Gå til innhold

Uaktuelt å oppgradere til Vista

Anbefalte innlegg

Liten rettelse, jeg har ikke hevdet at Vista er umoden, den er sikkert det, men det har jeg i grunnen ingen erfaring med. Derimot har jeg hevdet at jeg er overbevist om at Vista vil bli bra. En liten nyanseforskjell.. Jeg har i grunnen ikke hevdet at MS er dårlig i det hele tatt.

8471073[/snapback]

Beklager Del, jeg tenkte på Vice, som i diskusjonen om Vista Mediacenter noen innlegg tilbake nevnte at det virket noe uferdig, Mediacenter altså. Dette er da noe jeg også har intrykk av :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skummet raskt gjennom tråden.

De av dere som lovpriser Vista og ikke har hatt noe problem:

Har dere PC'en/laptopen/server påslått (*ikke* dvalemodus aktivert!) 24/7?

Jeg har opplevd BSOD på alle system (både Intel og AMD) som jeg bruker når de ikke slås av/dvalemodus deaktiveres.

Dersom "default" bruk (slå av/dvalemodus) så funker det helt fint.

Det burde ikke være vanskelig å forstå at man ikke kan bruke ett OS som medfører BSOD ved samme bruk hvor XP er 100% stabil (i samme system).

8441607[/snapback]

PC'n min står på 24/7... har nå stått på 1 veke og merker tingting til det.

Har Intel 975 / nvidia gfx / intel e6600 plattform. Kanskje det er dei med rallemikk amd cpu chipsett med tvilsome drivere som sliter mest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

PC'n min står på 24/7... har nå stått på 1 veke og merker tingting til det.

Har Intel 975 / nvidia gfx / intel e6600  plattform. Kanskje det er dei med rallemikk amd cpu chipsett med tvilsome drivere som sliter mest.

8474557[/snapback]

Kontrollspørsmål:

Har du da endret "default behaviour" fra å gå i dvale etter en gitt tid? ("Power settings").

Mine system fungerte fint slik (som *ikke* er å stå på 24/7), men begynte å BSOD'e når jeg endret settings for "power".

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sånn som jeg ser det så har Microsoft skutt seg selv i foten. Her gjelder det og være realistiske.

Vell Ingen opperativsystemer er perfekte og ingen kommer noen gang til og bli det.

Vista begynnte på en veldig idijotisk måte. Microsoft startet utviklingen av Longhorn rett etter release av Windows XP. Men etter 2 år skrapet de det og utviklet på 2 år et nytt opperativ system, som skulle bli Vista.

Vista er godt på sine måter. Men Siden mange brukere opplever problemer som er ikke minst hemmende arbeidsmessig og produktivitets messig. Migrasjonen fra 98 SE til XP for eksempel var ikke like smertefull som fra XP til Vista.

Alle har fått med seg Appels nye Leopard. Som Bill Gates sa, ingen vet hvem som tar over industrien. det kan bli apple. og det er mange ting som tyder på det ja. Når folk nekter og oppgradere til vista. Mens mange nedgraderer fra vista til XP så er Microsoft virkelig nøtt til og vise seg når neste os lansering står for døren ,de må virkelig være nyvinnende. Klarer de ikke det mister de tillitten til mange trofaste brukere. Og ikke minst mye markeds anndel.

Se realistisk på det og ikkje tenk på vista er finere og bedre enn mac linux. dette er ikke noen fan boy post. Kun for og minne folk på om hvordan industrien er akkurat nå.

Lenke til kommentar

sitat Airbeam "Migrasjonen fra 98 SE til XP for eksempel var ikke like smertefull som fra XP til Vista."

Den var faktisk MYE verre fra 98se til xp enn xp til Vista.

Det gikk faktisk mye lengre tid før xp klarte å yte like bra som win 98se enn Vista yter i forhold til xp nå.

Vista yter akkurat like bra som xp for meg nå. Da 163 driverene først kom til Nvidia i juli i år, da var det lik ytelse i xp VS Vista for meg i de spilla jeg spillte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...