SnittLeif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvorfor ikke ha religion? Det er da fint å ha noe godt å støtte seg til i denne verden da den er så FUCKED UP som den er for tiden. Religion er jo en stor del av denne oppfuckinga da 8471603[/snapback] Det kan så være. Alikevel er det godt for mange å ha religion å støtte seg til Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvorfor ikke ha religion? Det er da fint å ha noe godt å støtte seg til i denne verden da den er så FUCKED UP som den er for tiden. Religion er jo en stor del av denne oppfuckinga da 8471603[/snapback] Det kan så være. Alikevel er det godt for mange å ha religion å støtte seg til 8475382[/snapback] Ja. Jeg husker hvor godt det var å støtte seg til julenissen en grå desemberdag i barnehagen. Men det var før jeg fant ut at nissen ikke fantes. Likevel klarer jeg å være glad -- selv uten at julenissen vet om jeg har vært snill eller slem. Tenk hvis det ikke fantes Islam eller Kristendom eller Jødedom eller Hinduisme. Tenk hvis alle de fanatiske tullingene i USA og midtøsten og Asia som gjør ting i religioners navn aldri hadde en religion til felles med folket som bandt dem sammen mot en fiende. Uten Islam ville midtøsten kanskje vært demokratisk og kvinnevennelig. Uten Kristendom ville vi hatt mange hundre milliarder kroner vi kunne brukt på andre ting enn kirker og prestelønninger her i landet. Det er litt sært at undertrykte og slåtte kvinner skal finne trøst i Allah eller Gud eller Jahve når det er troen på denne guden som er skyld i undertrykkelsen og volden. Du kan si at "uten religion ville de hatt andre ting å være fanatisk over". Det kan så være, men da ville de aldri hatt folket i ryggen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Religion er jo en stor del av denne oppfuckinga da 8471603[/snapback] Det kan så være. Alikevel er det godt for mange å ha religion å støtte seg til 8475382[/snapback] Det er faktisk ikke det. Religion hindrer fremgang og utvikling. Hadde man ikke hatt denne hvileputen kunne vi ha kommet mye lenger. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Alt det som profetene har gjort er for å få oss til å tro på Gud! 8326164[/snapback] Igjen kommer du med vås. Hvis Gud vil at vi skal tro på ham, kan han jo vise seg... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Igjen kommer du med vås. Hvis Gud vil at vi skal tro på ham, kan han jo vise seg...8485608[/snapback] Var det ikke det han gjorde når Jesus kom? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Igjen kommer du med vås. Hvis Gud vil at vi skal tro på ham, kan han jo vise seg...8485608[/snapback] Var det ikke det han gjorde når Jesus kom? 8485712[/snapback] Det er tydligvis få som tror på Gud, så hvorfor sender han ikke en ny profet? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det er tydligvis få som tror på Gud, så hvorfor sender han ikke en ny profet?8485722[/snapback] You're avoiding my question.. Det kan forresten hende at han sender aldri så mange profeter, men vi mennesker som tror vi har svaret på alt og alle, låser dem inne og stempler dem som gale. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Så du mener vi burde tro folk om de påstår de er profeter sendt av Gud, selv om de ikke kan vise noen spesielle evner eller andre "bevis"? Jesus hadde visstnok en god del triks på lager, så man skulle jo tro eventuelle nye profeter ville hatt lignende evner. Edit: For å si det på en annen måte, om mennesker ikke tror på gud på grunn av mangel på bevis, ville det vært ufattelig tåpelig å gå til det steget å sende profeter, men ikke gi dem mulighet til å bevise Guds eksistens. Men så skal man jo ikke kreve bevis, man skal TRO! Don't question it! Believe what I say or I'll hurt you! Endret 27. april 2007 av E-Ton Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det er tydligvis få som tror på Gud, så hvorfor sender han ikke en ny profet?8485722[/snapback] You're avoiding my question.. Det kan forresten hende at han sender aldri så mange profeter, men vi mennesker som tror vi har svaret på alt og alle, låser dem inne og stempler dem som gale. 8485744[/snapback] Hvis han er allmektig og altvitend, burde han skjønne det er slik mennesker vil reagere, og kanskje finne på en ny og fancy måte å overbevise oss på? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis han er allmektig og altvitend, burde han skjønne det er slik mennesker vil reagere, og kanskje finne på en ny og fancy måte å overbevise oss på?8486381[/snapback] Hvis man er overbevist vet man og tro handler om nettopp det å tro. Derfor, kanskje? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du burde se følgende South Park-episoder: -South Park - Sesong 10, Episode 12 (Go God Go) -South Park - Sesong 10, Episode 12 (Go God Go XII) Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du burde se følgende South Park-episoder:-South Park - Sesong 10, Episode 12 (Go God Go) -South Park - Sesong 10, Episode 12 (Go God Go XII) 8486603[/snapback] Hvilken du? Jeg du eller noen annen du? Hvis det er meg du snakker til så har jeg sett stort sett samtlige episoder av south park.. Hvorfor burde jeg det? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis han er allmektig og altvitend, burde han skjønne det er slik mennesker vil reagere, og kanskje finne på en ny og fancy måte å overbevise oss på?8486381[/snapback] Hvis man er overbevist vet man og tro handler om nettopp det å tro. Derfor, kanskje? 8486590[/snapback] Men hvorfor sendte han da flere enn en profet da? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Men hvorfor sendte han da flere enn en profet da? 8486701[/snapback] Fordi han ville at folk skulle tro? Hadde han eksempelvis kommet selv, ville folk visst og grunnlaget for religionen ville forsvunnet Endret 27. april 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Fordi han ville at folk skulle tro? Hadde han eksempelvis kommet selv, ville folk visst og grunnlaget for religionen ville forsvunnet 8486709[/snapback] Men hvis han vil at folk skal tro, må han begynne å sende flere profeter, og gjøre det overbevisende nok til at folk begynner å tro. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Så la meg se om jeg har forstått dette riktig: Gud vil at folk skal tro på ham. Gud vil ikke gi noe håndfast bevis på at han finnes, men sender profeter som er omtrent like troverdige som en bruktbilselger. Gud har inspirert mennesker til å skrive hellige tekster, som er Guds ord. Disse tekstene er skrevet, redigert og tolket av mennesker. Mange mennesker. Om blind tro på Gud hadde blitt byttet ut med bevis for Guds eksistens ville religion forsvunnet (byttet ut med vitenskap). Hvorfor sier du dette som om det var negativt? Om du "tror" så kan du svare på alle spørsmål du ikke vet svaret på med "Derfor!" eller "Sånn er det bare, ikke spør!"? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis man tror han eksisterer, så er solnedganger og regnbuer solide nok bevis.. Personlig er jeg ikke kristen, i tilfellet noen ikke skulle fått med seg det, men jeg forstår hvor godt det er Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis man tror han eksisterer, så er solnedganger og regnbuer solide nok bevis.. Personlig er jeg ikke kristen, i tilfellet noen ikke skulle fått med seg det, men jeg forstår hvor godt det er 8488305[/snapback] Regnbuer beviser kun at lys reflekteres. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis man tror han eksisterer, så er solnedganger og regnbuer solide nok bevis.. Personlig er jeg ikke kristen, i tilfellet noen ikke skulle fått med seg det, men jeg forstår hvor godt det er 8488305[/snapback] Regnbuer beviser kun at lys reflekteres. 8488362[/snapback] Men hvorfor reflekteres det på den måten? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Wikipedia > Bibelen http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå