Sangesland Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har denne subben. http://www.surround.no/product/6283/6289/4..._sort_matt.html I mine høytalere har jeg 2x8" i hver. Dynavoice Challenger M-85 Rommet mitt er på 6x10meter, men flytter sannsynligvis til høsten. Nå som jeg har litt ekstra cash liggende så frister d med 1 sub til..... Vil jeg få mye ekstra effekt av 2 stk subber? Burde jeg velge sub av samme merke og " eller ......?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Vil jeg få mye ekstra effekt av 2 stk subber?Burde jeg velge sub av samme merke og " eller ......?? 8318034[/snapback] Du vil nok ikke få noen voldsom økning av SPL, men mange benytter flere subwoofere med stort hell for å få jevnere frekvensrespons i rommet. En ekstra sub krever naturlig nok litt ekstra kalibrering kontra en enkel sub, men resultatet kan bli meget bra. Lydtrykksmåler anbefales for kalibrering. Det er forresten ikke noe problem å splitte signalet fra subutgangen til flere suber. Du har en bra sub, så en til av samme type burde fungere fint. Tråden flyttes fra Stereoanlegg til Høyttalere. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 SPL blir vell ikke høyere enn 3db ?? men det er jo bra det også, men ikke voldsomt Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det har ikke så mye å si om du har 1 eller 2 stk, men du må bruke samme sorten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå