ClearBlueNight Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Har fått meg en bærbar Powerbook (887MHz). Har tenkt å kjøre OS 9. Har også en bærbar PC (XP Pro). Er det mulig å få disse to maskinene til å jobbe sammen, dvs. at jeg kan lese og skrive til PC-harddisken fra Macen og omvendt? Må jeg kjøpe programmer? [ Denne Melding var redigert av: ClearBlueNight på 2002-12-16 19:07 ] Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hvorfor kjører du ikke OS 10.2 som fulgte med som Default OS? Der skal dt visst være et program som gjør at du kan dele filer mellom Windows-PCer og Mac. Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 C. Alshus: Fordi jeg har en stabel med dyr programvare som visstnok ikke funker på X. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Anbefaler deg sterkt å bruke OSX! :smile: Bruker selv OSX 90% av tiden. Har funnet alle de programmene jeg trenger untatt for musikk-studio . Derfor bruker jeg OS9 til dette. OS9 er litt raskere enn OSX (derfor studio) men designet og brukervennligheten/stabiliteten er vesentlig bedre i OSX. (Derfor alt annet.) Har da 2 system installert som jeg lett kan skifte mellom. All fokus på nye programmer ligger på osx og ikke os9. OSX har noe som heter rendezvous, som kan lette prosessen med å koble i nettverk. Les selv: http://www.apple.com/macosx/jaguar/rendezvous.html Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 19:20, skrev ClearBlueNight:C. Alshus: Fordi jeg har en stabel med dyr programvare som visstnok ikke funker på X. jeg må le :smile: Lenke til kommentar
toretors Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Gå til http://www.versiontracker.com og last ned DAVE, den fikser det. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 19:26, skrev macrules:OSX har noe som heter rendezvous, som kan lette prosessen med å koble i nettverk. Les selv:http://www.apple.com/macosx/jaguar/rendezvous.html Dette har da ikke noe med fildeling mellom pc og mac å gjöre. PC stötter ikke noe rendevous. Skal du dele filer så må du ha de i et netverk eller så kan du bruke firewire hvis du har dette på PCn. Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Hvordan oppretter jeg så et nettverk mellom de to maskinene på en enkel og rimelig måte? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 19:20, skrev ClearBlueNight:Fordi jeg har en stabel med dyr programvare som visstnok ikke funker på X. Sikker på at det ikke funker i OSX classic-modus? Svært få programmer som ikke fungerer her. (Med unntak av de fleste realtime musikkprogrammer). Lenke til kommentar
cisbre Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 02:42, skrev ClearBlueNight:Hvordan oppretter jeg så et nettverk mellom de to maskinene på en enkel og rimelig måte? Heisan CLearB..N... Jeg kjører XP og et par kompiser kjører OS9 og OSX. For fildeling i OS9 brukte vi DAVE på macene og i OSX er det bare til å åpne brukeren din for windows pålogging med alle rettigheter. I XP er det bare til å dele mappene på vanlig vis. Sharing... når du høyre-klikker på den aktuelle mappen... Hvis du bare har 2 maskiner, er alt du trenger en krysset kabel mellom dem, så lenge begge maskinene har nettverkskort. -F- Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jepp. DAVE er tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå