Ourasi Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Så at jeg har en kompis som har en piratkopiert utgave og sliter og at andre faktisk har klaget på vista og det viser seg at disse var piratkopier så er det ikke relevant og er bare babbel??Det er greit at noen har slitt med orginalutgaver,det blir ikke av den grunn urelevant at folk med piratkopier sliter, for om det blir det så må jo alle som sliter være urelevant babbel Når en så vet at piratkopier florerer så er det høyst relevant å bringe dette frem i lyset i et forsøk på å belyse om hvilken utgave de som har problemer sitter med, for om det viser seg at flesteparten sitter nettop med piratutgaver så kan nemmelig en av årsakene være nettop det . Men her virker det som at det er viktig å tåkelegge slike muligheter for å fokusere mest mulig negativt. Personelig finner jeg det svært mystisk at jeg etter å ha innstalert ca 20 Vista os på dertil like mange maskiner ikke har opplevd problemer på en eneste en om dette oset var så ille som enkelte prøver å fremstille det når vi så ser denne listen viser den vel også at få har problemer med Vista, eneste som er litt høyt er dem som svarer de har byttet tilbake til xp,dog sier det ingenting om hvorfor, om grunnen er feil så hadde de vel valgt "mye problem hele tiden" vil jeg tro Ingen problemer i det hele tatt [11] [26.19%] Små problemer av og til. [17] [40.48%] Mye problemer hele tiden. [ 1 ] [2.38%] Har byttet tilbake til XP eller et annet OS [ 11 ] [26.19%] Kan ikke bruke Vista pga. spesielle programmer. [ 1 ] [2.38%] Hva betyder Vista? [ 1 ] [2.38%] 8337754[/snapback] Siden det er de fleste pirater som sitter med ekte versjon og kun kjører tidsstopper, så er det vel syltynt å argumentere med at det er piratversjonens feil, med mindre du sier det kun for å irritere på deg sure komentarer da. At en og annen sitter med en "uggen" versjon spekket av spy/malware o.l. lastet fra en eller annen luguber side stemmer nok, men disse begynner det å bli få av, siden retail versjonene er tilgjengelig i monn idag. At en sitter å sier at allt er problemfritt på sin vista, tyder på at "Event viewer" ikke akkurat er hans beste venn, mens andre som klager sitter å følger med nettop der og vistas myriade av -Auth- -Search- -WinUpdates- o.l feilmeldinger irriterer dem grønne. Disse er kjente feil, og blir sikkert fixet en etter en om ikke lenge (tok jo ikke lenge i XP, par år eller noe...), men allt tyder på at MS folka selv ikke akkurat følger nøye med der eller driter i det og sender det ut på markedet allikevel. Flesteparten av disse feilene er vista feil, tilogmed MS kjenner til disse nå, og ikke drivere og andre programmer. Skaper de store problemer for mange, neppe, men for noen, trolig. Dette sammen med meget svak ytelse i spill og ditto benchmarks, gjør at vista for meg ikke er no mere enn en artig kuriositet, pent og søtt, men ikke veldig brukanes til annet enn surfing o.l., ennå.... For andre enn oss som stiller krav til spill ytelse, så fungerer Vista sikkert greit for de fleste til det meste... men helt klar for "prime time" er det ikke... Endret 9. april 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Til dere som SUTRER over at Nokia telefoner som fungerer så dårlig i Vista. De har faktisk lansert PC Suite 6.83 for ei uke siden MED Vista støtte. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Men tror dere det er nok med 2GB ram i Vista til videoredigering? Og fungerer Adobe Premiere i Vista? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Etter sigende så kommer det ikke noe oppgradering/patch for hverken Premiere eller Photoshop til Vista. Så man må antakelig kjøre i kompatibilitetsmodus. EDIT: Presisering - Premiere elements 3.0 må patches til 3.02, Photoshop Elements 5.0 må patches til 5.02. Vi som har eldre enn disse versjonene må kjøpe ny. Endret 10. april 2007 av HilRam Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kan opplyse at jeg kjører adobe photoshop 7.0 uten problemer i Vista om noen lurer på det . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Siden det er de fleste pirater som sitter med ekte versjon og kun kjører tidsstopper, så er det vel syltynt å argumentere med at det er piratversjonens feil, med mindre du sier det kun for å irritere på deg sure komentarer da. At en og annen sitter med en "uggen" versjon spekket av spy/malware o.l. lastet fra en eller annen luguber side stemmer nok, men disse begynner det å bli få av, siden retail versjonene er tilgjengelig i monn idag. Om noen ikke tåler fakta og må slenge sure kommentarer så får de gjøre det, vi vet alle at det florerer med piratkopier og da er det relevant å prøve å belyse om feil opptrer oftere på disse enn på ærlige orginalværsjoner . At en sitter å sier at allt er problemfritt på sin vista, tyder på at "Event viewer" ikke akkurat er hans beste venn, mens andre som klager sitter å følger med nettop der og vistas myriade av -Auth- -Search- -WinUpdates- o.l feilmeldinger irriterer dem grønne. Disse er kjente feil, og blir sikkert fixet en etter en om ikke lenge (tok jo ikke lenge i XP, par år eller noe...), men allt tyder på at MS folka selv ikke akkurat følger nøye med der eller driter i det og sender det ut på markedet allikevel. Flesteparten av disse feilene er vista feil, tilogmed MS kjenner til disse nå, og ikke drivere og andre programmer. Skaper de store problemer for mange, neppe, men for noen, trolig. Jeg kan vanskelig sitte her å lyve feil på Vista for å "tilfredstille" noen, jeg bruker maskinen til mangt, bla spilles det. fotoredigering osv osv og jeg har ikke opplevd problemer,så det er bare å beklage . Dette sammen med meget svak ytelse i spill og ditto benchmarks, gjør at vista for meg ikke er no mere enn en artig kuriositet, pent og søtt, men ikke veldig brukanes til annet enn surfing o.l., ennå.... Nå har det seg slik at jeg har Vista og XP pro på samme maskinen,begge inntalert på hver sin raptordisk og jeg testet begge i feks 3D mark og jeg fikk ikke noe dårligere ytelse i Vista enn med xp, når det gjelder spill har jeg heller ikke opplevd problemer selv om ikke jeg er noen storspiller,men min sønn spiller en del,faktisk har han noen eldre spill som xp nektet å godta,etter innstallasjon av Vista så prøvde vi disse og de startet uten problemer Endret 9. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Til dere som SUTRER over at Nokia telefoner som fungerer så dårlig i Vista. De har faktisk lansert PC Suite 6.83 for ei uke siden MED Vista støtte. 8339661[/snapback] Det er kanskje en uke og 3 dager siden jeg prøvde det, men her er mitt poeng; det lønner seg å vente litt. Alt ordner seg til slutt, og etter sommeren er Vista antagelig kvitt det meste av plagsomme mangler og kan defineres som brukbart. Edit: Men takk for tipset, nå funker mobilen som den skal sammen med PCn, alt fra 3G dialup til Outlook sync. Endret 9. april 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Men dette problemet får de jo også med OpenOffice dersom de ønsker at det store flertallet med sine MS produkter skal lese hva de skriver. Jeg er ening at det er et problem at man får nye standarder, selv om de er ganske lett og tilpasse seg. Men at dette liksom skal være et stort argument for OpenOffice ser jeg ikke helt.Jeg ser i grunn ikke noe som helst annen fordel med OpenOffice enn at det er gratis. Så om man er villig til å bruke et noe mer gammeldags GUI, sørger for å lagre i formater resten av verden kan se, kan man spare en god del penger, og likevel få jobben gjort. 8325704[/snapback] Fordeler med OpenOffice: - Gratis - Fri programvare - Finnes til mange plattformer (bl.a. Windows, Linux, Solaris, MacOS X) - Frie filformat (OpenDocument) + at den også er bakoverkompatibel med M$ Office ... GUIet i OpenOffice er forøvrig alt annet enn gammeldags. Hele paradigmet med menyer og toolbars er så innarbeidet, og brukes i nesten alle programmer i dag. Grunnen er selvsagt fordi det er effektivt. Tro ikke at MS har funnet opp noe nytt med Office2007 og ribbon-greiene. Det fins andre programmer som har hatt slike GUI i årevis, men det passer etter min mening ikke så godt i tekstbehandlingsprogrammer o.l. fordi jeg ikke jobber oppdelt på den måten med én task, deretter en annen, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg vil ha alle verktøy lett tilgjengelig hele tiden isteden. 8325803[/snapback] Ja, av de fordelene ser jeg fremdeles bare det faktum at det er gratis som eneste reelle fordel, resten betyr ingenting for meg personlig. Jeg kjenner ikke til hva andre programmer har hatt av GUI og funksjoner, min erfaring fra nyere dato begrenser seg i praksis til OpenOffice og MS Office. Det jeg setter pris på med MS07 er slike ting som "hurtigendringsverktøylinjen" man får ved å bare klikke et ord, forhåndsvisning av formatering i sanntid, biledhåndtering i Word, forhåndsvisning av bildevedlegg i Outlook bare ved å merke vedlegg, og en del slike finesser. Om det ikke passer din arbeidsmåte at menyer tilpasser seg innholdet der du står i dokumenter kan jeg jo ikke ta fra deg det. Selv syns jeg utviklingen i Office 2007 er svært kjærkommen, og gjør den merkbart bedre enn forgjengeren 2003, og OpenOffice som etter mitt syn er ganske like. Skulle ikke forundre meg om OpenOffice kom etter med noe liknende Office07 de også etterhvert (hva sier du da ) Vel vel, mye av dette er jo snakk om smak og behag, i alle fall fra min side som ikke har noe "politisk" interesse oppi dette (les; jeg driter i om det er fri kildekode, og om MS er noen sleipe jævler). Jeg syns det er helt greit at man angriper MS sine metoder, men jeg tror ærlig talt dere som for en hver pris vil ha oss over på open sorce gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å stadig også angripe layout og funksjoner. Den beste måten å få flere over på noe annet er å lage noe som er så likt at man kan bruke det uten å gå gjennom en lang og bratt lærekurve. Det er jo også nettopp det man gjør med feks Ubuntu. So keep up the good work, og i mellomtiden fortsetter jeg å bruke det OS jeg føler passer best for meg totalt sett. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Mange negative poster å lese her, så prøvde å klikk videre i Linux.com. Første side var dette å finne: Siden det andre bildet du postet ikke var "seriøst ment", så kommenterer jeg bare det første. Debian 4.0 (etch) er forsinket, det har du rett i. Den skulle vært lansert i slutten av 2006. Men du greide selvfølgelig å trekke fram den mest notorisk treige linuxdistroen som er å oppdrive da Forøvrig var det egentlig ikke ment negativt mot Debian da jeg selv bruker det på servern min. Den er nemlig glimerende til sitt bruk, men om du skal ha noe flunkende nytt og spennende så bruker du en annen distro (ubuntu, fedora, opensuse, arch...) Debian er et gigantisk prosjekt og skiller seg drastisk fra en Windows-versjon: - 18733 programpakker følger med! - Debian støtter 11 forskjellige maskinarkitekturer. Hvor mange støtter Vista? Er vel bare 2 det, x86 32-bit og 64-bit. Dette er nok mye av grunnen til at Debian-teamet bruker lang tid på å få ut releaser sammenliknet med andre linux-distroer. A total of eleven architectures are supported including: Sun SPARC (sparc), HP Alpha (alpha), Motorola/IBM PowerPC (powerpc), Intel IA-32 (i386) and IA-64 (ia64), HP PA-RISC (hppa), MIPS (mips, mipsel), ARM (arm), IBM S/390 (s390) and – newly introduced with Debian GNU/Linux 4.0 – AMD64 and Intel EM64T (amd64). EDIT: Jeg har forøvrig kjørt Debian Etch på servern min siden rundt nyttår, og den har vært DØNN stabil selv om den fortsatt var under utvikling Endret 9. april 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Nå har det seg slik at jeg har Vista og XP pro på samme maskinen,begge inntalert på hver sin raptordisk og jeg testet begge i feks 3D mark og jeg fikk ikke noe dårligere ytelse i Vista enn med xp, når det gjelder spill har jeg heller ikke opplevd problemer selv om ikke jeg er noen storspiller,men min sønn spiller en del,faktisk har han noen eldre spill som xp nektet å godta,etter innstallasjon av Vista så prøvde vi disse og de startet uten problemer 8340542[/snapback] Hva med å google "Vista vs XP". 3Dmark06 er forøvrig lite påvirket i Vista, dette kan neppe sies om f.eks 01 versjonen som taper oppmot 30%, denne er bla. meget relevant for Americas Army spillere og andre UE2-2.5 spill og en god indikator for generell systemytelse. Nvidia 8800 kort ser ut til å lide mest under vista, og nvidia driverteamet har mye å gjøre for å komme opp mot XP ytelse. Hver ny versjon hjelper, men foreløpig er det for lite, for skjeldent. 3D lyden i Vista er foreløpig bare håpløs i de spillene jeg spiller, og dette er i OpenAL. Dette er selfølgelig ikke MS sin feil, creative får jo snegler til å virke raske. Hobby spillere derimot, som bare trenger at det virker pluss litt lyd, og tror FPS er et politisk parti, ja de klarer seg sikkert godt i Vista. Men, stiller du strenge krav til ytelse og lyd, som seriøse gamere har for vane å gjøre, ja da er ikke Vista noe alternativ til XP ennå. Det er sikkert spill der ute som fungerer bra selv for seriøse gamere, men mine spill er langt fra XP standard og det er det som betyr noe for meg. Endret 10. april 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ourasi, det er sikkert spill og andre ting som ikke har samme ytelsen enda,men som du sier "det er ikke Vista sin feil", akkurat det jeg har sagt tidligere,en kan ikke skylde på vista at ikke 3djepartslevrandørene sover i timen . Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvem sin "feil" det er er totalt irrelevant. Så lenge Vista ikke fungerer skikkelig er det kun dette kunden må forholode seg til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ourasi, det er sikkert spill og andre ting som ikke har samme ytelsen enda,men som du sier "det er ikke Vista sin feil", akkurat det jeg har sagt tidligere,en kan ikke skylde på vista at ikke 3djepartslevrandørene sover i timen . 8348215[/snapback] Som nevnt av andre, for brukeren er det ikke relevant hvem som har skylda, essensen er at det ikke virker, og således er det liten vits å oppgradere i mine øyne. Det er forøvrig et utall folk som har hatt diverse problemer med Vista, er bare å skjekke på nett. Det er ikke noe merklig med det (ei heller er det merklig at noen folk ikke har problemer, folk bruker OSet til forskjellige ting). AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ourasi, det er sikkert spill og andre ting som ikke har samme ytelsen enda,men som du sier "det er ikke Vista sin feil", akkurat det jeg har sagt tidligere,en kan ikke skylde på vista at ikke 3djepartslevrandørene sover i timen . 8348215[/snapback] Som nevnt av andre, for brukeren er det ikke relevant hvem som har skylda, essensen er at det ikke virker, og således er det liten vits å oppgradere i mine øyne. Det er forøvrig et utall folk som har hatt diverse problemer med Vista, er bare å skjekke på nett. Det er ikke noe merklig med det (ei heller er det merklig at noen folk ikke har problemer, folk bruker OSet til forskjellige ting). AtW 8348245[/snapback] Jovisst er det relevant,det er faktisk høyst relevant fordi det advares mot at Vista yter dårlig. Skal det bli riktig så må det påpekes for hvilke grupper dette gjelder samt at det er ting som kommer til å bli fikset og ikke gå med en generell advarsel mot å oppgradere/kjøpe Vista. For slik som mange uttaler seg så kan det oppfattes som dette er Vista sin feil og at en derfor bør styre unna dette oset, det er derfor svært viktig å få frem at for de dette gjelder så er årsaken at 3djepartslevrandører ikke har klart å levere oppdateringer til sitt utstyr men at dette kommer etter hvert, når dette er på plass vil Vista være et like bra alternativ også for disse Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For slik som mange uttaler seg så kan det oppfattes som dette er Vista sin feil og at en derfor bør styre unna dette oset, det er derfor svært viktig å få frem at for de dette gjelder så er årsaken at 3djepartslevrandører ikke har klart å levere oppdateringer til sitt utstyr men at dette kommer etter hvert, når dette er på plass vil Vista være et like bra alternativ også for disse 8348294[/snapback] Som sagt, dersom man er opptatt av resultatet,så er årsaken til at Vista ikke fungerer skikkelig, uvesentlig. Resultatet er at Vista ikke fungerer skikkelig i nåværende stand og koklusjonen blir dermed også at man bør styre unna OS'et og heller holde seg til noe som fungerer bedre. Om jeg skal kjøpe en bil så er jeg ikke interessert i å få den levert uten seter fordi tredjepartsleverandøren somler med leveringen. Jeg får ikke brukt den før setene leveres og jeg gjør et bedre valg ved å holde meg til en annen modell. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For slik som mange uttaler seg så kan det oppfattes som dette er Vista sin feil og at en derfor bør styre unna dette oset, det er derfor svært viktig å få frem at for de dette gjelder så er årsaken at 3djepartslevrandører ikke har klart å levere oppdateringer til sitt utstyr men at dette kommer etter hvert, når dette er på plass vil Vista være et like bra alternativ også for disse 8348294[/snapback] Som sagt, dersom man er opptatt av resultatet,så er årsaken til at Vista ikke fungerer skikkelig, uvesentlig. Resultatet er at Vista ikke fungerer skikkelig i nåværende stand og koklusjonen blir dermed også at man bør styre unna OS'et og heller holde seg til noe som fungerer bedre. Om jeg skal kjøpe en bil så er jeg ikke interessert i å få den levert uten seter fordi tredjepartsleverandøren somler med leveringen. Jeg får ikke brukt den før setene leveres og jeg gjør et bedre valg ved å holde meg til en annen modell. 8348341[/snapback] Nei det er greit nok,men skal jeg kjøpe en bil så kan jeg heller ikke advare folk mot å kjøpe den samme fordi selskaper som lager ekstrautstyr til denne enda ikke har fått produsert dette, eller fordi ekstrautstyret til min forrige bil ikke passer i den nye. Altså er det ikke bilen eller produsenten av denne sin feil,men de som lager ekstrautstyret . Som du ser er det viktig å informere om hva årsaaken er Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei det er greit nok,men skal jeg kjøpe en bil så kan jeg heller ikke advare folk mot å kjøpe den samme fordi selskaper som lager ekstrautstyr til denne enda ikke har fått produsert dette, eller fordi ekstrautstyret til min forrige bil ikke passer i den nye.Altså er det ikke bilen eller produsenten av denne sin feil,men de som lager ekstrautstyret . Som du ser er det viktig å informere om hva årsaaken er 8348403[/snapback] Ehh jo. Dersom man får en bil som ikke fungerer 100% så bør det definitivt advares om dette. Om det er tredjepart.lev. sin skyld er totalt irrelevant. Bilen fungerer ikke som forventet-> best å ligge unna inntil dette er ordnet opp i. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei det er greit nok,men skal jeg kjøpe en bil så kan jeg heller ikke advare folk mot å kjøpe den samme fordi selskaper som lager ekstrautstyr til denne enda ikke har fått produsert dette, eller fordi ekstrautstyret til min forrige bil ikke passer i den nye.Altså er det ikke bilen eller produsenten av denne sin feil,men de som lager ekstrautstyret . Som du ser er det viktig å informere om hva årsaaken er 8348403[/snapback] Ehh jo. Dersom man får en bil som ikke fungerer 100% så bør det definitivt advares om dette. Om det er tredjepart.lev. sin skyld er totalt irrelevant. Bilen fungerer ikke som forventet-> best å ligge unna inntil dette er ordnet opp i. 8348498[/snapback] Vi kan vel diskutere dette i det uendelige uten å bli enige,men det vi snakker om er at noen trenger spesielt ekstrautstyr det en da kan si er at de som må ha dette spesielle ytstyret bør vente til det er tilgjengelig for alle de andre er det fritt frem å kjøpe bilen,da den fungerer utmerket Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei det er greit nok,men skal jeg kjøpe en bil så kan jeg heller ikke advare folk mot å kjøpe den samme fordi selskaper som lager ekstrautstyr til denne enda ikke har fått produsert dette, eller fordi ekstrautstyret til min forrige bil ikke passer i den nye.Altså er det ikke bilen eller produsenten av denne sin feil,men de som lager ekstrautstyret . Som du ser er det viktig å informere om hva årsaaken er 8348403[/snapback] Ehh jo. Dersom man får en bil som ikke fungerer 100% så bør det definitivt advares om dette. Om det er tredjepart.lev. sin skyld er totalt irrelevant. Bilen fungerer ikke som forventet-> best å ligge unna inntil dette er ordnet opp i. 8348498[/snapback] Vi kan vel diskutere dette i det uendelige uten å bli enige,men det vi snakker om er at noen trenger spesielt ekstrautstyr det en da kan si er at de som må ha dette spesielle ytstyret bør vente til det er tilgjengelig for alle de andre er det fritt frem å kjøpe bilen,da den fungerer utmerket 8348527[/snapback] Sånn rent bortsett ifra at bilen er dyr, og ikke har noen særlige forbedringer ovenfor din nåværende bil da . Personlig vil jeg ikke anbefalt folk å bruke penger på Vista i dag, hadde jeg reinstallert OSet nå hadde jeg installert XP (og jeg har lisenser for begge deler). AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Sånn rent bortsett ifra at bilen er dyr, og ikke har noen særlige forbedringer ovenfor din nåværende bil da . Personlig vil jeg ikke anbefalt folk å bruke penger på Vista i dag, hadde jeg reinstallert OSet nå hadde jeg installert XP (og jeg har lisenser for begge deler). 8349131[/snapback] Jammen den nye modellen har jo en kjempefin ny lakk som nærmest gir deg en 3d-effekt når du stirrer på den!! Det må jo være verdt en ny bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå