Gå til innhold

XFX Nvidia 7950 fungerer ikke som det skal.


evenb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøp XFX GeForce 7950GT 550M 512MB GDDR3, AGP8X, 2xDVI-I/Tv-Out, 550/1400Mhz

Siden jeg har en PC med AGP slot allerede (AGP8X) så syntes dette ut til å være et meget bra kort. Mobo=EPoX EP-8HDA3+, K8T800, Socket-754, ATX , ATA/SATA, LAN, DDR, LYD, AGP8x

 

 

Men dette går veldig dårlig (tregt og henger seg ofte). Jeg ser nå at kortet anvender SLI (på AGP!?!) :(

 

Forsøkte å installere NVIDIA GEFORCE drivere men den kjente ikke igjen hardwaren.

Jeg har koblet til strøm og kontrollert at det sitter ordentlig i socket.

 

Hva er fundamentalt feil her?

Er det feil skjermkort til mobo?

Hva annet kan det være? Håper noen har peil på hva som kan være årsaken. :roll:

Endret av evenb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet

 

jeg var faktisk ikke klar over at det kortet fantes, men så det nå. uansett, ja skjermkortet skal jo da passe, det første jeg kan tenke på er at PSU ikke klarer og levere nok strøm til kortet.

SLI-støtte er nok lik null ;)

Lenke til kommentar

Hei og takk for det :)

Jeg har en 400 w strømforsyning som har holdt for en ASUS V9999 GT (256 MB)

Med dobbel power connector. Den nye har bare en.

Ellers har jeg 3 disker koblet til samt en CD romt. Har fra tidligere fjernet 2 raid drives.

 

Er det smart å prøve en 500w kansje? Ellers får jeg høre med leverandør evt. produsent.

 

Det suger når det går så elendig.

Lenke til kommentar

Har du en annen PSU liggende? i såfall test den.

Nå er vel V9999GT et 6800GT-kort med fancy navn om jeg ikke tar feil kan muligens bli litt feil og sammenlikne det med et 7950GT uten at jeg vet hva det bruker i strøm.

Du kan jo se om det fungerer bedre hvis du tar ut alt i pcen du ikke trenger for og teste, CD/DVD, osv...

 

Jeg har sett litt på hva 7950GT bruker i strøm og det BØR gå fint med en PSU på 400W om den er av litt kvalitet og kan levere litt strøm på 12v-railsa.

Så her om du lurte:

http://techreport.com/reviews/2006q3/gefor...gt/index.x?pg=9

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, jeg får strippe den ned og se. Litt teit at ikke hvor mye strøm den bruker ikke er oppgitt i spek. Men det er mulighet for at det er en feil et sted, så jeg tester skjermkortet i en eldre pc med agp. Ser om det er noe liv der.

 

Takk skal du ha. Jeg mekker litt til.

Lenke til kommentar
Men dette går veldig dårlig (tregt og henger seg ofte)

8318059[/snapback]

Hmm :hmm:

Kamerat av meg har akkurat det samme problemet med sitt 6800 AGP Ultra kort...

Han må "varme det opp" med et par tester i 3DMark før han kan begynne med sin Hardcore CS gaming.

Merkelige greier det der, men han har ikke finni noen annen løsning på det :)

Prøv dette, og fortell åssen det gikk :thumbup:

 

EDIT: Fiksa en del skrivefeil, trur jeg må gå og legge meg :whistle:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Men dette går veldig dårlig (tregt og henger seg ofte)

8318059[/snapback]

Hmm :hmm:

Kamerat av meg har akkurat det samme problemet med sitt 6800 AGP Ultra kort...

Han må "varme det opp" med et par tester i 3DMark før han kan begynne med sin Hardcore CS gaming.

Merkelige greier det der, men han har ikke finni noen annen løsning på det :)

Prøv dette, og fortell åssen det gikk :thumbup:

 

EDIT: Fiksa en del skrivefeil, trur jeg må gå og legge meg :whistle:

8323250[/snapback]

 

 

Hei!

 

Takk skal du ha men det går så utrolig dårlig at jeg ikke orker å vente på noen ting som helst. Et grafikk kort til nærmere 3000 skal ikke gå tregere enn en alkoholiker med hangover.

Har formatert oppstartdisken og håpet var at alt gammelt dritt forsvant og jeg kunne ha lettere kontroll med hva som foregikk. Men nei da, jeg får ikke installert driver til kortet og det er jo helt ubrukelig. CD'en som fulgte med går i blue screen umiddlebart. Jeg er vist ikke eneste konsumenten som har hatt den erfaringen på XFX kort. Vel rimelig sikker på at sjit kortet er DOA!

Heldigvis er påsken snart over å da slipper jeg å henge med hue for at det ikke blir noe gaming på denne boksen.

Takk for tipset hvertfall.

Lenke til kommentar
Du sier at du prøvde å innstalere drivere... Betyr det at du får innstalert dem?

Isåfall er det ikke rart siden ingenting går uten drivere:P

8323342[/snapback]

 

 

Vel det var NVIDIA drivere på maskinen fra før. Det gjorde det nok noe bedre inntil jeg fikk avinstallert de, for da gikk jeg over fra veldig saaaaakte til sakte for hvert museklikk tok to minutter eller mer

å få respons på.

 

Anseer at kortet er defekt. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...