Gå til innhold

Fremvising på tv

Anbefalte innlegg

Jeg husker før i tiden, når win98 var det store og video-out var enkelt. Nå har jeg XP og jeg ønsker kun å la tv'n vise akkurat det samme som pc-skjermen, men det eneste alternativet jeg har er å utvide min desktop til den andre skjermen, noe som er svært prakkete.

Deseuten får jeg et svært dårlig bilde på tv'n, og jeg får ikke til å forandre på instillingene via pc'n. Faktisk er det noen innstillinger jeg kun får tak i av og til, når pc' later til å være litt vrang.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man bruker 2 eller mer skjermen kan man som regel velge mellom flere ulike "setups"

1. DualView - Skrivebordet blir utvidet

2. Span - Skjermene blir "satt i sammen". Dvs at du kan få en høy oppløsning. fks 2 1024x768 skjermer blir til en 2048x768.

3. Clone - Skjermbildet blir likt på alle skjermene

Disse modusene kan du endre på om du går inn på Kontroll Panalet til skjermkortet ditt. Fks Nividia Controll Panel.

Bruker du S-Video kabel? Isåfal forklarer det den lave kvaliteten.

Endret av sondrev
Lenke til kommentar

Jeg har ati radeon 9800 pro skjermkort, og når jeg åpner innstillinger/avansert er utvalget av alternativer begrenset. Kun generelt, kort, skjerm, feilsøking og fargebehandling.

Jeg synes å huske at det tidligere var flere, faktisk hele tre rader med forskjellige alternativer tidligere, men det er mulig at jeg husker feil.

Jeg har prøvd å oppdatere drivere osv. Det eneste jeg har oppnådd med dette er en feilmelding ved oppstart som sier (...MOM.implementation.dll...) som ikke ken åpnes, og når jeg prøver og åpne CCC (Catalyst Control Center) sier maskinen noe tilsvarende om filen CLI.implementation.

Jeg fikk et tips om at jeg burde innstallere .NET framework version 2.0 og oppover, men det har ikke hjulpet noe særlig. Faktisk ble pc'n svært treg og hakkete en liten periode, men dette forsvant etterhvert.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, men jeg er på kanten til å kjøpe meg et nytt skjermkort og bare glemme hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...