icedragon1990 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 har en gammel gammel pc som jeg bruker nå pga har ikke penger til ny enda den er VELDIG gammel.. så den har en liten vifte PÅ hardisken(!) og en vifte som står rettet mot ram brikkene.. de bråker no jævli! værtfall den på hardisken jeg lurer på om det er trygt å fjerne disse? eller om pcen kan brenne opp da? om jeg setter inn en annen vifte ettellerannet sted i pcen.. takk for svar Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Lite sannsynlig at pcen brenner opp iallefall, men PCen kan få kortere levetid av å holde høy temperatur. Vil tro dette er irrelevant siden det er en gammel PC, sålenge det er LITT luftsirkulasjon og ingen voldsomt varme komponenter så burde det gå greit, hverken harddisk eller rambrikker krever egne vifter forutsatt at det er luftsirkulasjon i kabinettet. Om du får problemer kan du jo alltids sette viftene på plass igjen. Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Lite sannsynlig at pcen brenner opp iallefall, men PCen kan få kortere levetid av å holde høy temperatur. Vil tro dette er irrelevant siden det er en gammel PC, sålenge det er LITT luftsirkulasjon og ingen voldsomt varme komponenter så burde det gå greit, hverken harddisk eller rambrikker krever egne vifter forutsatt at det er luftsirkulasjon i kabinettet. Om du får problemer kan du jo alltids sette viftene på plass igjen. 8316908[/snapback] oki tror denne pcen kommer til å dø snart uansett hehe Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 hmm det gikk ikke å fjerne vifta på harddisken for da frøys pcen etter 10min :!: Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 lol:P du tok vekk den på harddisken ? kanskje den sørger for generell luftsirkulasjon i pc'n? Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 lol:P du tok vekk den på harddisken ? kanskje den sørger for generell luftsirkulasjon i pc'n? 8320537[/snapback] hmm ja kanskje det.. men det sitter en vifte til ved cpu`en... kan prøve å ta bort den å se hva som skjer Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 høres ut som en PC med dårlig gjennomkjøring av luft...dvs...Compaq? Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 høres ut som en PC med dårlig gjennomkjøring av luft...dvs...Compaq? 8325178[/snapback] hmm nei pcen er hmm.. 15år gammel eller no eneste som står på pcen er CNET.... lol! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå