Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstallere XP på nytt på samme partisjon?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg poster dette i riktig kategori, men here it goes:

Jeg har en gammel pc med XP som jeg ønsker å selge da jeg har kjøpt meg ny. Jeg skal formatere den, så den er god som ny. XP ligger på en 250 gb harddisk, med ingen partisjoner. Problemet er at når jeg starter dataen på nytt og velger å innstallere XP på nytt, går det ikke ann å opprette noen partisjon ifra harddisken selv om jeg har 90 gb ledig, og det går ikke an å innstallere xp på samme partisjonen. Jeg kan heller ikke slette denne partisjonen, for da får jeg feilmelding om at xp vil ikke innstalleres riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er helt helt sikker på at du booter fra CD-en?

Ikke for å være lei, men det tviler jeg på. Hvis man booter med en vanlig XP- plate, vil man få opp valg om at man kan fjere partisjoner, opprette partisjoner og så videre.

Vært inne BIOS en tur og sjekket boot priority? CD bør stå før harddisk.

Skal maskinen bli ryddig og fin, må du slette XP- partisjonen du har, og ikke bare legg inn XP på nytt sammen med den gamle. Det blir bare rot.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som gikk galt sist, for jeg bootet med cd-rommen da også. Men nå fikk jeg hvertfall slettet partisjonen med den gamle xp'n. Fikk advarsel om at noe kunne gå galt men gjorde det alikevel. Har opprettet en ny på 20gb som jeg innstallerer XP på nytt på, og en annen på ca 210gb til programmer og ting. Så det ser ut som det ordner seg. Takk! :)

edit: noe av problemene skyldtes at jeg brukte et USB-tastatur og innstallasjonesprogrammet reagerte ikke på alle tastene... latterlig.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...