Calvinator Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg har vært innom biltema og sett på utvalget av UV-reaktiv lakk og lurer på hvordan denne kan påføres for å få best mulig resultat? Evt. Pussing-Primer-UVlakk-klarlakk? Har prøvd å bare rengjøre flaten for så å påføre "bare" 2 lag med UV-lakk.. Dette ga en fin effekt, men satt dårlig fast og løsnet da jeg uheldigvis kom borti da jeg skulle fjerne møll fra bak hovedkortet.. Jeg trenger et resultat som tåler en støyt Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Grunnarbeidet har alt å si... hvis plata er rent stål bør du vaske den ren med rødsprit først. så sliper du plata med 240 sandpapir og grunner den med syregrunning (tynne strøk). dette er en spesiell grunning som fester seg spesiellt godt på stål. hvis plata er lakkert fra fabrikk trenger du ikke grunne med syregrunning. Etter denne er tørket og klar kan du slipe den med 400. pass på å ikke slipe gjennom og ned til stålet, da må du grunne på nytt.. slip til overflaten er matt over hele. fjern alt støv på plata. det beste er som regel å bruke en kompressor med blåse spiss og handa. tørk med hånda frem og tilbake over plata mens du blåser under den... annet alternativ er å tørke plata med en tørr klut. viktig å fjerne alt støv og riper/merker i grunningen. hvis ikke du gjør dette vil det synes gjennom lakken. så kan du lakkere. (tynne strøk her oxo) mange tynne strøk blir bedre enn få tykke... det er også lurt å la lakken tørke litt mellom strøkene. 5-10 min.. stå også et godt ventilert sted. når du er ferdig med lakkeringen bør du sette den et sted som ikke er kaldt. under 18 grader. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå