Gå til innhold

Intigrert webcam, eller ikke?

Svolp

Anbefalte innlegg

Som i overskrift atter en gang :p

Hva foretrekker dere der ute?

Nettopp handlet pc nå men UTEN intigrert kamear, angrer jeg?

Hmmm, ble plutselig veldig usikker, hvordan er det og påmontere webcam på bærbar pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den PC-en uten kamera har bedre spesifikasjoner enn den med, og prisen på begge var ca. den samme, da hadde jeg valgt den uten kamera. Jeg hadde f.eks heller valgt et litt bedre graffikkort i steden for et kamera siden jeg sannsynligvis ville ha hatt lyst til å spille litt. Dette er da hva jeg personlig vile valgt.

Jeg har ikke noen erfaring med å montere et webcam på en bærbar, men det finnes vel kanskje noen som er laget for å festes på bærbare PC-er?

Lenke til kommentar

Integrert webcam (slik som på f.eks. en del av de nye bærbare Mac'ene) er jo ganske praktisk da, men jeg ville neppe betalt mye ekstra for det.

Fordelen er jo at det tar mindre plass og ikke er noen ekstra ledninger o.l. hvis man f.eks. skal sitte med maskinen på fanget, eller skal ha den med seg mange steder.

Lenke til kommentar

Jeg har integrert webcam på min Dell XPS 1210. Brukte det mye men synes det var for dårlig i dårlig lys så jeg kjøpte meg et logitech notebook pro kamera. Det er svært lett å feste på toppen av skjermen og har langt bedre kvalitet. Så webkamera bør nok ikke være et kriterie for valg av laptop.

Lenke til kommentar

Hmmm..

Mye forskjellige meninger her :)

Som du nevnte kake24 så var det dilemmaet mitt, 2stk pc`r til ca samme pris og den ene uten kamera med MYE bedre skjermkort, og den andre med kamera med dårligere skjermkort.

Den uten kamera hadde Radeon x1600 og dem med hadde Gf 7300 så jeg bestile den uten kamera og radeon x1600..

Føltes ut som jeg angret litt etterpå men vi får da se :p

Nils johan, du nevner et kamera du kan feste greit på en laptop, har du en url til den?

:whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er nå den stolte eier av en MacBook, med innebygd webcam. Helt ok kvalitet og slikt, og meget praktisk på reise. Men, jeg bruker den i styremøter og slikt, da kan det være greit å ha et webcam som man kan snu på uten å må snu hele maskina. Har et cam som funker på mac, men får ikke til å få maskina til å bruke det framfor det innebygde...noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Nils johan, du nevner et kamera du kan feste greit på en laptop, har du en url til den?

:whistle:

8316820[/snapback]

Jeg vet ikke hvor gode disse kameraene er, men jeg tenkte at jeg kunne gi deg et par eksempler fra ebay. Trykk her og her.

Her er også noen fra logitech (QuickCam).

8317602[/snapback]

Der fant jeg en av dem du gav meg link på ebay Se her

Tenker det blir og handle en slik en etterhvert da evt hvis jeg savner webcam.

Den ser jo litt fin ut også da den er designet til laptop/lcd generelt :)

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=3216

Er dette her jeg bruker, det fungerer greit, er hvertfall mye bedre enn det integrerte. Siden jeg bruker det mest på MSN er jo det ikke den beste bildekvaliteten uansett, men med det integrerte var det mye fargeforstyrrelser (jeg ble noen ganger grønn, til den andre personens store forargelse..) og slikt.

8321236[/snapback]

Akkurat... Både den jeg posta og denne er sjo ypperlig ut til laptop uten webcam, ser sikkert litt alright ut også da dem er laget nettop til laptoper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...