fompa Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 hei Jeg og en vennegjeng skal til roskilde festival i danmark til sommeren. Det jeg lurte på var om vi trenger pass for å dra til danmark? Veit ikke om det har så mye å si, med noen av oss er under 18 år. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Nei, man trenger ikke pass for å dra til danmark. Men husk å ta med dansk-norsk ordbok! Endret 5. april 2007 av premium Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Meiner at det ikkje er nødevendig, men det blir rekna som det einaste gyldige legitimasjon. Så det er anbefalt å ha det med likevel. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det korrekte er at du trenger ikke pass for å passere grenser i Schengen-området (som både Norge og Dabmark er med i). Men pass er eneste internasjonal gyldige legitimasjon som utstedes til nordmenn. Dermed bør du ha det med for å kunne legitimere deg. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det korrekte er at du trenger ikke pass for å passere grenser i Schengen-området (som både Norge og Dabmark er med i). Men pass er eneste internasjonal gyldige legitimasjon som utstedes til nordmenn. Dermed bør du ha det med for å kunne legitimere deg. 8313928[/snapback] I Danmark går det som regel greit hvis du har legitimasjon i form av førerkort, eller bankkort. Pass er ikke nødvendig. Har selv aldri hatt med pass til Danmark. Pantera Lenke til kommentar
fompa Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 å det værste som skjer hvis jeg ikke har med pass, og bankkort ikke funker? Er ikke så for å ta med passet mitt, er sinnsykt kjipt å miste, eller bli frastjælt... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 å det værste som skjer hvis jeg ikke har med pass, og bankkort ikke funker? Er ikke så for å ta med passet mitt, er sinnsykt kjipt å miste, eller bli frastjælt... 8318000[/snapback] Hvis du mister, eller blir frastjålet passet, så tar du en tur til den norske ambassaden, der har de plikt til å hjelpe deg med å komme deg hjem. I de fleste tilfeller får man utstedt et nødpass, som kun holder til hjemreise. Om du fortsatt er usikker, så kan du jo kontakte den norske ambassaden i København.. Ring dem, og du får garantert svar på spørsmål. Pantera Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Hvis du mister, eller blir frastjålet passet, så tar du en tur til den norske ambassaden, der har de plikt til å hjelpe deg med å komme deg hjem. I de fleste tilfeller får man utstedt et nødpass, som kun holder til hjemreise. 8320857[/snapback] Så du mener man ikke kommer seg fra danmark til norge uten pass Endret 6. april 2007 av premium Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 premium: Han poengterer at et nødpass kun er gyldig i meget kort tid Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvis du mister, eller blir frastjålet passet, så tar du en tur til den norske ambassaden, der har de plikt til å hjelpe deg med å komme deg hjem. I de fleste tilfeller får man utstedt et nødpass, som kun holder til hjemreise. 8320857[/snapback] Så du mener man ikke kommer seg fra danmark til norge uten pass 8320870[/snapback] Den kommentaren var mer generell da. Trenger jo ikke pass for å reise fra Danmark til Norge. Hvis passet blir stjålet i Danmark, så er det vel bare å melde fra om det til nærmeste politikammer når man kommer hjem. Pantera Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg ville alltid reist med passet mitt, ogsaa til Danmark og Sverige. Dessuten kan det vaere et problem i forhold til legitmasjon for aa fly tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå