knopflerbruce Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Situasjonen er som følger: Hvis jeg lar pcen stå av i en liten stund vil den ikke boote. Skrur på strømmen, og et sekund senere dør pcen. Skrur på strømmen igjen, samme skjer, igjen og igjen. Så kobler jeg ut 2 750GB-disker (som jeg ikke hadde før dette problemet oppstod), booter med en gang. Setter i diskene - pcen skrur seg av etter det ene sekundet. Neste steg: (vet det er fy-fy, måtte bare prøve det, da jeg gjerne vil ha de diskene i gang) Skrur på pcen, og sette i strømkontaktene til de to diskene mens windows starter opp. Funker fett. Hva i svarte balje er det som er galt her? PSU-en burde klare et nesten-low-end skjermkort (kortet har ingen ekstra strømtilførselsting, så det trekker ikke stort med strøm), 9 disker, en DVD-RW og et lydkort. CPUen kjører på standardspenning (1,35v), samme med minnet (2,66v). PS: Systemet er dual prime stabilt. Endret 5. april 2007 av knopflerbruce Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Når PSU kobler ut som dette er det kortslutning eller for høy strøm i startøyeblikket og signalet for "good power" uteblir. Hvis du har den 700 Fortron som står i signaturen din skal den levere. Mulig du har flere kurser på den PSUen og prøv så en fordeling til diskene. Hvis du fremdeles har problemer kontakt leverandør. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Når PSU kobler ut som dette er det kortslutning eller for høy strøm i startøyeblikket og signalet for "good power" uteblir. Hvis du har den 700 Fortron som står i signaturen din skal den levere. Mulig du har flere kurser på den PSUen og prøv så en fordeling til diskene. Hvis du fremdeles har problemer kontakt leverandør. 8315833[/snapback] Flere kurser? Forklar! Er en 4-pins floppystrømsak på HK, på kabelen som er festet der er det også 4 disker og en DVD-ROM, men det tar da ikke SÅ mye strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå