Juden Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) -Det finnes ingen annen Gud enn Allah og Muhammed er hans profet. sier Jacko til ukeavisa al-Bahrainia i Bahrain. Word on the street er Jacko har bestemt seg for å bli muslim. Broren hans Jermaine som allerede er muslim, vil også at broren hans skal konvertere til Islam. Under oppholdet på den arabiske halvøy bor Jackson og følget hans hos sheik Abdullah bin Hamad al Khalifa, som er sønn av kongen i Bahrain. Det var Jermaines vennskap med al Khalifa som fikk ham til å konvertere til islam for noen år siden. Nå holder Jacko på å lese hellige skrifter innen Islam. Mange av vennene hans sier at han kommer til å bli det. Nå som en verdens største popstjerne har tenkt å bli muslim, kommer mange andre til følge han? Endret 5. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Han er neppe den første sorte superstjerne som gjør dette. Muhammad Ali (Cassius Clay) blandt annet. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Bah - hvis han bare hadde hatt vett til å legge opp etter Dangerous i 1991 hadde han fremdeles vært en legende av dimensjoner. Det er ikke mange artister som kan vise til tre så solide album på rad som Thriller, Bad og Dangerous. Disse resulterte i et lass av hitsingler - nær 20 topp-10 singler i USA - fordelt på 3 album er intet mindre enn imponerende... Endret 5. april 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hva har Jacko sin relgion med politikk og samfunn å gjøre? Kanskje det faktisk er en bra ide å få opp Se & Hør tråden? *og/å Endret 5. april 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
Juden Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hva har Jacko sin relgion med politikk og samfunn å gjøre? Kanskje det faktisk er en bra ide å få opp Se & Hør tråden? *og/å 8315892[/snapback] Ja, fordi spørmålet mitt lyder slik: Kommer Michael Jacksons overgang til Islam, til å påvirke samfunnet? Endret 5. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Flyttet fra Politikk og samfunn og over her hvor den hører bedre hjemme. Et tulleinnlegg fjernet. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden. Reaksjon på moderering skal gjøres på pm Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Stakkars muslimer sier nå nei :/ Nei, jeg tror ikke det vil påvirke samfunnet i noen grad, MJ har ikke noen påvirkningskraft etter at han ble frifunnet(funnet skyldig av mediene) i pedofilianklagene. Det kunne ha påvirket verden hvis han gjorde det for 6-7 år siden, men ikke nå. Lenke til kommentar
Graut Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Ja, fordi spørmålet mitt lyder slik:Kommer Michael Jacksons overgang til Islam, til å påvirke samfunnet? 8315933[/snapback] I et holistisk perspektiv gjør det nok det ja - men så starter jeg ikke tråder om været i olso kommer til å påvirke mine valg for morgendagen, heller. Nei, jeg tror ikke livene våres kommer til å endre seg noe etter denne konverteringen. Dersom du lurer på om ex-popstjernens meningsytring kommer til å konvertere nye uanede mennesker til Islam, tror jeg du har valg feil person som lokkemiddel. Jeg aner virkelig ikke hvorfor du har startet denne tråden. Endret 5. april 2007 av Graut Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 I og med at fyren er sprut galen så er han ikke akkurat noe godt eksempel på en rasjonell troende. Kommer andre til å følge han? Tvilsomt, skjønt det finnes nok en liten fanskare som er like gale som han. Kommer det til å påvirke verden den ene eller den andre veien? Nei. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hold dere til tema: Nå som en verdens største popstjerne har tenkt å bli muslim, kommer mange andre til følge han? Det betyr at dere kan diskutere om andre kommer til å følge hans eksempel, og dermed er det relelvant om MJ er noe eksempel til etterfølgelse. Men hva dere mener om islam som sådan er det ikke. Vi har nok av andre tråder hvor dere kan si hva dere mener om islam og andre religioner. Og Michael Jackson som artist/person er ikke tema her. Da kan dere heller starte en tråd i musikkforumet. Noen poster er slettet. Geir Lenke til kommentar
.sere Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror heller han skremmer folk fra å tro på Islam. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror heller han skremmer folk fra å tro på Islam. 8324845[/snapback] why is that? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror heller han skremmer folk fra å tro på Islam. 8324845[/snapback] why is that? 8326932[/snapback] Fordi han er så...spesiell. Og fordi han, til tross for at han ble frikjent, har rykte på seg som pedofil overgriper, blant annet. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 [8324845[/snapback] Fordi han er så...spesiell. Og fordi han, til tross for at han ble frikjent, har rykte på seg som pedofil overgriper, blant annet. 8326961[/snapback] Men han ble frikjent og har fremdeles fan over hele verden! Har en mistanke om at folk kommer til å følge. Kanskje familien gjør det! Lenke til kommentar
ptta Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) OK! Etter min mening har muslimer to valg nå. Overse at de vlir spottet på denne måten, eller sette beinet ned og nekte av adgang til noen religiøse bygninger ol. styrt av muslimer. Det likeste hadde så klart vært hvis de kunne få han til Iran og dømme han til steining med grunnlag i en sprø sjaria lov ( har ikke peiling på hvordan det skrives), men det er vel for mye å håpe på. Endret 7. april 2007 av ptta Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 OK! Etter min mening har muslimer to valg nå. Overse at de vlir spottet på denne måten, eller sette beinet ned og nekte av adgang til noen religiøse bygninger ol. styrt av muslimer. Det likeste hadde så klart vært hvis de kunne få han til Iran og dømme han til steining med grunnlag i en sprø sjaria lov ( har ikke peiling på hvordan det skrives), men det er vel for mye å håpe på. 8329336[/snapback] Skrives "Sharia", tror jeg. Men til topic, hvorfor skulle han dømmes til steining? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg ser bare en tom og ubegrunnet påstand uten kilde om at noen tror han kommer til å bli muslim. Kilder, takk. Hvis han blir det vil forhåpentligvis ingen følge ham. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Først var han ikke rasist, men skulle ikke være svart, og nå skal han bli muslim, hva er det neste? kjønsoperasjon? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 kjønsoperasjon? Det får han ikke lov til i Islam. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) kjønsoperasjon? Det får han ikke lov til i Islam. 8348217[/snapback] Allah blindet Michael Jackson, for nå å fjerne blindheten mener du. 2:6 As for the Disbelievers, Whether thou warn them or thou warn them not it is all one for them; they believe not2:7 Allah hath sealed their hearing and their hearts, and on their eyes there is a covering. Theirs will be an awful doom. Jeg kan ikke annet enn å mene at Allah er ond og en tølper, siden han har skapt meg blind, og nekter meg dermed å tro på en gud. Heldigvis har jeg det fremdeles bedre enn 95% av alle muslimer i verden, selv om jeg er blind og forbannet av denne (åpenbart svake) guden da... 2:99 Verily We have revealed unto thee clear tokens, and only miscreants will disbelieve in them Og jeg er tydeligvis et misfoster. Hva er da de alle de muslimene (de fleste, faktisk) som ikke har klart å få til et bedre liv enn meg? [ironi] 2:98 Who is an enemy to Allah, and His angels and His messengers, and Gabriel and Michael! Then, lo! Allah (Himself) is an enemy to the disbelievers. Michael er tydligvis en engel... Og han er dermed min fiende. Ikke at jeg har noe mot ham -- men Allah har tydligvis noe i mot meg... [/ironi] Deilig å få lange ut mot koranen for en gangs skyld... Det er mye lettere å påvise at Allah og Muhammed er tvilsome enn kristendommens Jesus og Gud... Endret 10. april 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå