Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke signal til skjermen

Anbefalte innlegg

Maskinen virket problemfritt i 4-5 mdn så plutselig en dag kom det ikke noe signal til skjermen. Høres ut som den booter normalt og alle vifter etc går som di skal.

Har Asus P5W DH Deluxe, Hiper 580 psu, Sapphire Radeon 1900XT, Core 2 Duo E6600 og Corsair Ram.

Har sendt opp alle komponentene en etter en til Komplett siden jeg ikke har mulighet til å teste dem selv og alt virket som det skulle.

Nå har det hendt et par ganger at jeg har fått signal etter å ha koblet av/på noe eller flyttet en rambrikke men det varer bare til jeg skrur av maskinen så blir det svart igjen. Har prøvd å resette bios, fjerne alle unødvendige komponenter, skjekket alle molexer etc men ingenting hjelper.

Har lest meg fram til at mange har dette problemet med asus c2d hovedkort men ingen har noen løsning.

Noen som har en ide om hvor feilen ligger?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

dette er et typisk selvbyggerpc problem. komplett og de andre nettbuttikkene er ekstremt dårlige på å fikse slike problemer. som regel er det hovedkort eller rambrikker, eller konflikter disse i mellom. hjelper som en hovedregel ikke å reinstallere. det kan også være strømforsyningen som begynner å bli litt morken, det betyr at det kan være forskjell på å kjøre den samme maskinen to forskjellige steder. har opplevd det flere ganger selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...