Acherox Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Som topicen sier, så har jeg og en kompis problemer med å få nettet til å fungere på LAN. Igår funka nettet helt fint til begge to - men idag begynte ting å skjære seg. Nettet hans datt helt plutselig ut, men mitt fungerte helt fint. Nå får han ikke til å koble seg til Internett, spille wow, spille cs osv. Han prøvde å skifte TP-kabel, og da funka nettet hans i 20sekunder - helt til det datt ut igjen. Det fungerte å spille cs for han, helt til jeg selv logget på steam. Da datt han ut. (vi spiller ikke på samme account) Det funker hver gang han skifter TP - da funker det i max 5min, så skjer det samme igjen. Noen tips til hva vi kan gjøre for å løse problemet? Endret 5. april 2007 av Acherox Lenke til kommentar
killabie Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Prøv å forny IP, kan nesten virke som dere kjører med samme IP.. ellers sjekk om han har siste drivere til nettverkskortet.. er d via router eller switch?? dhcp aktivert eller fast ip!?! Endret 5. april 2007 av killabie Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Skriv "ipconfig" i begge pcene(start > kjør > cmd> skriv ipconfig og trykk enter). Se om det er samme ip adresse. Om det er det, skriv "ipconfig/renew" i den ene pcen. Prøv som killabie sier. Lenke til kommentar
Acherox Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Prøv å forny IP, kan nesten virke som dere kjører med samme IP.. ellers sjekk om han har siste drivere til nettverkskortet..er d via router eller switch?? dhcp aktivert eller fast ip!?! 8314768[/snapback] Vi har ikke samme IP.. "er d via router eller switch?? dhcp aktivert eller fast ip!?!" huh? Lenke til kommentar
killabie Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 viss ikke dere har har samme IP kan du jo enkelt prøve med en reparer nettverkstilkobling, dette bruker å funke på mitt trådløse nettverk da det oppfører seg som unga dagen før julaften! Ellers vil jeg gjerne ha en eventuellt feil melding eller mere info om det for å komme med videre hjelp... Litt vanskelig å gjette seg til d, da det kan liksom være hva som helst"!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå