JimRamse Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeremy Clarkson i TopGear påsto at han kunne se tankmåleren gå nedover ved fullt pådrag ved test av H2! Det sier litt om forbruket. 8322392[/snapback] Tenk deg en h1 da, hoho. 8322478[/snapback] Må man ikke glemme at H1 har en diesel motor, ikke en bensin motor som H2 har. At den bruker ett par liter diesel på mila, det kan man nok regne med, men finnes mange fine måter å slippe unna med billig drivstoff til diesel biler... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Eventuelt kan en bare gå for en litt undermotorisert Geländewagen, om du skal kjøre off road i Norsk vinter, siden den vil egne seg bedre og du ikke trenger mye fart off road, og på norske veier er en H1 litt upraktisk grunnet størrelsen. Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skulle ønske jeg også hadde råd til en bil jeg kun behøvde å bruke to ganger i året.... 8332857[/snapback] Les bedre Det var hans far sin bil. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Skulle ønske jeg også hadde råd til en bil jeg kun behøvde å bruke to ganger i året.... 8332857[/snapback] Les bedre Det var hans far sin bil. 8335511[/snapback] Jeg var ikke den beste eleven i klassen da jeg gikk på skolen, men trodde da setningen under ikke var til å missforstå: "Bilen brukes bare et par ganger i året" Samt at de fleste båter blir flyttet på èn gang om våren, og èn gang om høsten: "Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med" Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 H1 er den sivile versjonen av HMMWV/Humvee (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), som ble bygd av GM. Fixed Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) På langkjøring kan du klare og få en H1 ned på 1.6 - 1.7liter diesel på mila. Men med 150liter diesle tank, spiller jo ikke det noen rolle Hummeren er ikke mer en 2.17m bred, så den er IKKE noe problem og flytte rund på norske veier. (spøk: med mindre du er en Jente, og kræsjer mye ) Du vil aldri høre Jeremy Clarkson snakke positivt om noen bil, da britene har et alternativ. Top Gear har jeg sluttet og se på, jeg set heller Fifth Gear med Tiff Nedell, og Vicky Butler. sistnevnte kjører ræva av alle i Top Gear uten om The Stig Endret 21. april 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) På langkjøring kan du klare og få en H1 ned på 1.6 - 1.7liter diesel på mila.Men med 150liter diesle tank, spiller jo ikke det noen rolle Og du kan frakte flere mennesker i en Fiesta. Hummeren er ikke mer en 2.17m bred, så den er IKKE noe problem og flytte rund på norske veier. (spøk: med mindre du er en Jente, og kræsjer mye ) Det er fortsatt bredt. Du vil aldri høre Jeremy Clarkson snakke positivt om noen bil, da britene har et alternativ. Top Gear har jeg sluttet og se på, jeg set heller Fifth Gear med Tiff Nedell, og Vicky Butler. sistnevnte kjører ræva av alle i Top Gear uten om The Stig 8436018[/snapback] Forskjellen mellom Top Gear of Fifth Gear, er at førstnevnte ikke er korporativt finansiert, og derfor ikke trenger å tenke på annonsørene når de vurderer å kaste dritt om en ny bil. Clarkson snakker positivt om biler han liker. Om du virkelig tror at Clarkson ikke kan si noe pent om en bil, anbefaler jeg f.eks. review av Ferrari F430 i 06x08, eller episoden der han kjører Gallardo Spyder. Husker ikke hvilken det er i farta. Fifth Gear var hele forrige sesong et filleprogram, der de desperat forsøkte å ta igjen Top Gears seertall ved å prøve å kopiere "formulaen". Dette gjorde de bl.a. ved å ta inn Tom Lovejoy (Lovetwit, F*ckjoy etc) og den mannen med det rare håret. De mislyktes TOTALT. Fifth Gear var ment som en fortsettelse av den originale formen til Top Gear før gamle Top Gear gikk i penalet i 1999, og det FUNGERTE. Siste sesong var en feil. Når det kommer til VBH (fnise fnise) og Tiff, er ikke VBH seriøs nok for å presentere et seriøst bilprogram, og hun er ikke løssluppent nok til å være morsom. Tiff er en ekstrem god sjåfør, men det er egentlig irrelevant. Riktignok kan Tiff drifte bedre enn Clarkson, men Clarkson kan virkelig ligge spektakulært bredt han også. Dessuten eier ikke Tiff humor. Så du testen hans av Alfa Romeo 159? Han begynner med å si at han ikke liker Alfa Romeo, så kjører han bilen i ti minutter, sier at den er perfekt. Og på slutten av kjøreturen, desperat etter å finne et halmstrå av noe negativt, sier han at han ikke er helt fornøyd med girkassen, og sier at han likevel foretrekker E90 3-serie foran 159. På tross av at 3-serien ser ut som en ost med hjul. For å komme til det positive har jeg mye til overs for Tom Ford og Jason Plato. Spesielt Tom Ford er meget god. Fifth Gear er greit nok å se, men siste sesong var skandaløst dårlig. /OT Endret 21. april 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Og du kan frakte flere mennesker i en Fiesta. Å i det hele tatt nevne en fiesta i en Hummer tråd er som å banne i kirka spør du meg. Det er fortsatt bredt. Big Boys like Big Toys Clarkson snakker positivt om biler han liker. Hva med testen av den nye Corvetten. Han sier rett ut at han ikke har noe til overs for Amerikanske biler, men etter å ha kjørt den så viste det seg at den var helt rå. Kjørte stort sett fra alt annet de har testet. Han var helt i ekstase etter å ha kjørt den litt. Men så pluttselig helt på slutten av programmet så kommer han med en del "piss" ja jeg sier "piss". Den var litt stiv bl.a. For faen, det er en spotsbil. Liker ikke Clarkson noe særlig. Han sammenlignet jo Englands beste offroader mot Amerikanere også. Så valgte han en H2. En jævla Tahoo med nytt kaoseri. Nei test den Range Roveren mot en H1, så hadde det nok vært andre boller. Nei, mannen er så pro Engelsk at jeg blir helt kvalm til tider. Angående hele Fifth Gear skal jeg ikke si noe, for det har jeg ikke følt så mye med på. Endret 21. april 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Å i det hele tatt nevne en fiesta i en Hummer tråd er som å banne i kirka spør du meg. Det er like fullt slik at enkelte har påstått at en Hummer H1 er meget god for å frakte mange barn trygt. Fire seter, mot fem seter. Mer komfortabelt, men barna klarer seg bak i en Fiesta. Poenget var å påpeke at H1 ikke er en maskin for å transportere mange mennesker. Big Boys like Big Toys Utvilsomt. Hva med testen av den nye Corvetten. Han sier rett ut at han ikke har noe til overs for Amerikanske biler, men etter å ha kjørt den så viste det seg at den var helt rå. Kjørte stort sett fra alt annet de har testet. Han var helt i ekstase etter å ha kjørt den litt. Men så pluttselig helt på slutten av programmet så kommer han med en del "piss" ja jeg sier "piss". Den var litt stiv bl.a. For faen, det er en spotsbil. Det er en bil som koster 60000 pund, og burde fungere på veien. Det gjør den ikke. DET var poenget til Clarkson. Liker ikke Clarkson noe særlig. Han sammenlignet jo Englands beste offroader mot Amerikanere også. Så valgte han en H2. En jævla Tahoo med nytt kaoseri. Nei test den Range Roveren mot en H1, så hadde det nok vært andre boller. Nei, mannen er så pro Engelsk at jeg blir helt kvalm til tider. Angående hele Fifth Gear skal jeg ikke si noe, for det har jeg ikke følt så mye med på. 8436942[/snapback] Nå snakker vi om Top Gear, ikke Clarksons solofilmer, som den du sikter til The Good, the Bad and the Ugly. Men du må også ta med i beregningen at en H2 koste rnoenlunde det samme som en Range Rover i Storbritannia, det gjør også en Marmalade. En H1 er dyrere. Testen var tåpelig, ingen tvil om det, men Clarkson fikk frem poenget sitt. Hva er poenget med H2? Dersom den skal være en Hummer burde den vel komme seg frem i terrenget? Men, nei. Clarkson er ikke spesielt pålitelig, du bør ikke basere ditt valg av bil kun på hans meninger. Men han sier akkurat det han mener. Forresten, Clarkson LIKER H2. I forhold til Clarksons engelskness, er det jo en del av hans måte å være på. Jeg liker det. Jeg liker det sære ved væremåten hans. Personlig foretrekker jeg dog James May. Hans råd kan du forøvrig stole på. Jeg anbefaler å følge med på Top Gear og Fifth Gear. Tom Fords tester er normalt alltid gode, og Top Gear er rett og slett morsomt. Det er kanskje noe uheldig at Top Gear ikke er like fokusert på å være et bilprogram, men heller et humorprogram om biler. Personlig likte jeg det bedre før, men det er fortsatt genialt. Hvorfor? Kjemien. Men i forhold til Clarkson, keep in mind, han er en ekspert på å forklare ting ved å bruke overdrivelser. Og det er varemerket hans. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg sa ikke at Clarkson ikke kan si noe pent om en bil. Jeg sa ac Clarkson ikke kan si noe pent om en bil så lenge britene har produsert et alternativ. Det finner sef. untak, men stort sett er han så PRO engelske biler at han blir urimlig. Bilen er helt ok, men den kan ikke sammenligne seg med en Aston Martin bla. har jeg jo hørt noen ganger før Hummer H1 får man jo i mange utgaver, men den blir jo dyrere jo fler seter man vil ha. Jeg har til dags dato ikke sett en fiesta med flere sitteplasser en 5, hvor det praktisk talt bare kan sitte 4 store mennester. H1 wagon får man jo som 7 seter. Så hvordan vil du frakte flere mennesker i fiestaen ? /Willy Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg sa ikke at Clarkson ikke kan si noe pent om en bil.Jeg sa ac Clarkson ikke kan si noe pent om en bil så lenge britene har produsert et alternativ. Det finner sef. untak, men stort sett er han så PRO engelske biler at han blir urimlig. Bilen er helt ok, men den kan ikke sammenligne seg med en Aston Martin bla. har jeg jo hørt noen ganger før Veldig mange unntak. Veldig mange. I forhold til Aston Martin handler det mye om karisma. Og bare utseendet gjør i mine øyne en DB9 bedre enn en F430. Når vi snakker om F430 siterer jeg Clarkson, "this makes an Aston Martin feel one hundered years old". Han har ofte kritisert Rover, han foretrekker en MX-5 foran en MG TF. Når det kommer til f.eks. XJR er jeg også enig. I forhold til alt du får fra Tyskland ser den mye, mye, MYE bedre ut, det er en bedre bil. Hummer H1 får man jo i mange utgaver, men den blir jo dyrere jo fler seter man vil ha. Jeg har til dags dato ikke sett en fiesta med flere sitteplasser en 5, hvor det praktisk talt bare kan sitte 4 store mennester. H1 wagon får man jo som 7 seter. Så hvordan vil du frakte flere mennesker i fiestaen ? /Willy 8438539[/snapback] Det var jeg faktisk ikke klar over. Ok. Du kan frakte like mange mennesker i en Ford Fiesta som i en standard Hummer H1. Og dersom du vil ha komfort, kan du for samme prisen kjøpe en hvilken som helst annen bil som koster mindre og har bra plass i baksetene. Lenke til kommentar
97H1 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 H1 er uansett en kongebil å kjøre,nyter hvert øyeblikk jeg tilbringer bak rattet Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Lite vits og diskutere karisma og utseendet, da smaken er som baken Da det kommer til komfort for Hummwv er det lett og se at den ikke er designet for det , men den er faktisk helt ok. Bedre en mange rimlige jappse biler jeg har kjørt. og man sitter godt i den, med god oversikt Wagon er da en standard hummer det også. Du ser den bare ikke så mye i Norge pga. avgifter. Skal du ha en modifisert Hummer til alle barna dine kan du jo gå for denne. Med plass til 18: http://www.hummer.is/h_berserk-2.html Jeg backer 97H1, for det er en helt spesiell bil. Den appelerer sef. ikke like mye for alle, men jeg tror de fleste MENN kunne tenke seg en. Selv kan jeg kun tenke på et par ting fra england som jeg kunne tenke meg: Elizabeth Hurly, og Vannesa Upton Så testen hans av H1 vs. H2. og er ikke helt enig. Alt han klager over er at den er stor og brutal, men det viste han vel før han satte seg inn i den? Det er klart en fiesta er bedre.. På drivstoff forbruket. Det er klart en Aston er penere.. For noen.. Nei, Hummer H1 appelerer kun til en liten gruppe kalt MENN Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Min siste lille vittighet i denne tråden: - Menn som står skummelt nært pissoaret. Det er to typer menn, de ekte, de som liker fjernstyrte biler og modelltog, gode kjørebiler og brunt øl, og ikke noe spesiell form for hårprodukter. Så har du den andre typen. De som må bekrefte sin mandom ved å kjøre maskuline biler. Beklager, you got the ball running. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du er jo bare 18år, så jeg kan vel ikke forvente mer av deg. Jeg tror ikke penis lengden på H1 eiere er mindre en andre bil eiere Jeg tror ikke den er større heller. Tror bare H1 er en bil som appelerer MENN. Tror du jeg tar feil? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg ser ikke helt hvorvidt min alder har noe å si. Poenget var vel kanskje heller, noe spøkefult, at ekte menn ikke trenger å manifestere sin manndom gjennom bilen de kjører. Jeg er forøvrig nitten år, ikke at det er spesielt relevant heller. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Problemet med en H1 er at ytterst få utover div militærstyrker har behov for de egenskapene denne er designet for, den totale mangelen på sitteplasser kommer jo av mitt montert motor som jeg regner med kommer av behovet for og kunne slippe den ned fra helikopter og da ville det ikke være spesielt genialt at den stupte på trynet. Jeg har stor sans for slike biler men f.eks en LR Defender er macho så det holder og langt mer egnet for sivilbruk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) I forhold til midtmotoren har jeg hørt fra ymse mennesker at poenget er å gi den så god beskyttelse som mulig i de pansrede modellene. Da er motoren i midten, personellet rundt og panserinigen utenfor. Med andre ord det motsatte konseptet av Israel Merkava-tank. Endret 22. april 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 - Menn som står skummelt nært pissoaret. Det er to typer menn, de ekte, de som liker fjernstyrte biler og modelltog, gode kjørebiler og brunt øl, og ikke noe spesiell form for hårprodukter. Så har du den andre typen. De som må bekrefte sin mandom ved å kjøre maskuline biler. Poenget var vel kanskje heller, noe spøkefult, at ekte menn ikke trenger å manifestere sin manndom gjennom bilen de kjører. Hvordan kan du sitte der og si at folk som har fulgt en 10 år gammel drøm, og kjøpt seg et leketøy (for menn) gjør det av penismisunnelse. Du er faen meg typisk norsk Hvis naboen har mere penger, er han en jævla rik'ing. Har han en fet bil, da er mindereværdighets komplekser. Eller missforstår jeg deg? Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Problemet med en H1 er at ytterst få utover div militærstyrker har behov for de egenskapene denne er designet for, den totale mangelen på sitteplasser kommer jo av mitt montert motor som jeg regner med kommer av behovet for og kunne slippe den ned fra helikopter og da ville det ikke være spesielt genialt at den stupte på trynet.Jeg har stor sans for slike biler men f.eks en LR Defender er macho så det holder og langt mer egnet for sivilbruk. 8441719[/snapback] Motoren er plassert under panseret den forran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå