Tobbi Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei Jeg har en server som kjører windows 2003 std server med domene kontroller, DNS server og fil server. Nettverket blir ustabilt når jeg bruker azerus, serlig når jeg laster ned mye (altså laster ned kjapt). Dette skjer kun med azerus og ikke med emule eller høy nettverkstrafikk på fil serveren heller. Hardware i dene pcen er som følger: Asus A7N8X deluxe (begge nettkort disablet) AMD xp 1700+ 1 gb ram (2x 512) 10 hdd 3 sata kontrollere + onboard kontroller (3x sil3112 og 1 x sil3114) Cnet gbit pci nettkort Videre har jeg dataguard internett (25mbit) og en linksys router Flott hvis noen har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Begrens antall connects i Azureus. En annen ting kan være router eller modem som ikke tåler så høy hastighet? Skjer dette også om du laster ned med full fart med f.eks FTP? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 eller bruk utorrent husk og sett ned antall tilkoblinger til 50global Lenke til kommentar
Tobbi Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Takk for svar. Men hvis jeg setter ned antal tilkoblinger til 50 blir jo hastigheten mye lavere...? Finnes det ingen andre måter? Tenkte jeg skulle prøve med en annen klient (uTorrent) men jeg liker azerus så godt Edit: Tror dere det kan hjelpe å flase til nyeste firmvare på router? Endret 6. april 2007 av Tobbi Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Takk for svar. Men hvis jeg setter ned antal tilkoblinger til 50 blir jo hastigheten mye lavere...?Finnes det ingen andre måter? Tenkte jeg skulle prøve med en annen klient (uTorrent) men jeg liker azerus så godt 8319902[/snapback] Hastighetsforskjellen er ikke så stor... Uansett hvilken klient du kjører, vil problemet være der så lenge du har like mange tilkoblinger igang. Forskjellen er at de forskjellige klientene har ulikt antall tilkoblinger satt opp som standard. Et alternativ er å bytte ut routeren din med en som takler flere tilkoblinger bedre. Edit: ny firmware på routeren KAN hjelpe, men det er ingen garanti. Endret 6. april 2007 av covah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå