Gå til innhold

Uaktuelt å oppgradere til Vista

Anbefalte innlegg

Sånn rent bortsett ifra at bilen er dyr, og ikke har noen særlige forbedringer ovenfor din nåværende bil da . Personlig vil jeg ikke anbefalt folk å bruke penger på Vista i dag, hadde jeg reinstallert OSet nå hadde jeg installert XP (og jeg har lisenser for begge deler).

AtW

Tja alt er relativt,mange kjøper bil for status og betaler titusenvis for dette uten at bilen derfor er bedre, så når det gjelder pris vil jeg tro folk kjøper etter hva de selv finner ut, det samme med os.

Jeg ser forøvrig at mange som argumenterer med pris på Vista viser til dyreste utgave med en pris på ca 4500 uten å nevne et ord om at samme utgaven finnes i OEM til ca 1500 kr og at billigste alternativ er å få til ca 700 kr, når en så vet at de fleste klarer seg fint med en OEM utgave er vel dette viktig å få frem, istedenfor å vise til dyreste alternativ :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja alt er relativt,mange kjøper bil for status og betaler titusenvis for dette uten at bilen derfor er bedre, så når det gjelder pris vil jeg tro folk kjøper etter hva de selv finner ut, det samme med os.

Jeg ser forøvrig at mange som argumenterer med pris på Vista viser til dyreste utgave med en pris på ca 4500 uten å nevne et ord om at samme utgaven finnes i OEM til ca 1500 kr og at billigste alternativ er å få til ca 700 kr, når en så vet at de fleste klarer seg fint med en OEM utgave er vel dette viktig å få frem, istedenfor å vise til dyreste alternativ  :hmm:

8349242[/snapback]

Men dersom noen faktisk er opptatt av "statusen" , da er man jo avhengig av å ha den fine 3d-lakken også. Hvordan skal man ellers imponere alle bivånerne? Når de ser at den fine 3d-lakken mangler så skjønner de jo med engang at det er bare billigversjonen du har. ;)

Lenke til kommentar

Uaktuelt for mange, se for eksepmpel på drivere til WLAN etc. Jeg ønsket oppgardere, men det var umulig å oppdrive drivere for noen av kortene jeg hadde(SMC, MSI og Dlink). Hva skal en med en pc i dag som ikke er på nett. Lette også etter et USB eller PCI kort med 108MB støtte eller mer.. Var ikke å oppdrive.

Så vil Microsoft at vi skal oppgardere, så er det vel best å få fart på driver produksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg ser forøvrig at mange som argumenterer med pris på Vista viser til dyreste utgave med en pris på ca 4500 uten å nevne et ord om at samme utgaven finnes i OEM til ca 1500 kr og at billigste alternativ er å få til ca 700 kr, når en så vet at de fleste klarer seg fint med en OEM utgave er vel dette viktig å få frem, istedenfor å vise til dyreste alternativ  :hmm:

8349242[/snapback]

Men dersom noen faktisk er opptatt av "statusen" , da er man jo avhengig av å ha den fine 3d-lakken også. Hvordan skal man ellers imponere alle bivånerne? Når de ser at den fine 3d-lakken mangler så skjønner de jo med engang at det er bare billigversjonen du har. ;)

8349290[/snapback]

Vel skjønner ironien din,men den traff ikke helt for det er samme lakken om en kjøpre feks ultimate til 4500 eller ultimate oem til 1500 :p

Som du vet er eneste forskjellen at oem ikke kan flyttes til en annen pc og dette er uten intresse for de fleste,da de har bare en maskin og når den er utdatert kjøper de ny komplett maskin .

Lenke til kommentar
Uaktuelt for mange, se for eksepmpel på drivere til WLAN etc. Jeg ønsket oppgardere, men det var umulig å oppdrive drivere for noen av kortene jeg hadde(SMC, MSI og Dlink). Hva skal en med en pc i dag som ikke er på nett. Lette også etter et USB eller PCI kort med 108MB støtte eller mer.. Var ikke å oppdrive.

Så vil Microsoft at vi skal oppgardere, så er det vel best å få fart på driver produksjonen.

8349597[/snapback]

Forstår jeg deg rett i at du ikke kommer på nett ved bruk av feks d-link router?

Jeg har en d-link trådløs router som jeg kjøpte for flere år siden og har ingen problemer med den :hmm:

Lenke til kommentar
Men DX10 støttes jo i alle versjonene, selv de billigste?

Om dere diskuterte forkjellen på vista versjonene så ble det feil ja, tok utgangspunkt i Emne på tråden.

Skulle satt meg mer inn i lakk diskusjonen før jeg quotet derfa :)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

"Lakken" er usedvalig lettdrevet i hvertfall. Sitter på en bærbar med Enterprise utgaven og ikke annet enn er Radeon Mobility X300 og det går greit rundt faktisk. Er det ikke bare den billigste utgaven som ikke støtter "Aero Glass"?

Men jeg vil anta at den komersielle etterspørselen etter Vista vil ta av etter sommeren, da man har fått en hardware- og program-støtte som er akseptabel nok. Samt at "ekspertene" har gått lei av å si at "Vista er for nytt", så de ikke kan fraråde oppgradering mer. Ser for meg haugevis av Vista-implementeringsprosjekter utover høsten :thumbup: Er nok av teknologikåte direktører der ute med store pengesekker :!:

Lenke til kommentar
"Lakken" er usedvalig lettdrevet i hvertfall. Sitter på en bærbar med Enterprise utgaven og ikke annet enn er Radeon Mobility X300 og det går greit rundt faktisk. Er det ikke bare den billigste utgaven som ikke støtter "Aero Glass"?

Men jeg vil anta at den komersielle etterspørselen etter Vista vil ta av etter sommeren, da man har fått en hardware- og program-støtte som er akseptabel nok. Samt at "ekspertene" har gått lei av å si at "Vista er for nytt", så de ikke kan fraråde oppgradering mer. Ser for meg haugevis av Vista-implementeringsprosjekter utover høsten  :thumbup:  Er nok av teknologikåte direktører der ute med store pengesekker  :!:

8349887[/snapback]

Jeg synes egentlig aero er veldig tungdrevent, med 2 skjermer går det merkbart tregt på mitt 6600 GT.

AtW

Lenke til kommentar
Men jeg vil anta at den komersielle etterspørselen etter Vista vil ta av etter sommeren, da man har fått en hardware- og program-støtte som er akseptabel nok. Samt at "ekspertene" har gått lei av å si at "Vista er for nytt", så de ikke kan fraråde oppgradering mer.

8349887[/snapback]

Er ikke snakk om "å bli lei" av noe men kun være realistisk. Om Vista kommer seg opp(og forbi?) XP nivå er det selvsagt ikke noen grunn til å ikke anbefale det pga. kompatibilitetsproblemer lenger.

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig aero er veldig tungdrevent, med 2 skjermer går det merkbart tregt på mitt 6600 GT.

AtW

8350100[/snapback]

Jeg er neppe den eneste som synes Aero er både tungdrevet og oppskrytt. Hvorfor skal det f.eks. kreves så mye av grafikkhardware for å vise noen transparente vinduer?

Doom er jo mer fancy, og det funker som en drøm på min gamle 386 :!:

Lenke til kommentar

8349597[/snapback]

Det er vel like mye maskinvareprodusentene sitt ansvar å få i gang påroduksjonen av drivere. men de ønsker vel egentlig at vi skal kjøpe nye wlan-, lyd- og andre kort.. Spesiellt fed up er jeg på Creative.

Sånn for kuriositetens skyld; til og med Turtle Beach har drivere til Vista på opp til 7 år gamle lydkort.. men å finne noe på SB live.. pøh!

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar

Du for bare legge iritasjon over creative når det gjelder dette på hylla med en gang, virker som de ikke kommer til å forbedre seg så bortkastet energi.

Med et av lydkortene dems gikk det så langt at jeg gikk å kjøpte meg et nytt lydkort pga dårlig oppdaterte drivere (feilen ga blåskjerm så ikke så kurant for en gamer). Forumet dems er spekket til randen av kunder med driver problemer.

Og vista drivere er selvsagt ikke noe unntak for Creative

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

AH! Nå har jeg lagt inn XP igjen, etter å ha kjørt Vista i over et halvt år, og du verden for en forskjell i hastighet det ble! Blir nok lenge til jeg går tilbake til Vista igjen.

PC'en min blir ranket til 5 i Vista - til tross for dette er Vista sirup i forhold til XP.

Foreløpig har jeg ikke lagt merke til noe jeg savner fra Vista? I så fall må jeg rett og slett bite i det sure eplet og innse at Vista har vært en kjempeflopp for min del... :(

Og nei, jeg var ikke en av de som mente at Windows XP også var en flopp - jeg hyllet XP fra første stund, og lo av alle som klamret seg til Windows 2000/98, fordi XP var for nytt og hadde for mange farger... :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Du for bare legge iritasjon over creative når det gjelder dette på hylla med en gang, virker som de ikke kommer til å forbedre seg så bortkastet energi.

Med et av lydkortene dems gikk det så langt at jeg gikk å kjøpte meg et nytt lydkort pga dårlig oppdaterte drivere (feilen ga  blåskjerm så ikke så kurant for en gamer). Forumet dems er spekket til randen av kunder med driver problemer.

Og vista drivere er selvsagt ikke noe unntak for Creative

8356088[/snapback]

Creative har en større utfordring enn andre leverandører av lydkort, da de leverer saker med innebygget hardware-aksellerasjon, som blir "bypassed" av Windows Vista pga. helt ny arkitektur for lyd. Å lage drivere som utnytter den innebygde EAX-brikken krever ikke bare nye drivere, men en slags "tweak" som erstatter en systemfil i det applikasjonen (spillet) startes.

Du kan lese mer om det her: Extremetech

Likevel: Vista har vært tilgjengelig i Beta fryktelig lenge nå, så dette er egentlig noe de burde ordnet før release. Spørsmålet er om de kommer til å legge inn støtte ikke bare for de nyeste Xi-Fi og Audigy 2, men om eldre kort også vil støttes. :hmm:

Lenke til kommentar
Treg Vista Oppstart

8372876[/snapback]

Vet ikke jeg,men jeg booter iallefall kjappere opp i Vista enn i xp.

Jeg har som sagt to raptordisker, en til vista og en til XP, begge osene ble lagt inn samme dag og de nyeste driverne til begge ble innstalert, så det er ikke noe gammelt ved xp kontra nytt på vista :hmm:

8374184[/snapback]

Kan godt hende at du er heldig og at alt fungerer som planlagt for deg. Det hjelper dog lite for alle de som får/har problemer pga. bugs i Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...