Stvg9124 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei! Ser det sitter en kar på nettet mitt via trådløst, og det er langt ifra første gangen. Ser i loggen at han har sitti på nettet mitt i over 5 mnd og lastet (merket det har gått enormt treigt i visse perioder). Jeg ser at han har fildeling på, da jeg klarer å legge filer innpå hans Delte Dokumenter. Er det noen måte jeg kan skremme han på? Noen litt småskumle virus som får maskinen hans til å gå veldig treigt - som jeg da kan legge over til han? Seff, må ikke ødelegge noe hos han - bare skape litt irritasjon Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hva med å beskytte nettet ditt bedre? (: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis du ikke krypterer nettet så er det faktisk du selv som kan være skyld i at han er pålogget hos deg. Windows softwaren (WZC) velger gjerne et annet nettverk enn brukeren kanskje ønsket å logge på... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Uansett, det er lett å bli grust selv. Jeg kan fint gjøre det ganske surt for alle i klassen på skolen, er lett å sørge for at AP hele tiden krever reauthentication av brukerne. Og det tar tid. haha. Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Nettet mitt er sikret, men det er WEP. Så ikke noe problem å cracke.. Tror ikke det er noen tilfeldighet.. er bare ute etter å spøke litt med han ps: får håpe for min skyld at han har holdt seg vekke fra tvilsome sider :o Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis han har brutt krypteringen så er han på tynn is. Du får legge inn en melding til han. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Skulle bare funnet ut hvem det var på noen måte så du kunne slippe en kopi av politianmeldelsen oppi postkassa hans. Endret 5. april 2007 av JimL Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis han først knekker krypteringen så tror du virkelig han er dum nok til å la seg "avsløre" på den måten? Anmeldelse ja, hehe. Gir saksbehandleren en god latter/noe-å-blåse-av/fnyse-av-i-lunsjen. =) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Om fyren har cracket WEPet ditt ville jeg hørt med politiet hva de er i stand til å gjøre, de har sikkert en del mere rettigheter enn deg (kan få utlevert info fra ISP). Se om du kan få ruteren til å logge mest mulig ol. Han kan jo få en liten bot for å drive datakriminalitet Hva hjelper mer enn det? chills: Dersom det foregår et bevisst datainbrudd hos deg (som du kan bevise) er de vel pliktige til å rykke ut? Få kripos til å undersøke eller noe? Endret 5. april 2007 av radivx Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Men så var det å bevise det da. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hva med å spasere bort til naboen din og be han pent og pyntelig å ha seg til helvete av nettverket ditt? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 eller hva med å bytte SSID og/eller krypteringsnøkkelen? Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 du har vel IPen. hva med å sende ham en liten melding? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jupp. Skift krypteringsnøkkel to ganger om dagen i en uke, så forsvinner han nok snart. ;-) Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Sniff trafikken, dra ut ting som: - Brukernavn - Passord ++ Da vil du mest sannsynlig finne navnet hans også, endre _alt_ av passord evt. slett konto. Edit: Det finnes verre ting du kan gjøre, men jeg har ikke tenkt å poste det her, blir slettet uansett Endret 5. april 2007 av Gordion Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Kopiere alle "mine dokumenter", slette de, og legge igjen en liten beskjed om at han han få de igjen på CD hvis han møter opp hos deg? Synes at du ikke trenger å kjekke deg så mye, det er jo tross alt du som har hatt åpent nett.. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Sniff trafikken, dra ut ting som:- Brukernavn - Passord ++ Da vil du mest sannsynlig finne navnet hans også, endre _alt_ av passord evt. slett konto. Edit: Det finnes verre ting du kan gjøre, men jeg har ikke tenkt å poste det her, blir slettet uansett 8317639[/snapback] Åssen gjør man dea\?i Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Åssen gjør man dea\?i 8317658[/snapback] Google it. Endret 5. april 2007 av Gordion Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Åssen gjør man dea\?i hvis du i Windows trykker start -> kjør -> skriver følgende så kommer du rett inn på hardisken hans (denne delingen er aktivert default i Windows og jeg anser den derfor ikke å være ulovlig): \\ip_adresse\c$ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Han kan vel strengt tatt komme seg inn på maskinen hvordan han vil. Så lenge vedkommende har brutt seg inn på hans netverk har han full rett til å gå til motangrep for å identifisere innbruddet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå