royhansen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 jeg ahr en gammel bil stående som har en del rust. Det meste av rusten er kommet nylig og er stort sett bare overflaterust. Hvordan kan jeg fjerne dette? er det bare og pusse det vekk og lakke over etterpå eller? Noen som har noen gode tips, hva jeg burde og ikke burde gjøre osv. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 skape - pusse - prime - lakke Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Bruk for eks Dremmel, så følg oppskrift over Lenke til kommentar
royhansen Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Bruk for eks Dremmel, så følg oppskrift over 8316733[/snapback] takk Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis du har tilgang til en punktsanblåser, er det smart å bruke den. Da tar det lenger tid før rusten er tilbake. Og bruk gjerne syregrunning hvis du har rust. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ønsker å ta opp denne tråden litt i gjen. Etter at rust er fjernet, ved hjelp av skrape/smerkelpapir, hva bør da påføres? Regner med at noe rusthindrene greier bør påføres, men hva? Kan denne f.eks brukes? Er det bare å hive på lakk etterpå at denne er tørket? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nei, den er lite egnet, syregrunning er mye bedre... og lakken hives ikke på bilen, men lakkes på med sprøyte, eller sprayboks Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ja, ble litt feil det! Selvsakt skal den ikke hives på, men sprøytes! Har Clas Ohlson eller Biltema noe grunding som er å anbefalle? Hvor kan jeg ellers få fatt i det? Vil en vanlig malingsbutikk ha det? Er dette noe som produseres av f.eks Jotun? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå