radier999 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hei! Som topic sier så lurer jeg på hva det vill ligge på om/når jeg kjøper meg en brukbar skole pc til høsten. Det pcn vill bli brukt til: Skole arbeid, msn, surfing, nettbank og spilling! Trenger ikke spille alle spilla på full grafikk i og med at jeg ikke kommer til og bruke denne pcn på lan etc. Men er greit og kunne spille på den viss det blir en lang buss/båt/tog tur. Vekt: Har egentlig ikke noe og si, men helst ikke over 4,5 kg. Skjerm: 15" skjer duger, men større skader ikke. Skjermkort: Takle spill på low/medium grafikk, og kjøre grei kvalitet på filmer. Hdd: er ikke vits med noen stor hdd, siden jeg har nesten 500 gig på min stasjonære pc, men 60+ hadde vert greit, så jeg kan ha litt spill, musikk og filmer innpå den. Kansje en ekstern hdd? (noen som har noen og anbefale?) Batteri-tid: Helst over 3 timer. (er lagt opp strømutak i alle klasse rom på skolen) Generelt: En litt robust pc hadde ikke vært og forakte. Pris: Er usikker, vet ikke hvor mye jeg må legge i pcn, var derfor jeg lagte denne tråden for og se hvor mye som er nødvendig og legge i pcn. Men ikke over 12 lapper! PS: Tenkte jeg skulle spare dere bryet med og si at Mac er et alternativ, noe det ikke er i det HELE tatt fra min side. Mac er og blir uaktuelt. Med mindre dere klarer og overbevise meg (bør være noen SINSYKT gode anbefalinger isåfall) Har vært borti Mac og vill ikke si at jeg har fått noe positive intrykk. Edit: Leifen er ute på tur Endret 5. april 2007 av radier999 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hvis du skal bruke den kun til skole arbeid er det nokk greit å gå ut med 5-6 lapper? Edit: Så at du skal ha til spilling også.. Da må du nok regne med over 10 høvdinger. Endret 5. april 2007 av Shahab Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 hva med denne link? virker bra til prisen da 7K på MPX Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Will anbefale en laptop med core 2 duo cpu, min 1 GB minne (kanskje 2) og et X1400 grafikkort. Burde holde til de fleste av dagens DX9 spill. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Dere ble nokk litt villedet av ordet "spilling" Skal ikke spille Oblivien og WoW eller noe sånt, blir kunn cs eller noe slikt, så trenger ikke overkill heller, bare sånn at den greit takler cs Ellers takker jeg får svar så langt, noen som har noen erfaringer me Backard Bell sine pc'er generelt? Er de greie? Utholdenhet? Service? Hvordan er Dell på det bærbar markede? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 På Dell kan du legge til bedre komponenter for din bærbar pc. Også har du Hw's egne anbefalinger som du kan skikke på. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Takk takk, skal gjøre det Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 17" til å ha med seg på skole/tur? Tror vel at du kanskje går lei av å "slepe" den med deg etter en stund... Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå