Miki Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvorfor kalles Humvee Hummer? Og: hva er de tekniske forskjellene mellom H1, H2 og H3? Takker for svar! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer_H1 http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer_H2 http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer_H3 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Humvee og hummer er 2 forskjellige utgaver av samme til. humvee er militær utgaven og hummer er sivil utgaven mener jeg. H1 er den gamle typen. ganske stor ca 2.5 meter bred og tung. H2 er en utgave som har kommet i sener3e tid og er en ny utgave som er penere og litt mindre. mer som en vanlig suv. H3 er den siste i rekken og er visst betydlig mindre enn de forrige utgavene. skal visst være mindre enn 3.5 tonn som gjør at man slipper førekort for lett lastebil. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 H1 er den sivile versjonen av HMMWV/Humvee (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), som bygges av GM. H2 er en Chevrolet Tahoe med et annet karosseri. Husker i farten ikke hvilken modell de dyttet H3-chassiset på. H2 og H3 er i alle fall ikke spesielt kapable offroadere, i motsetning til H1. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 H3 er basert på Chevy Colorado bl.a. og er en vesentlig bedre bil i terrenget enn H2. Lenke til kommentar
Miki Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Takker så mye for utfyllende og informative svar. En annen ting jeg lurer på er bensinforbruket. Jeg kan ikke finne noe fornuftig på de aktuelle linkene eller noe annet sted jeg har søkt. På Wikipedia står det å lese at H2 har blitt kritisert for det høye bensinforbruket, da den bruker 15 mpg, noe som virker helt merkelig da dette høres utrolig lite ut. Noen som har peil? Endret 6. april 2007 av Miki Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Husk at amerikanske mil er 1,6 kilometer da Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Testen under viser et forbruk på 1,47 l/mil på bykjøring og 1,24 l/mil på landevei for en H3. Det er vel ikke så ille hvis man tar bilens størrelse og vekt i betrakning. se test av H3 Lenke til kommentar
Miki Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Husk at amerikanske mil er 1,6 kilometer da 8319162[/snapback] Jeg er fullt klar over det, det er derfor jeg ikke skjønner at den skulle bruke 15 mpg. En us gallon er som kjent ca. 3,8 l...dette stemmer vel ikke. Lenke til kommentar
Miki Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Testen under viser et forbruk på 1,47 l/mil på bykjøring og 1,24 l/mil på landevei for en H3. Det er vel ikke så ille hvis man tar bilens størrelse og vekt i betrakning. se test av H3 8319266[/snapback] Takk Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) "For typical travel on improved roads, users report fuel economy of between 15 and 25 miles per gallon, which converts to between 17 and 24 L/100 km. Worst case urban driving is said to be in the range of 8 to 14 U.S. mpg (17 to 29 L/100 km)" Altså så mye som 2.9 liter per mil for en H2. Endret 6. april 2007 av E-Ton Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Og da rører du ikke gassen. Rører du derimot gassen, vil du oppleve et bensinforbruk som vil gjøre deg personlig konkurs etter en måned. Personlig forstår jeg ikke helt hva folk ser i disse Chevroletene, de er vulgære og elendige. Lenke til kommentar
RoyM Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeremy Clarkson i TopGear påsto at han kunne se tankmåleren gå nedover ved fullt pådrag ved test av H2! Det sier litt om forbruket. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeremy Clarkson i TopGear påsto at han kunne se tankmåleren gå nedover ved fullt pådrag ved test av H2! Det sier litt om forbruket. 8322392[/snapback] Tenk deg en h1 da, hoho. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeremy Clarkson i TopGear påsto at han kunne se tankmåleren gå nedover ved fullt pådrag ved test av H2! Det sier litt om forbruket. 8322392[/snapback] Men så er jo Clarkson kjent for sine overdrivelser. Men i samme review kunne en se at kjørecomputeren viste at H2 under normal kjøring klarte 1MPG. Og det er så dårlig at det er vanskelig å fatte. Det er 28 liter på mila. Men er nok litt overdrevet. Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil. 8322464[/snapback] Du skal ikke glemme det faktum at H2 er like airodynamisk som en god gammeldags låve. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil. 8322464[/snapback] En slik bil bruker bensin, ja. Men 3,5 liter pr mil er mer enn den behøver å bruke. Det bør være mulig å komme ned på 1,5 liter med normal kjøring. Kan det være på tide med en aldri så liten service? Skifte luftfilter, f.eks.? Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Mulig jeg ikke kjører på den mest øknomiske måten og kjører mest i byen. Bilen brukes bare et par ganger i året tviler på at den har gått over 8000 km så tror ikke det er slitasje som er grunnen til høyt forbruk. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skulle ønske jeg også hadde råd til en bil jeg kun behøvde å bruke to ganger i året.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå