abene Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 En ny versjon av Process Monitor, som kan brukes til å overvåke Windows-prosesser, er nå klar for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Finnes det ikke utallige slike programmer? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Finnes det ikke utallige slike programmer? 8319759[/snapback] Nja, dette programmet er en sammenslått og utvidet utgave av to tidligere programmer (Regmon og Filemon) fra samme folk (Winternals/Sysinternals, nå er de ansatt Microsoft etter at Microsoft kjøpte selskapet deres). Det som er spesielt med disse programmene er at de viser API-kallene som prosesser gjør og hvilke registernøkler eller filbaner de aksesserer og resultatene fra de operasjonene. Veldig kjekt for avansert problemløsning. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Vil dette kunne overvåke tjenester som kjøres av svchost ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Har nå programmet og jeg vet jeg har et virus eller noe sånt på data'n ... Det stod at det skulle kunne overvåke om one "bad" programmer kjører ... Hvordan aktiverer jeg det ? Skjønte egentlig ikke så mye av programet heller .... Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Har nå programmet og jeg vet jeg har et virus eller noe sånt på data'n ...Det stod at det skulle kunne overvåke om one "bad" programmer kjører ... Hvordan aktiverer jeg det ? Skjønte egentlig ikke så mye av programet heller .... 8325675[/snapback] Det er du som må se etter mistenkelig aktivitet, men jeg mistenker at det ikke er det du er interessert i; du vil ha noe som scanner for deg og forteller deg om hva som er mistenkelig ala Spybot Search&Destroy, Ad-Aware osv. og da bør du se etter et annet program. ProcessMonitor bare forteller deg om prosessenes aktiviteter og ikke om de aktivitetene er snille eller slemme. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Tror artikkelforfatteren burde spesifisere at dette programmet er et avansert diagnostiseringsprogram som krever at litt mer av brukeren enn automatiske malware-scannere. Jeg har gode erfaringer fra å bruke ProcessMonitor sammen med andre programmer som ProcessExplorer (avansert versjon av den innebygde Windows Task Manager) og Autoruns (avansert versjon av den innebygde Msconfig System Configuration Utility). ProcessExplorer og Autoruns er laget av de samme folkene bak ProcessMonitor. Endret 7. april 2007 av Bludd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå