multimann33 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Noen som vet om det går ann å "justere opp/trimme" en ford sierra 2.0i med twincam? Slik at den blir noe sprekere.. En betegning for enkel trimming. Håper på svar Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Er det forgasser eller innsprøytning på denne ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det går, men er ikke lønnsomt... Bytt kammer, luftfilter, grenrør og eksos, så hjelper det litt... ligger grenrør til DOHC til salg på fastford.no Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det er vel ikke så veldig mye å hente på å tyne denne bilen ekstra - ihvertfall ikke uten å legge igjen en del kroner i det. Grei bil da - hadde en 2.0i selv for noen år siden Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 For mer effekt trenger du en iS-motor, Den kan man enkelt montere turbo på, og få greit med hester, uten at det koster altfor mye. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 DOHC kan fint få grenrør og bedre tilgang på luft. Kanskje kan du hente 4-5 gamp på det om du er heldig. All trimming koster, skal du gjøre noe mer er det like greit å gjøre som RCP-88 foreslår, banke inn en SOHC med turbo heller. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hva er det som gjør is-motoren så bra egnet for turbo? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Egentlig bare det at den tåler endel... DOHC har vel alu topp, og den tåler veldig lite Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Takk for masse nyttige svar. Var hos en kamerat igår som holder på med ford. Han nevnte noe med datasprut. Motoren jeg har i nå, er ikke original. Er en scorpio motor. Er veldig fornøyd med den, blir ikke no spesielt fort varm, ikke tegn til tikking på den Har sett det er flere som har bygd opp en DOHC motor med turbo. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Takk for masse nyttige svar. Var hos en kamerat igår som holder på med ford. Han nevnte noe med datasprut. Motoren jeg har i nå, er ikke original. Er en scorpio motor. Er veldig fornøyd med den, blir ikke no spesielt fort varm, ikke tegn til tikking på den Har sett det er flere som har bygd opp en DOHC motor med turbo. 8318617[/snapback] Jada, det går det også... Har litt "ting" til salgs jeg, bla tilleggssprut og turbo Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvem har du sett som har bygd DOHC turbo? Jeg har jobba som mekaniker ved Ford merkeverksted og vet hvor dårlige de toppene er. De tygger toppakninger originalt og det er ikke helt uvanlig at ventilsetene løsner. På andre siden har jeg kjørt OHC turbo 2 år. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har hørt at man kan bruke panking fra gruppe a motor, vet ikke hvor man får tak i det, men... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har aldri hørt om DOHC GpA. Jeg hadde cossie pakning, kunne også brukt cossie GpA pakning eller WRC lamellpakning. Cossie pakning må borres et ekstra hull i for å kunne brukes på OHC, aner ikke om den passer på DOHC. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Leo_ : Så et bilde på nettet, hvor de hadde bygd en DOHC motor. Skal se om jeg finner det igjen. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Fant ikke det bildet jeg så her om dagen. Men det var en side med sierra-prosjekter. Men fant jo et bilde som tilsier at cosworth kom med DOHC og turbo. http://blog.golfdigest.co.jp/user/forgee/i...g20060228_2.jpg Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 cosworthmotoren der og dohc motoren du har i sierraen din er ikke samme greie. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Nei, er sikkert ikke det. Men poenget var at han sa at toppene til DOHC ikke tålte så mye. Så rart at de bruker det på cosworth, hvis de toppene er så dårlig.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 dohc motoren i sierra har 8 ventiler og 2 kammer. Cosworthtoppen har 16 ventiler og 2 kammer. Ikke i nærheten av samme opplegg Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg vet det... Men poenget Han sa at jeg burde bygge på OHC motor isteden. Og har ikke så veldig lyst til å bytte motor, men nå skal jeg ikke ha en så "kraftig" turbo heller da. Endret 8. april 2007 av kennense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå