Gå til innhold

ekstremt ustabil pc, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

hei!

en kompis av meg er en av de "stolte" eierne av en ferdigbygd pc fra komplett (xp 1900 kjølt av taisol vifte, asus a7v333, wd 80gb se, chieftec alu, gainward gf 4 ti 4200 og 256 ddr pc 2100 twinmos ram)

når han fikk pc'en tilsendt hang heatsinken og slang i kabinettet, psu var skeiv, og socketfestene var skeive.. der og da var vi såpass dumme at vi ikke sendte pc'en tilbake, og jeg klinte inn heatsinken og pc'en var i gang..

Det store problemet her er at pc'en stadig henger seg opp og rebooter NESTEN hele tida! Når han spiller og bare ved å utføre enkle oppgaver.. CPU har en idle temp på 45 grader, mens den maksimalt har vært oppe i 54. Det virker som om alt funker fett sånn hardware-messig.. er ikke helt sikre på hva som er feil..

og ja, formatering er prøvd en rekke ganger.. Det jeg lurte på var:

hva kan jeg gjøre med dette?? og hva tror dere det feiler? Er det soft-eller hardwarens feil? Noen hatt liknende problemer? Ingen ting i pc'en har blitt klokket noen gang, idle er den stabil.

Dette høres kanskje veldig alvorlig ut, noe det forsåvidt er, det er VELDIG irriterende når pc'en gir fra seg det oppstartspipet mitt i et spill e.l.

håper noen kan hjelpe oss her! På forhånd takk for all respons!

MVH

alexio m/frustrert kompis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu tempen er helt normal for AMD.

Jeg ville startet med å sjekke hvor stor strømforsyningen er. Til ditt oppsett ville jeg hatt 350Watt, for å være sikker. Amd+ kraftig skjermkort, osv. Sjekk at spenningen på 3.3 volt, 5 volt og 12 volt ikke er for lav. (+/- 4% ca).

[ Denne Melding var redigert av: Luske_Ludvig på 2002-12-16 20:56 ]

Lenke til kommentar

ja, vi venter i spenning.. ikke for å mase, men det er ganske irriterende å ikke få svar :razz:

neida.. bør kanskje få med at psu er på 340 watt (std chieftech)

ellers rebooter pc'en fortsatt.. irriterrende det også..

alexio

Lenke til kommentar

Da vet ikke jeg! Oppdatert bios på hk? Prøvd med en annen hd, rambrikker? Skjermkort?

Ta en telefon eller send en mail til komplett. Ver unormalt ekstremt høflig, få fatt i navn og nummer til den du snakker med osv.

Lykke til!

Hvis du sender i retur, kan det hende at du må betale timepris, hvis de ikke finner feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...