Pepsi Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg har et veldig dumt spørsmål om 3G..... Er 3G nettet kun til dataoverføring? Eller kan du ringe og sende sms over 3G nettet? Jeg opplevede å kun ha 3G dekning og ikke GSM dekning, da kom ikke sms'ene frem og folk fikk heller ikke ringt til meg. Er det sånn eller har jeg noen feil instillinger? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Dette hørtes mystisk ut. Hvor var du da dette skjedde? Hadde du datatrafikk gående da det skjedde? Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Dette hørtes mystisk ut. Hvor var du da dette skjedde? Hadde du datatrafikk gående da det skjedde? 8318720[/snapback] Nei, jeg hadde ikke noe datatrafikk gående akkuratt da. Jeg var på jobb....høyt murbygg, men dekningen skal være bra. Det som var litt rart også, var at da jeg slo av 3G, så fikk jeg full gsm dekning. Dermed har jeg latt 3G være av så lenge. Jeg bruker en W880, kan det være problemer med den?? Takker for alle tilbakemeldinger, for dette synes jeg er litt rart Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 UMTS (3G) er et eget nett som har støtte for både tale og data på samme måte som GSM. Telefonen vil alltid søke det nettet med best dekning og UMTS vil alltid være prioritert i og med at UMTS har en høyere kvalitet en GSM. At du ikke fikk sendt SMS eller at fok ikke fikk ringt deg var jo litt snodig. Kan ha vært noe feil der og da. Er du i urbane strøk vil du stort sett oppleve at du stort sett bare har UMTS dekning med mindre du slår av UMTS i telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå