Gå til innhold

tråden om sci-fi serier(ingen spoilere)

Anbefalte innlegg

siden vi er på nett er mange av oss nerder og nerder liker sci-fi, i denne tråden kan vi disukere, sammenligne og krangle om hvilke serier som er best.

Her er mine favoritter.

1. StarGate SG-1

favoritt serien min uansett sjanger, alt er så bra med serien, historiene, karakterene og humoren, ikke minst sammspillet mellom de forskjellige karakterene(spesielt mellom jack og daniel)

2.

Star Trek: The next generation

frem til jeg begynnte å se på SG1 var dette favoritten min, effektene er jo ikke så mye å rope hurra for, men det er her man møter de beste karakterne i star trek universet, picard er og blir den beste kaptainen i star trek historie, data er også en veldig god karakter.

3.

Star trek: Deep space nine

ikke i nærheten så gode karakterer som TNG, men effektene blir meget gode litt ut i serien, og the dominian war gir mye action og drama.

4. Buffy the vampire slayer, av en eller annen grunn er buffy klasifisert som Science fiction selv om det er veldig lite Science i serien, det er jo mer en horror/humor fiction sak, men jeg tar den med. liker vel serien mer for humoren enn action og drama delen, men det er gøy å se hva Joss Whedon kan gjøre med mediet kjent som tv. en del veldig gode episoder og masse gode karakterer.

5.

StarGate: atlantis

når ikke orginal serien opp til tærne en gang, men er fremdeles god sci-fi, størte problemet med serien i forhold til orginalen er at slemmingene er kjedelige, de har ikke samme persjonlig het som slemmingene i SG1. karaktrene og samspillet mellom dem er ikke like bra heller. men serien er jo ung enda og kan ta seg opp mye.

6.

futurama

herlig sci-fi parodi, hystersik morsom og utrolig god replay value på episodene

7.

star trek: Voyager

tja. er ikke så glad i den serien men det er jo fremdeles star trek liksom.

noen gode karaktrer og mye karakter utvikling i løpet av 7 sesonger.

elendig siste episode da.

8.

Red Dwarf

egentlig sci-fi parodi dette også, men en veldig god en, veldig britisk og har en del episoder som er instant classics. men alt for få episoder

9.

Battlestar Galactica (nye)

ganke fin sci-fi men den har ikke noe humor i det hele tatt, noe de bedre sci-fi seriene har. blir også litt lei den "å nei, noen vi trode var mennsker er egentlig roboter" saken, men tøffe effelkter

10.

"Star trek" enterprise, og jeg bruker "star trek" løst, da den ikke har noe serlig med de ekte star trek seriene å gjøre, de gikk i helt feil retting men denne serien og det ser ut som de kommer til å gå i feil retting i den nye filmen også, jeg vil tilbake til TNG universet og se hvordan ting står til der.

vel kom med deres favoritter så vi kan begynne å krangle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tråd! :thumbup:

Mine favoritter er:

** Stargate SG-1/Atlantis **

** Battlestar Galactica (Ny) **

** Star Trek: The Next Generation ** (Husker den gikk på tv2 før.)

Så hva skal vi gjøre nå da? Diskutere hvem som kunne slått hvem i space-battles? (Tror nok Star Trek har gode sjanser der)

Lenke til kommentar
9.

ganke fin sci-fi men den har ikke noe humor i det hele tatt, noe de bedre sci-fi seriene har. blir også litt lei den "å nei, noen vi trode var mennsker er egentlig roboter" saken, men tøffe effelkter

hvis du påstår det ikke er noe humor i BSG vil jeg påstå du ikke skjønner humoren i denne serien. i en slik serie som denne blir det feil hvis de kommer med "opplagte" spøker som seerne skal/må le av.

Jeg vil forøvrig slenge på serien B5. Rett og slett fordi den er genial.

Lenke til kommentar

Må vel også nevne at jeg har sett de 3 første episodene av den gamle Battlestar Galactica serien. Den er ikke anbefalt til folk som ikke liker Sci-Fi av den typen med aliens, lasere og den slags. Men jeg syntes den var grei jeg da. Og piloten var jo den dyreste noengang laget helt til en dum serie ved navnet "Lost" kom og ødela.

Lenke til kommentar
1. StarGate SG-1

favoritt serien min uansett sjanger, alt er så bra med serien, historiene, karakterene og humoren, ikke minst sammspillet mellom de forskjellige karakterene(spesielt mellom jack og daniel)

5.

når ikke orginal serien opp til tærne en gang, men er fremdeles god sci-fi, størte problemet med serien i forhold til orginalen er at slemmingene er kjedelige, de har ikke samme persjonlig het som slemmingene i SG1. karaktrene og samspillet mellom dem er ikke like bra heller. men serien er jo ung enda og kan ta seg opp mye.

8316209[/snapback]

Oh yes, disse er bra :) Dog jeg ikke er helt enig med deg i dommen av SG: Atlantis. Syns du var altfor streng. Jeg liker fienden, selv om de ikke har vist seg på en god del episoder nå. Og humoren der er nesten like bra som i SG-1, ingen kan jo slå sarkasmen til Jack.

Lenke til kommentar
9.

hvis du påstår det ikke er noe humor i BSG vil jeg påstå du ikke skjønner humoren i denne serien. i en slik serie som denne blir det feil hvis de kommer med "opplagte" spøker som seerne skal/må le av.

Jeg vil forøvrig slenge på serien B5. Rett og slett fordi den er genial.

8316342[/snapback]

hvis man ikke ler av det så er det ikke humor,

har heller aldri likt B5, men kommer nok til å kjøpe serien bare for å ha sett gjennom hele

Lenke til kommentar

B5 var politisk drama (riktignok med en god del action også) med aliens, til og med med innslag av filosofi. Egentlig litt overraskende at det ble såpass vellykket. Straczynski er genial. Sesong 3 og 4 må være blant det aller beste som er produsert av sci-fi.

Er ellers enig i at BSG har et par innslag av humor, men serien er bedre på å være dyster. ;)

Ellers så mener jeg Firefly fortjener å bli nevnt i denne sammenhengen. Det ble alt for få episoder, men det som ble produsert er stor underholdning.

Nevner også Space - Above and Beyond. Det horrible navnet skjuler etter min mening en veldig god serie. Fikk plagsomt nok bare en sesong til tross for gode historier, glimrende skuespillerprestasjoner og herlig musikk. Rett og slett en skikkelig stemningsfull serie.

Lenke til kommentar

Mine tre favoritter:

Babylon 5 :love:

En utrolig bra historie fortalt over 5 sesonger.

Tydelig planlagt fra begynnelsen av. Masse av det de er innom kommer tilbake i senere episoder / sesonger i mer utfullendes og fantastisk form.

Futurama

Humor de luxe og plenty kule plot og "science".

Ikke helt ulikt...

Red Dwarf

Humoren krøller man seg sammen av og plotene eier.

Også veldig glad i:

V - The Miniseries og Final Battle

X-files

Buffy

The Pretender

Stargate SG-1

Mye moro og referanser også i denne serien.

SG-1 skal ut i krig i nytt romskip og Jack er skuffet over at de ikke kan kalle skipet Enterprise :rofl:

Firefly / Serenity

Firefly er bra mens Serenity er helt utrolig bra. En av mine favoritt filmer.

Lenke til kommentar
1. StarGate SG-1

5.

8316209[/snapback]

Oh yes, disse er bra :) Dog jeg ikke er helt enig med deg i dommen av SG: Atlantis. Syns du var altfor streng. Jeg liker fienden, selv om de ikke har vist seg på en god del episoder nå. Og humoren der er nesten like bra som i SG-1, ingen kan jo slå sarkasmen til Jack.

8316436[/snapback]

det er flere ting jeg ikke liker med atlantis

først og fremst er det jo wraith folka som jeg ikke liker, hele den suger livet ut av deg med hånda tingen syns jeg rett og slett er teit og tullete.

de wraith fottsoldatene som er blå, feite og har gull hocky maske er bare komiske, wraith våpene er også kjedelige, Staff weapons er råe, store pang og bråk, de wraith sakene er jo kjedelige. syns også wraith skipene er kjedelige, de har ikke noe sjarm sånn som Ha'tak'n har.

edit: en annen ting jeg ikke likte var han teal'c wannabe karen som kommer med i sesong 2. de kunne greid seg fint uten han

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Jeg er overasket over hvor mange som har sett, og liker, Red Dwarf her. Vanligvis ser folk bare dumt på meg når jeg nevner det.

Dere gjør meg nesten rørt.

Andre gode serier er Star Trek (spesielt TNG, DS9 og TOS), B5, BSG, Futurama, Farscape, Hitchhiker's Guide to the Galaxy (mini-serien) og et par jeg ikke kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Jeg er overasket over hvor mange som har sett, og liker, Red Dwarf her. Vanligvis ser folk bare dumt på meg når jeg nevner det.

Dere gjør meg nesten rørt.

Andre gode serier er Star Trek (spesielt TNG, DS9 og TOS), B5, BSG, Futurama, Farscape, Hitchhiker's Guide to the Galaxy (mini-serien) og et par jeg ikke kommer på i farten.

8329549[/snapback]

Red Dwarf er en fantastisk morsom serie! Humoren er gjennomført og musikken er i en klasse for seg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...