Windoge Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 For en uke siden ble lommeboken min stjålet. Dette resulterte i at jeg måtte stenge kortet mitt, og jeg venter i dag på å få nytt kort tilsendt i posten. "Desverre" er det påske. Posten går ikke, bankene er stengt. Jeg har konto i DnB, og det eneste som fungerer nå er nettbanken. Derfor prøvde jeg å overføre penger til min samboers konto som også har DnB. Siden vi har samme bank regnet jeg med at overføringen ble å skje på sekundet, men det gjorde det ikke. Er dette vanlig i påsken? Litt kjipt å være helt blakk hele påsken. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Banken min tar slike overføringer, før kl. 12.00 = samme dag. Etter kl.12.00 = dagen etter på konto. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Overførte til den andre DnB-kontoen før kl 24:00 i går natt. Ingenting har skjedd. Det er fint med påske, men ikke når verden stopper helt opp. Spesielt ikke enkle ting som burde vært gjort automatisk. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Hos DnB kan du endre innstillingene slik at du får overført penger umiddelbart i samme bank! Om du betale regninger så blir de også trukket umiddelbart om du har forfall samme dag! *edit Fremgangsmåte; Logg inn->Mine innstillinger->Regningsbetaling->Alternativ løsning: "Jeg ønsker alternativ løsning, der alle betalinger med dagens dato trekkes fra konto umiddelbart og disponibel saldo oppdateres samtidig" Endret 6. april 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Eg har Sparebanken Vest og når eg overfører mellom egne konti, eller kontoer som eg disponerer, så går pengene ut av min konto og inn på den andre kontoen umiddelbart. Samme når eg hadde Sparebanken 1 og Postbanken. Og da eg var i millitæret var eg og noen medsoldater på Oslo S da eg oppdaget at kortet mitt ikke fungerte lengre. Eg kobla meg da opp på nettbanken via laptoppen min og overførte til en av de som var med meg, og tok ut penger den veien. Tror han hadde Sparebanken 1 da, og eg hadde Sparebanken Vest. Dette var da ca kl 8 eller 9 på kvelden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Så jeg er bare en meget uheldig sjel som har DnB? Er det andre med DnB som har erfart samme problemet som meg? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Hos DnB kan du endre innstillingene slik at du får overført penger umiddelbart i samme bank!Om du betale regninger så blir de også trukket umiddelbart om du har forfall samme dag! *edit Fremgangsmåte; Logg inn->Mine innstillinger->Regningsbetaling->Alternativ løsning: "Jeg ønsker alternativ løsning, der alle betalinger med dagens dato trekkes fra konto umiddelbart og disponibel saldo oppdateres samtidig" 8318946[/snapback] Prøvde dette, men det gjorde ingen forskjell.. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Rart... jeg antar jo selvsagt at du ikke bare endre innstillingene, men også prøvde å overføre på ny! Jeg overfører med en gang til min kjæreste, som også har DnB Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Prøvde også å overføre på nytt, men hjalp ikke. Påvirkes nettbanken av at jeg sperret Visa kortet mitt? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Tipper det tar tid å aktivere innstillingen. Du må nok bare smøre deg med tolmodighet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Det står at innstillingen skjer umiddelbart. Vet ikke hva som skjer.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Men er det normalt at slikt gjennomføres på offentlige helligdager? (altså der alt er stengt) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nå som jeg disponerer fruens konti, skjer slikt automagisk. Før jeg disponerte de, skjedde det ikke automagisk. Begge er kunder i DnB Nor. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg, søstra mi og moren min er DnB NOR-kunder hele gjengen. Vi har alltid overført penger til hverandres kontoer på minuttet. Aldri vært noe problem det. Lenke til kommentar
tussemor Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 straksbetaling i nettbank har blitt fjernet av "sikkerhetsgrunner" - men det har du sikkert funnet ut av nå. dersom du overfører mellom egne konti, oppdateres disponibel saldo straks. står kontoen i en annens navn, skjer dette etter vanlige "frister" - kjøres kl 10, 12 og 24 på virkedager. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 straksbetaling i nettbank har blitt fjernet av "sikkerhetsgrunner" - men det har du sikkert funnet ut av nå. dersom du overfører mellom egne konti, oppdateres disponibel saldo straks. står kontoen i en annens navn, skjer dette etter vanlige "frister" - kjøres kl 10, 12 og 24 på virkedager. 8365015[/snapback] Overføring mellom egne konti går helt fint, men for meg har det ingen hensikt. Men da var denne saken avklart. Det rare er at jeg tydeligvis er den eneste her som har oppdaget dette. Problemene er uansett løst. Fikk nytt bankkort i går, og det gikk ca 7 virkedager. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Så på Nrk Vestlandsrevyen forleden at bankene ned bemannet i høytidene, som igjen resulterte i at regninger ikke ble trukket fra konto. Dette hadde sammenheng med nett-sikkerhet å gjøre! Lenke til kommentar
tussemor Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå er straksbetaling tilbake i nettbanken *hurra* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Kontoer jeg disponerer, kan jeg overfore penger mellom paa sekundet. Hvis jeg ikke er disponent av den andre kontoen, og maa overfore via en giro, saa tar det vel en dag - om det er en arbeidsdag vel og merke. Er mest handelsbanken, men ogsaa DnB NOR jeg har erfaring med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå