Vice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Forøvrig tror jeg ikke folks problemer skyldes piratkopiering, som både du og flere andre babler om. Alle har kanskje ikke lisens, men da jeg testet Vista i noen dager kjørte jeg det bare uaktivert (som jo Microsoft har lagt opp til), så jeg trengte ikke noen tvilsomme cracks eller no. Verdens beste OS Har du prøvd alle andre OS? Babler om?? Det er jo et faktum at svært mange sitter med piratkopier,at det dog ikke er alle som Det fantastiske er imidlertid at flere roper og skriker om at Vista er så dårlig og at det finnes så bra os som er gratis og da fatter jeg ikke problemet, hvorfor ikke bruke disse supre sakene da, eller er det fordi de faktisk ikke fungerer så bra alikevel,feks i spill :!: 8331761[/snapback] Du fikk det kanskje ikke med deg men: Alle kan prøve Vista gratis i 30 dager, uten å måtte bruke noen som helst crack eller ulovlig kopi. Det er altså et 100% MS produkt man prøver. Og faktisk er spill den eneste grunnen til at Windows fortsatt eksisterer på min maskin. (Og dette skyldes at Microsoft har klart å låse 99% av all dagens PC spill utvikling til sin plattform ved hjelp av sine beryktede teknikker.) Hadde det ikke vært for dette faktum hadde Windows havnet på søpledynga for lengst for min del. Ser absolutt ingen grunn til å bruke det ellers. Dessverre er man dog også låst til å bruke diverse programvare gjennom forhold som man selv ikke råder over. At feks. statlige organ er med på å aktivt sponse slik ,tildels skitten, virksomhet som det Microsoft driver med er intet mindre enn forkastelig. Lenke til kommentar
pong Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg greier ikke å huske om dette spørsmålet allerede er stilt men hvor lang tid tar det for vista å slå seg selv av? Altså fra det punktet hvor du trykker på "shut down" knappen. Med xp vet vi jo at det tar et tiår, har dette endret seg? I så fall hvilken rettning? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Det fantastiske er imidlertid at flere roper og skriker om at Vista er så dårlig og at det finnes så bra os som er gratis og da fatter jeg ikke problemet, hvorfor ikke bruke disse supre sakene da, eller er det fordi de faktisk ikke fungerer så bra alikevel,feks i spill :!: 8331761[/snapback] Vel, jeg bruker jo GNU/Linux både på server, desktop og så langt som mulig i embedded devices også Men det må være lov å kritisere Microsoft av den grunn. Hvis du ikke har fått det med så lever vi faktisk i et sosialdemokrati hvor JEG betaler masse skattepenger som går til å kjøpe til dels unødvendige Windows-lisenser, og jeg bidrar derfor høyst ufrivillig med på å forsterke M$ sitt ulovlige monopol Og hva mener du med at andre OS ikke funker så bra i spill? Forventer du at en PS3 skal spille Xbox-spill også? Linux spiller såklart linux-spill. Men nå går det an å dualboote eller bruke wine hvis man er interessert i spill. OSet blir uansett ikke noe dårligere av den grunn. Og tro det elle ei, det fins faktisk også en del high-end software som ikke finnes til Windows, hvor folk må over på linux/unix/MacOS X isteden. EDIT: Nå har vice allerede svart for meg ang. piratgreiene (takk for den ), så jeg trenger ikke si så mye mer enn at du svarte på noe helt annet enn jeg skrev. Jeg har nemlig aldri hevdet at det ikke er mange piratkopier av windows i omløp (noe det selvfølgelig er), men at det er for enkelt å automatisk skylde på piratvirksomhet når folk har problemer. Typiske Windows-fanboys skylder jo alltid på andre ting enn selve OSet hvis det skjer noe galt: ødelagt hardware, brukeren er dum osv... Selv om alle Windows-versjoner har blitt sluppet med ufattelig mange feil. Hadde ikke Win2000 (som gikk for å være en rimelig stabil versjon) 50000-60000 feil eller noe da den ble lansert? Endret 8. april 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Poenget er at det ikke er Vista sin feil,det er ikke deres oppgave å få din telefon til å virke,men levrandøren av telefonen,akkurat som det var levrandørene sin oppgave å oppdatere drivere da XP kom ut, det var mye som ikke funka på lang tid da osgå, faktisk har jeg vært med i gamet siden pcens morgen og jeg vil påstå at Vista er det os som har fungert best fra dag 1, både xp og 98 var det betydelig mere krøll med . Og jeg har sagt det før men kan gjærne gjenta, det blir feil å klage på oset fordi 3djeparts levrandører ikke gidder oppdatere sitt utstyr/drivere . 8322484[/snapback] Ja, men det er nettopp derfor det er et godt poeng å vente til Vista har fått flere programmer og drivere klare. Jeg pleier å si at et Microsoft OS gjerne trenger minst et halvår etter release og gjerne en servicepack for å bli bra nok... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Forøvrig tror jeg ikke folks problemer skyldes piratkopiering, som både du og flere andre babler om. Alle har kanskje ikke lisens, men da jeg testet Vista i noen dager kjørte jeg det bare uaktivert (som jo Microsoft har lagt opp til), så jeg trengte ikke noen tvilsomme cracks eller no. Verdens beste OS Har du prøvd alle andre OS? Babler om?? Det er jo et faktum at svært mange sitter med piratkopier,at det dog ikke er alle som Det fantastiske er imidlertid at flere roper og skriker om at Vista er så dårlig og at det finnes så bra os som er gratis og da fatter jeg ikke problemet, hvorfor ikke bruke disse supre sakene da, eller er det fordi de faktisk ikke fungerer så bra alikevel,feks i spill :!: 8331761[/snapback] Du fikk det kanskje ikke med deg men: Alle kan prøve Vista gratis i 30 dager, uten å måtte bruke noen som helst crack eller ulovlig kopi. Det er altså et 100% MS produkt man prøver. Og faktisk er spill den eneste grunnen til at Windows fortsatt eksisterer på min maskin. (Og dette skyldes at Microsoft har klart å låse 99% av all dagens PC spill utvikling til sin plattform ved hjelp av sine beryktede teknikker.) Hadde det ikke vært for dette faktum hadde Windows havnet på søpledynga for lengst for min del. Ser absolutt ingen grunn til å bruke det ellers. Dessverre er man dog også låst til å bruke diverse programvare gjennom forhold som man selv ikke råder over. At feks. statlige organ er med på å aktivt sponse slik ,tildels skitten, virksomhet som det Microsoft driver med er intet mindre enn forkastelig. 8331898[/snapback] Joda fikk det med meg, i tillegg skrev jeg følgende om du gadd lese først Det har vært fullt mulig for alle som ønsket det å få tilsendt betaversjonen av Vista og å prøve den i lang tid, Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Poenget er at det ikke er Vista sin feil,det er ikke deres oppgave å få din telefon til å virke,men levrandøren av telefonen,akkurat som det var levrandørene sin oppgave å oppdatere drivere da XP kom ut, det var mye som ikke funka på lang tid da osgå, faktisk har jeg vært med i gamet siden pcens morgen og jeg vil påstå at Vista er det os som har fungert best fra dag 1, både xp og 98 var det betydelig mere krøll med . Og jeg har sagt det før men kan gjærne gjenta, det blir feil å klage på oset fordi 3djeparts levrandører ikke gidder oppdatere sitt utstyr/drivere . 8322484[/snapback] Ja, men det er nettopp derfor det er et godt poeng å vente til Vista har fått flere programmer og drivere klare. Jeg pleier å si at et Microsoft OS gjerne trenger minst et halvår etter release og gjerne en servicepack for å bli bra nok... 8335049[/snapback] Det er helt greit,men det gjelder for det meste av nye ting som kommer ut, poenget mitt er at det blir feil å kritisere Vista fordi andre ikke oppdaterer sitt utstyr slik at det "passer" , en må vel da heller kritisere disse levrandørene som sover i timen,eller rettere sagt gir F i håp om at folk skal kjøpe nytt utstyr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg greier ikke å huske om dette spørsmålet allerede er stilt men hvor lang tid tar det for vista å slå seg selv av? Altså fra det punktet hvor du trykker på "shut down" knappen. Med xp vet vi jo at det tar et tiår, har dette endret seg? I så fall hvilken rettning? 8332261[/snapback] Hos meg slår Vista seg av raskere enn det xp gjør,har begge på samme maskin, de ligger på hver sin raptordisk så de har indentiske forhold . M kjøpte min datter en bærbar med vista denne slår seg også raskere av enn min som har xp,riktinok er min gamlere men begge har core2 prosessor og 1 gig ram. Endret 8. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 På bærbaren min med 5400rpm hdd slår vista seg av merkbart treigere enn XP gjorde.. Det tar en evighet. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Snekker`n: for meg (og de fleste andre gjennomsnittlige forbrukere) så er det likegyldig _hvem_ sin feil det er at ting ikke funker. Derfor er det for de fleste forbrukere totalt uinteressant om det er hardwareleverandøren, programvareleverandøren eller microsoft sin feil at ting ikke virker. Det er forøvrig heller ikke Linux sin feil at spill ikke virker... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Joda fikk det med meg, i tillegg skrev jeg følgende om du gadd lese først Det har vært fullt mulig for alle som ønsket det å få tilsendt betaversjonen av Vista og å prøve den i lang tid, 8335073[/snapback] Nettopp, og det var vel derfor en deltager refererte til babbel når det ble trukket inn at "piratkopiering" kan være skyld i Vista's problemer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Joda fikk det med meg, i tillegg skrev jeg følgende om du gadd lese først Det har vært fullt mulig for alle som ønsket det å få tilsendt betaversjonen av Vista og å prøve den i lang tid, 8335073[/snapback] Nettopp, og det var vel derfor en deltager refererte til babbel når det ble trukket inn at "piratkopiering" kan være skyld i Vista's problemer. 8336336[/snapback] Hva har beta og 30 dagers testing med piratkopiering å gjøre?? Jeg nevnte piratkopierte os fordi jeg vet at folk sitter med slike og at de så kritiserer oset, jeg har bla en kompis som har det meste på sin pc og 99% av det han har er piratkopiert og han sliter med sin vista,menst min går knirkefritt vi kjører begge med core2 basert system. Er det ikke da feil av han å syte og bære seg for at vista er dårlig når han kjører med piratkopi og aldrig har prøvd en orginal utgave kjøpt på ærlig vis Endret 8. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det at den er piratkopiert har absolutt ingenting med om man får problemer eller ikke. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Hva har beta og 30 dagers testing med piratkopiering å gjøre??Jeg nevnte piratkopierte os fordi jeg vet at folk sitter med slike og at de så kritiserer oset, jeg har bla en kompis som har det meste på sin pc og 99% av det han har er piratkopiert og han sliter med sin vista,menst min går knirkefritt vi kjører begge med core2 basert system. Er det ikke da feil av han å syte og bære seg for at vista er dårlig når han kjører med piratkopi og aldrig har prøvd en orginal utgave kjøpt på ærlig vis 8336531[/snapback] Hvis du mener det er rimelig grunn til å tro at orginal Vista er mer stabil så. Jeg tror ikke det. Alle filene er mest sannsylig bit-for-bit identiske med hva du kjører, bortsett fra en eventuell activation-crack. Jeg tviler sterkt på at en slik crack gjør OSet ustabilt fordi den kun påvirker aktiveringsprosessen. Det er annerledes med f.eks. dongle-beskyttede programmer hvor dongelen inneholder logikk som er kraftig viklet inn i softwaren. Da kan cracks fort føre til ustabilitet hvis ikke cracken er 100%. (Jeg husker bl.a. en episode med 3dstudio for mange mange år siden : ) Vista er forøvrig såpass nytt at de fleste som kjører pirat bruker et av noen ganske få scene releases. Med eldre OS som WinXP er det nok større forskjeller fordi det fins så mange slipstreama og tildels kraftig customiza piratversjoner ute og går. Disse stoler jeg mindre på. Forøvrig ser jeg at du stadig anbefaler folk å teste med betaversjoner av Vista. Da stoler jeg mer på en piratkopi Men man kan jo bare bruke en helt lovlig og orginal plate og installere derfra uten å aktivere i 30 dager. Må bare kjenne noen man kan låne plate av, eller via jobb, whatever... Jeg la selv inn Vista Business fra en legitim plate på denne måten. Uten lisens riktignok, men jeg skulle bare teste det. Trengte ikke 30 dager, for Vista forsvant fra disken min etter 3 :!: Endret 8. april 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva har beta og 30 dagers testing med piratkopiering å gjøre??Jeg nevnte piratkopierte os fordi jeg vet at folk sitter med slike og at de så kritiserer oset, jeg har bla en kompis som har det meste på sin pc og 99% av det han har er piratkopiert og han sliter med sin vista,menst min går knirkefritt vi kjører begge med core2 basert system. Er det ikke da feil av han å syte og bære seg for at vista er dårlig når han kjører med piratkopi og aldrig har prøvd en orginal utgave kjøpt på ærlig vis 8336531[/snapback] Om du har en kompis med ulovlige kopier på sin PC som sliter med Vista er da fullstendig irrelevant for problemene som er i Vista? Hvis du leser litt rundt i trådene finner du feks. mange eksempler på at folk har prøvd Vista i 30 dager, men pga. alle problemene har de fjernet det igjen ved utgangen av prøvetiden. Altså det har absolutt ingeting med "piratkiopiering" å gjøre. Så lenge "piratkopiering" er irrelevant for saken så blir det bare babbel å bringe det inn. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva har beta og 30 dagers testing med piratkopiering å gjøre??Jeg nevnte piratkopierte os fordi jeg vet at folk sitter med slike og at de så kritiserer oset, jeg har bla en kompis som har det meste på sin pc og 99% av det han har er piratkopiert og han sliter med sin vista,menst min går knirkefritt vi kjører begge med core2 basert system. Er det ikke da feil av han å syte og bære seg for at vista er dårlig når han kjører med piratkopi og aldrig har prøvd en orginal utgave kjøpt på ærlig vis 8336531[/snapback] Om du har en kompis med ulovlige kopier på sin PC som sliter med Vista er da fullstendig irrelevant for problemene som er i Vista? Hvis du leser litt rundt i trådene finner du feks. mange eksempler på at folk har prøvd Vista i 30 dager, men pga. alle problemene har de fjernet det igjen ved utgangen av prøvetiden. Altså det har absolutt ingeting med "piratkiopiering" å gjøre. Så lenge "piratkopiering" er irrelevant for saken så blir det bare babbel å bringe det inn. 8336601[/snapback] Så at jeg har en kompis som har en piratkopiert utgave og sliter og at andre faktisk har klaget på vista og det viser seg at disse var piratkopier så er det ikke relevant og er bare babbel?? Det er greit at noen har slitt med orginalutgaver,det blir ikke av den grunn urelevant at folk med piratkopier sliter, for om det blir det så må jo alle som sliter være urelevant babbel Når en så vet at piratkopier florerer så er det høyst relevant å bringe dette frem i lyset i et forsøk på å belyse om hvilken utgave de som har problemer sitter med, for om det viser seg at flesteparten sitter nettop med piratutgaver så kan nemmelig en av årsakene være nettop det . Men her virker det som at det er viktig å tåkelegge slike muligheter for å fokusere mest mulig negativt. Personelig finner jeg det svært mystisk at jeg etter å ha innstalert ca 20 Vista os på dertil like mange maskiner ikke har opplevd problemer på en eneste en om dette oset var så ille som enkelte prøver å fremstille det når vi så ser denne listen viser den vel også at få har problemer med Vista, eneste som er litt høyt er dem som svarer de har byttet tilbake til xp,dog sier det ingenting om hvorfor, om grunnen er feil så hadde de vel valgt "mye problem hele tiden" vil jeg tro Ingen problemer i det hele tatt [11] [26.19%] Små problemer av og til. [17] [40.48%] Mye problemer hele tiden. [ 1 ] [2.38%] Har byttet tilbake til XP eller et annet OS [ 11 ] [26.19%] Kan ikke bruke Vista pga. spesielle programmer. [ 1 ] [2.38%] Hva betyder Vista? [ 1 ] [2.38%] Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Så det faktum at pirat og retail er identiske, og at den eneste forskjellen er keyen du bruker har ingenting å si det da? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Så at jeg har en kompis som har en piratkopiert utgave og sliter og at andre faktisk har klaget på vista og det viser seg at disse var piratkopier så er det ikke relevant og er bare babbel??Det er greit at noen har slitt med orginalutgaver,det blir ikke av den grunn urelevant at folk med piratkopier sliter, for om det blir det så må jo alle som sliter være urelevant babbel Som også nevnt, de "crackene" som finnes så langt er kun aktiverings-cracker som ikke "endrer selve OS'et" eller gjør kjerneedringer som kan føre til ustabilitet. Om man har en ulovlig utgave eller ikke har altså liten eller ingen effekt på Vista problemene som folk sliter med. Iom. at utgaven også er helt legitim de første 30 dagene for alle, uansett om man har kjøpt det eller ikke, er det enda mindre grunn til å tro at ustabilitet og problemer kan skyldes "crack". Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Iom. at utgaven også er helt legitim de første 30 dagene for alle, uansett om man har kjøpt det eller ikke, er det enda mindre grunn til å tro at ustabilitet og problemer kan skyldes "crack". 8337986[/snapback] My point exactly Mange bruker jo bare Microsofts egne verktøy, f.eks. rearm-trikset for å forlenge "trial-perioden" med flere nye 30 dagers perioder. Da bruker man jo ikke cracks engang. Hvis metoden introduserer bugs må det i såfall være Microsofts egen feil Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vel, det er alltid slik, uaktuelt for noen og aktuelt for andre. Jeg har oppgradert, og angrer ikke. Flerre lisenser. Mange negative poster å lese her, så prøvde å klikk videre i Linux.com. Første side var dette å finne: og litt annet , ikke veldig seriøst ment da, men bare for få litt annet farge her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå