Buggene Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Halloyen.. Jeg har lastet ned en driver til mitt skjermkort. Den filen som ble lastet ned slutter på .run Hvilket program skal jeg bruke for å få instalert denne driveren? Er nybegynner så trenger en GOD forklaring:P Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 I en terminal skriver du noe ala: sudo sh filnavnet.run Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 ole@ole-laptop:~$ sudo sh ati-driver-installer-8.35.5-x86_64.run Password: sh: Can't open ati-driver-installer-8.35.5-x86_64.run Noen forslag? Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Du står i en annen katalog enn den der filen ligger. Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 forklar litt bedre jeg har null peiling Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Terminalen har en katalog den står i, og du må skrive cd til den katalogen der filen ligger. Eks: cd downloads sudo sh run filenmin.run Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 filen jeg vil instalere ligger på skrivebordet.. skal jeg da skrive "cd desktop" ? Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 cd Desktop vil jeg tippe (forskjell på stor og liten bokstav) Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 nå skjedde det saker og ting:D tusen takk for hjelpen RusleBiff.. Hva skulle jeg gjort uten deg.. Men nå som dette er instalert. hvordan skal jeg endre skjermoppløsningen til widescreen 1280:800? Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 sudo gedit /etc/X11/xorg.conf Ligger oppløsninger nederst i filen. Forresten bør du sjekke ut ubuntuforums.org, og bruke søkemuligheten både der og her, så vil du antageligvis finne svaret på de fleste om ikke alle spørsmålene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå