Gå til innhold

greit musikk studio til under 4 tusen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noe utstyr nå så tror jeg du sliter.

Du må ha en god PC, programvare for miksing, miksebord, mikrofon ++.

Når det gjelder mikrofoner avhenger det mye av smak og behag. For bra priser, sjekk ut mikkene til Røde og Shure.

Ikke legg masse penger i et stort miksebord heller. Kjøp en liten to-kanals (med mindre du bruker platespiller og keyboard/trommemaskin, da må du se an hvor mange kanaler du trenger).

Lenke til kommentar

Ironi, bare si hva du skal recorde du, så skal jeg komme opp med forslag ;)

Hvis du skal recorde helt band anbefaler jeg sterkt korg d888, enkel og bruke, men koster rundt 7-9000..

Skal du bare recorde gitar og bass så holder det med 4000, bare kom opp med hva det skal brukes til:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden du skriver på et forum så antar jeg at du har pc.

Du trenger:

- Et program til å spille inn i. Audacity er nok det mest brukte gratisalternativet.

- En godt lydkort med preamp. Sjekk ut M-Audio, de har en del bra lydkort.

- En bra mikrofon. Sjekk ut MXL2003 (laget av Marshall). Svært mye for pengene, men jeg vet ikke om det finnes noen importører i Norge.

Men du sier ingenting om hva du skal rappe over. Tenkte du å lage backingtrack selv? Da må du ha programvare for dette. Her finnes lite gratis. Sjekk ut Fruity Loops.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøp deg en MBOX mini for under 3 laken hos prolyd.no.

Da har du ProTools til inspilling og miksing, der følger med mini versjon av Reason 3, som gir deg trommemaskin, synther (Fete basser) Sampletank2SE, trommeprogramvare, og faktisk alt du trenger for å lage helproffe lydspor. I tillegg til en innebyggd mikrofon preamp. Så bruker du resterende 13-1400 på en TSM stormembran mikrofon til vokalen.

satser på at du alt har høytalere og kanskje klokker. klokker må du ha for å unngå feedback loop når du legger vokal over musikken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...