdateres disponibel saldo straks. står kontoen i en annens navn, skjer dette etter vanlige "frister" - kjøres kl 10, 12 og 24 på virkedager.

8365015[/snapback]

Overføring mellom egne konti går helt fint, men for meg har det ingen hensikt. Men da var denne saken avklart. Det rare er at jeg tydeligvis er den eneste her som har oppdaget dette. Problemene er uansett løst. Fikk nytt bankkort i går, og det gikk ca 7 virkedager. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...