MadsFN Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei, jeg sitter her på ett på ett 2 manns "LAN" og sitter uten nett, jeg prøver å reparere den Lokale Tilkoblingen, men får Feilmeliding: Følgende trinn i reparasjonen mislyktes: for nye IP-adressen Jeg har på Automatisk IP adresse men vet ikke hva jeg skal gjøre :S Og har en netverksbro som jeg ikke kan slette eller aktivere. Hva er feil ?! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Har dere noen DHCP server? Om dere ikke har det, må dere sette opp faste ip adersser. Endret 5. april 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 det er nettverksbroen og den kan slettes. høyreklikk på de andre enhetene rundt 1394 tilkopling, og se om du kan løse den opp der etc.. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det enkleste når du skal lage et to-manns LAN og har problemer er å lage faste IP-adresser. Funker for meg i alle fall. Er det wireless eller kablet? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Vi har kablet her Endret 5. april 2007 av MadsFN Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis du er oppkoblet med kabler, gå på "Start", "Kjør" og skriv inn CMD og trykk ENTER. Når du kommer ut i det sorte vinduet, skriv IPCONFIG, trykke enter og noter ned "IP-Adresse". Gå så på den andre maskinen, gjør det samme. Da har du IP-adressene til begge maskinene. Mens du står i det sorte vinduet, skriv f.eks. "PING 192.168.1.1" hvor du skriver ip-adressen til den andre maskinen istedet for de tallene jeg har skrevet. Da vil du teste om du har forbindelse med den andre maskinen. Prøv det først. Hvis du får "Forespørsel avbrutt" alle fire gangene har du ikke forbindelse. Da er det mest sannsynligvis brannmur el. nettverkskoblingen som hindrer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå