Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

wmiprvse.exe bruker 100% av CPU

Anbefalte innlegg

Som topic sier bruker wmiprvse.exe 100% av CPUen min. Dette fører til at jeg ikke kan gjøre noen ting på pcen.

Får også denne meldingen ved oppstart og lurer på om det er noen sammenheng:

Program-popup: RTHDCPL.EXE - Ugyldig omplassering av system-DLL. : System-DLLen user32.dll ble omplassert i minnet. Programmet vil ikke kjøre skikkelig. Omplasseringen oppstod fordi DLL-filen C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX okkuperte et adresseområde reservert for system-DLLer i Windows. Kontakt leverandøren av DLLen for å få en ny.

Googlet litt og fant ut at det kunne være virus, spyware, trojaner eller orm hvis fila(wmiprvse.exe) ikke ligger i C:\WINDOWS\System32\Wbem. Så jeg søkte på pcen og fant ut at selve .exe fila ligger der den skal, men jeg fant også følgende filer

WMIPRVSE.EXE-0D449B4F.pf i C:\WINDOWS\prefetch og WMIPRVSE.ex_ i C:\WINDOWS\I386.

Jeg klarte ikke finne særlig informasjon om disse filene, så lurer på om jeg bør bekymre meg?

Klarer heller ikke finne noe særlig informasjon om HHCTRL.OCX annet enn at det ser ut som om det er noe Windows opplegg.

Fint om noen kunne si meg hva jeg skal gjøre for å få tilbake CPUen min. Går jo ikke ann å gjøre noe på pcen, noe som er veldig irriterende,

FYI: Jeg har ikke installert noe som helst nylig og windows(XP) er oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...