Gå til innhold

SMS-Utopia - trekker de deg for penger?

Anbefalte innlegg

Heisann,

For en stund tilbake siden var jeg tom på kortet mitt, og tydde til nød for å sende noen gratismeldinger. Fant til slutt SMS-Utopia og fikk sendt meldingene derfra. Nå bruker jeg ikke dem lenger, men får stadig melding om at jeg har fått fyllt opp en meldingskonto. Pengene har også minket grusomt raskt. Trekker det penger, eller er det bare meg? Og hvordan stopper man dette (finner det ikke)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

For en stund tilbake siden var jeg tom på kortet mitt, og tydde til nød for å sende noen gratismeldinger. Fant til slutt SMS-Utopia og fikk sendt meldingene derfra. Nå bruker jeg ikke dem lenger, men får stadig melding om at jeg har fått fyllt opp en meldingskonto. Pengene har også minket grusomt raskt. Trekker det penger, eller er det bare meg? Og hvordan stopper man dette (finner det ikke)?

8314032[/snapback]

Fra SMS-utopia sine betingelser som du har krysset av for at du godtar:

Som medlem på SMSUtopia.com, godtar du å motta to infomeldinger på SMS hver måned. Maks pris pr SMS er kr 20,- Ditt medlemskap er en løpende, og fornyes automatisk for 15 dager inntil du selv sier opp

Du kan kjøpe pakker fra fra 10 til 100 NOK avhengig av hvor mange SMS du ønsker å kjøpe. Vi jobber med å gjøre ferdig kjøp av ekstra SMS. Det vil bli mulig å kjøpe ekstra SMS i tillegg til de daglige SMS. Du kan kjøpe pakker fra fra 10 til 100 NOK avhengig av hvor mange SMS du ønsker å kjøpe.

Så svaret er nok ja på at de trekker penger.

For å stoppe det ville jeg ha kontaktet dem og sagt opp skriftlig. Eneste mulighet jeg finner på sidene deres er denne kontaktsaken.

-KJ

Lenke til kommentar
Heisann,

8314032[/snapback]

Når du benyttet deg av SMSUtopia sine tjenester gikk du med på en del betingelser og en av disser er;

5. INFOMELDINGER:

--------------------------

Som medlem på SMSUtopia.com, godtar du å motta to infomeldinger på SMS hver måned. Maks pris pr SMS er kr 20,- Ditt medlemskap er en løpende, og fornyes automatisk for 15 dager inntil du selv sier opp.

Det forklarer hvorfor du fortsatt mottar sms fra dem som koster penger.

En videre betingelse som ble forelagt deg når du inngikk medlemskap hos dem er;

6. STENGE/AVSLUTTE KONTO:

--------------------------

For å avslutte ditt medlemskap på SMSUtopia.com, sender du meldingen SMSUTOPIA STOP til 1963. Dette for å at vi skal ha en bekreftelse fra deg på at konto og tilhørende data skal slettes.

Og dette forklarer hvordan du avslutter kundeforholdet ditt til SMSUtopia. Alt dette fant jeg ved å besøke hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar

Takker! Som hos mye annet, blir det fint lite lesing av EULA-en - spesielt ikke denne gang, da det var virkelig stress å få dem avgårde. Uansett, burde vel funnet det på websiden, selv om det ikke er plassert godt nok etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...