Borgy246 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 For å sniffe trafikken hans kjør programmene Cain and abel og wireshark. Finnes gode beskrivelser på nett (google etter dem) på hvordan de skal brukes. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Åssen gjør man dea\?i hvis du i Windows trykker start -> kjør -> skriver følgende så kommer du rett inn på hardisken hans (denne delingen er aktivert default i Windows og jeg anser den derfor ikke å være ulovlig): \\ip_adresse\c$ 8317680[/snapback] Sånn bortsett fra at dette fordrer at vedkommende har win2k uten passord, så er jo det en god plan... XP lar deg ikke få tilgang til admin-share om man ikke har satt en kode, og har vedkommende satt kode, så kan man jo ikke den. Er det lovlig å drive å sniffe trafikken og herje for å få passord? Alt viktig er jo kryptert uansett, men det er uansett tvilsomt i mine øyne. Ta det som en lærepenge og slå på bedre kryptering er mitt råd. AtW Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Skal jeg bare skrive ønsket passord under WPA Shared Key? Er helt grønn på trådløse nettverk. Edit: Da er SSID byttet... 8318406[/snapback] ja du skriver bare ett ønsket passord og save. 8318438[/snapback] Og utifra passordet mitt genererer den koder? Burde passordet være veldig vanskelig? Eller har ikke det så mye å si? Må ha inn med teskje. Noen andre ting jeg trenger å tenke på? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 skriv en lang kode hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Burde passordet være veldig vanskelig? 8318455[/snapback] Lag et passord med tall og bokstaver, som ikke finnes i en ordbok - så er du rimelig sikker. Noen andre ting jeg trenger å tenke på? 8318455[/snapback] Niks. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvis han har funnet passord til et wep nettverk, klarer han fint å finne en måte å få wpa passored også.. F.eks auditor security collection. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvis han har funnet passord til et wep nettverk, klarer han fint å finne en måte å få wpa passored også..F.eks auditor security collection. 8318470[/snapback] Jaha? Kan du forklare hvordan man får tak i et (tiltrekkelig langt), wpa2-passord? AtW Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) jaja freddy85, no treng ikke du å skremme trådstarter med engang her da.. men wpa2 psk så skal han vel holde på en stund. om han gidder så lenge Endret 6. april 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Bruker samme passord på mange steder og dette består av fire bokstaver og tre tall. Burde holde det vel? Hva med de som skal få tilgang da? Må de bare taste samme passord? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 de som skal ha tilgang skriver inn passordet du har skrevet i routern, i påloggings boksen som popper opp når de velger å logge på ditt nett. ville valgt ett lenger passord jeg da enn 4+3 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Som sagt er jeg noob på dette, og skjønner ikke hvordan mitt passord som består av noen tall og noen bokstaver kan være sikrere enn det passordet som genereres av WEP 128 bit. Det er maaaange tall og bokstaver... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Samma det vel wpa2+psk er sikkrere enn wep128, gidder ikke bynne å forklare hvorfor nå. Men ta nå å sett på wpa2+psk og tast inn ett pw og save. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Bruker samme passord på mange steder og dette består av fire bokstaver og tre tall. Burde holde det vel? Hva med de som skal få tilgang da? Må de bare taste samme passord? 8318492[/snapback] Minimum 8 bokstaver er vel å foretrekke på wpa, helst flere. AtW Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Gå over til han mens han er hjemme, gå inn uten å banke på, gå inn på kjøkkenet, åpne kjøleskapet, forsyn deg med et par ting som frister og ta det med deg hjem Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Har nå byttet til WPA2 og skjult SSID. På min pc`n til samboeren min finner jeg nå ikke nettverket. (som forventet pga SSID) Men når jeg legger inn nettverket manuelt med navn og passord så godtar den det. Men jeg finner fortsatt ikke nettverket slik at jeg kan kople til selvom jeg har lagt det til. Endret 6. april 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvilke apps kan jeg bruke hvis jeg vil sniffe trafikk på mitt eget wep-beskyttede nettverk, altså innenfor min egen router? Hender noen er inne på nettet, vet ikke hvem (men finner ip-adressen), og ser det genereres mye trafikk, skulle gjerne likt å vite hva slags trafikk... Noen som har peil på "sniffeverktøy"? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Du kunne legge filer på hans delte dokumenter sa du? Legg inn mengder av ulovelig drit der, og så anmelder du han. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Han kan vel strengt tatt komme seg inn på maskinen hvordan han vil. Så lenge vedkommende har brutt seg inn på hans netverk har han full rett til å gå til motangrep for å identifisere innbruddet vil jeg tro. så lenge du bruker "hackeverktøy" til å komme deg inn stiler saken seg annerleder slik jeg ser det. 8317718[/snapback] Tror da ikke det er noe problem. Om han gjør følgende: 1) Finner ut hvem vedkommende er, enten ved å sniffe trafikken hans, eller å komme seg på vedkommendes pc. Alt som gjøre må selvsagt dokumentere ned til minste detalj. 2) Dokumenter innbruddene 3) Lever en anmeldelse. Kan ikke se noen juridiske problemer med det scenarioet (vi bor jo ikke i usa hvor innbruddstyver kan saksøke offrene dersom de skader seg). Om f. eks. en stor bedrift blir offer for et innbrud, tror du de setter seg ned og ringer økokrim og venter på at de skal komme og redde dem? Nei. De dokumenterer selvsagt innbruddet så bra de kan, for deretter å prøve å finne ut mest mulig om anngriperen. Både for å kunne anmelde, samt sikre seg bedre i fremtiden. Husk. Jo mer dokumentasjon og informasjon man sitter på, jo sterkere stiller man ved en anmeldelse. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Du kunne legge filer på hans delte dokumenter sa du? Legg inn mengder av ulovelig drit der, og så anmelder du han. 8318672[/snapback] Det er bare tull. For all del ikke gjør det. Du bare skyter deg selv i foten. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har nå byttet til WPA2 og skjult SSID. På min pc`n til samboeren min finner jeg nå ikke nettverket. (som forventet pga SSID) Men når jeg legger inn nettverket manuelt med navn og passord så godtar den det. Men jeg finner fortsatt ikke nettverket slik at jeg kan kople til selvom jeg har lagt det til. 8318558[/snapback] Skrudde på SSID igjen (for å kople til nettverket på pc til samboeren). Windows (Vista) lagrer nettverket, og jeg har bedt den kople til automatisk. Men når jeg skrur av SSID igjen og restarter, så kopler den ikke til. Finner det heller ikke. Trodde at den fant det selv om jeg skrudde av SSID. For jeg ba den jo om å lagre det. Ser uansett ut til at jeg må ha på SSID for å få det til, men har ihvertfall WPA2 og MAC filtrering på. Håper det holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå