Zemeckis Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Da har jeg hentet meg en 89.mod Volvo 245 TICn med en helt orginal B230FK motor med M47 girkasse. Reiste ned til gardermoen den 2/4,hvor eieren møtte oss der. Så var det bare å komme seg hjem til Trondheim igjen. Turen jeg ganske bra, ikke noe tull med motoren og målte bensinforbruket til rundt 0,75-0,85. Noen jeg synes er brukbart. Fikk ikke tatt så mye bilder som jeg hadde tenkt.Av utstyr så har den 4xel.vinduer, AC, tusenmetringer/grøftlys, sentrallås. Selve bila har gått rundt 386tusen mens motor rundt 120tusen. Motorfestene var litt myke så de måtte skiftet og nye fra pedersens-racing fulgte med og de ble skiftet i går. Hadde et lite uhell på vei til Åre i går. Ble sinnsykt med snøvær,dårlig sikt og ekstremt glatt så jeg mistet litt kontrollen over bilen med ikke godt nok, så jeg støtet borti autovernet og fikk en liten bulk ytterst på tuppen på forskjermen og knust hovedlykt og sidelykt på førersiden. Har ikke tatt bilder av skadden enda, dårlig vær ute. Men det kommer. Endret 15. april 2007 av Zemeckis Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Virker som et fint eksemplar du har skaffet deg. Gleder meg til å følg med på denne tråden. For mer og mer lyst på en volvo selv! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Pent eksemplar ja, hvor mye er det under panseret? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 B230FK som er under panseret er helt orginalt og yter 136HK er litt usikker på NM da men:P Trimming er ikke prioritert før jeg finner en annen girkasse og får tatt det lille som er av rust og litt små ting Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Er det ikke 116HK hvis det ikke er slik trimmerke fremfor. Hvis det er det, er det 136hk som er. Edit: Gratulerer med en flott ny bil da gutt Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Nei, motoren har 136HK orginalt. Samma om det er "trimmerke" framfor eller ikke:s Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 så ut som ett ytterst bra eksemplar.. godt å få seg galva karosseri.. hehe gratulerer.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Så ut som et bra eksemplar, bra jobbet å kræsje den allerede Hvor mye ga du for den? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Smak og behag.. hehe.. Setetrekket er nøyaktig det samme stoffet som min bestefar har i sin bryllupsdress. Fargen er også litt ut på en slik bil. Resten vet jeg ikke noe om.. men sikkert en fin a til b bil. ikke noe mere. Hadde den vært litt eldre hadde den vertfall hatt litt sjarm (siden den da hadde vært veteran) men... Hehe.. uansett! Lykke til med bilen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Synes det er flott med sota lister rundt om. Skjelden.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Noen bilder av skadene: Får taki nye lykter i morgen. Møtte på en Volvokar etter jeg hadde vært på torshov å handle litt diverse og pratet litt Volvo med han. Grunna bulk: Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Blinklyset ligger i hovedlyse ja Nei, sier som jeg har sagt tidligere, gratulerer og synd med kræsjen.. Men du beholdt jo lappen allikavel da, det hadde jo vært verst. Tusenmeterne er på plass og ja, utenfor grillen, det er bra det er der de skal være. fått ornda mer på bulken da? Synes det er flott med sota lister rundt om. Skjelden.. Hva mener du med "sota lister" ? Endret 10. april 2007 av ZyreX Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Sorte lister. Bedre 8349474[/snapback] Der ja Jepp, seff, det er det beste det.. Derfor Kenneth og jeg har det.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Bulken har ikke blitt rettet opp enda. Skal muligens høre med en kjenning av dama. Den har nå blitt grunnet og venter på litt lakkstiff påføring i de kommende dagene. Skal på biltema i morgen å handle litt verktøy, så da tar jeg å skifter lykter. Fikk skaffet nye lykter hos en kompis. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Fått skifta ut lykta og tatt nye bilder etter vask: Det er parklys i tusenmetringene, bildene er tatt med Nokia N73. Fikk på sommerhjula igjen. 15" turbofelger. Kjøpte meg en R som skal på bakluka i sommer etter polering. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 tro om du får like mye strekk som meg for den r'n på bakluka.. hehe Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hva skal denne R'en stå for da? Skal du bare klistre den på for at det skal se "kult" ut, eller har du oppgradert bilen din? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 B230FK som er under panseret er helt orginalt og yter 136HK er litt usikker på NM da men:P Trimming er ikke prioritert før jeg finner en annen girkasse og får tatt det lille som er av rust og litt små ting 8319348[/snapback] Hei. Den bilen er flott Sender med litt info, om motoren din. Kan De vennligst ta ett bilde av motoren ? B230FK - 940 S (last years of 900 series were only available as estate and with B230FK or B230FT) Motronic (Bosch) - Low Pressure Turbo 99 kW / 135 hp at 4900 RPM 230 Nm at 2300 RPM 96 X 80 mm /4.cyl. / low pressure turbo 2,316 litre TIC står for Turbo Intecooler, men en B230FK er en lavtrykksturbo. Derfor hadde det var kjekt med ett bilde. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå