Edmund Blackadder Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Heisann! Jeg er på utkikk etter fiksjon som inneholder elementer av populærvitenskap (særlig matematikk og fysikk), historie osv. Bøker som da-vinci koden gjør at man blir veldig interessert i emnene, og jeg leter etter flere slike bøker som klarer på en god måte å flette inn slik kunnskap inn i fortellingene. Jeg synes dette er en mye artigere måte å lære noen ting på enn andre bøker. Så, har noen et tips? Takker (Åh, bare spør hvis jeg ikke har gjort meg klart nok.) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Digital Fortress og Deception Point av Dan Brown er jo gode bøker som har litt slikt i seg. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Digital Fortress og Deception Point mener jeg har veldig lite non-fiksjon i seg, men er fortsatt god underholdning. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Jeg har desverre lest begge to allerede Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Da har du sikkert lest engler og demoner også? Den er bra den og;) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Anbefaler "The swarm" av Frank Schatzing. Det er en øko-thriller, med en god del vitenskap (biologi,geologi osv.) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Mimi: Har nok lest den også T-Solberg: Skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Et skilt ved korsveien - Iain Pears. Fantastisk krim-bok som tidsmessig er plassert i perioden der man begynte å leke med effekter av blodoverføring, vakuum og denslags. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takk takk! Gjerne flere slike. Historisk fiksjon med de elementene jeg har fortalt om er dermed også veldig "warranted". Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Med det flørtes det en del i DFWs Infinite Jest Endret 11. april 2007 av Tchernobog Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Den så interessant ut den, men jeg tenker meg heller en litt mer historisk. Ca. år 1000-1900 for eksempel. Innenfor den perioden. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 The Difference Engine av William Gibson og Bruce Sterling. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Den så interessant ut den, men jeg tenker meg heller en litt mer historisk. Ca. år 1000-1900 for eksempel. Innenfor den perioden. 8363445[/snapback] Den er nok ikke akkurat det du spør etter, men handlingen i trilogien om Arn Magnusson av Jan Guillou foregår rundt 12-1300-tallet i Sverige/jerusalem og har med seg en del samfunns- og tempelridderhistorie. Ikke helt det du spør etter, men veldig gode bøker. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Har lest hele trilogien Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Michael Crichtons "Jurassic Park" og "The Lost World" er mye bedre enn filmene, da de heller skarpere mot natur/vitenskap enn hva filmene gjorde. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Den så interessant ut den, men jeg tenker meg heller en litt mer historisk. Ca. år 1000-1900 for eksempel. Innenfor den perioden. 8363445[/snapback] du bør lese Mark Urban's Wellingons sharpshooters det er en historisk bok, og ikke fiction, men den forteller historien fra synspunktet til 6 soldater, og virker som en drama bok og ikke et historisk verk. veldig bra bok, mye drama og action. og alt er sant. ekte mennesker osv. er bare på engelsk da, men koster ikke noe liksom http://www.amazon.co.uk/Rifles-Years-Welli...76398216&sr=8-1 http://www.amazon.co.uk/Rifles-Six-Years-W...76398239&sr=8-3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå