Hellemyr Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei! Holder på å lodde litt her, så har jeg en bunt med forskjellige ledeninger. Er det ille om jeg tar en kobber ledening og lodder den sammen med en aluminiums ledening? Vil de to ulike metallene reagere med hverandre og danne korosjon? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Aluminium og kopper brukes i skjønn forening i kjølere, så jeg vil anta at det er greit om du også lodder dem sammen Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Når det går strøm gjennom det, vil det bli korrosjon. Du må bruke en al-cu overgang for å få det til å gå. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 De ledningene du har er sannsynligvis kobber og fortinnet kobber. Hvis du sjekker nøye i endene så vil du isåfall se at de er kobberfarget i midten av kordelene. Aluminium blir nesten bare brukt til ledninger med tverrsnitt 16mm2 eller større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå