Gå til innhold

Flytte disker vekk fra maskina

Anbefalte innlegg

Hallaien,

Den nyeste rare ideen jeg har fått i forbildelse med min manipregede HTPC-planlegging er å flytte diskene vekk fra maskina itself for å unngå stuestøy. Jeg har vurdert forskellige måter å gjøre det på, men så langt er denne den metoden jeg er mest fortrolig med. Jeg bruker enkelt og greit en sånn som den linket til over i boksen hvor jeg putter diskene og denne her i PCen. Tror dere det funker? Og vil det gå å putte både disker og drev i den boksen, eller begrenser støtten seg til bare HDDer? Og sist, men ikke mist, er det mulig å få tak i de dingsene/noe lignende her i landet?

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken boks skal du putte diskene i? du må kanskje tenke videre på strøm, og oppstart av diskene ved oppstart av maskina di..

ellers tror jeg det funker greit det der..

vurdert å skaffe stillere disker?

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Når det gjelder denne berømmelige "boksen" så bygger jeg den selv, dette her er del av et casebuild-prosjekt. Høres ut som en god ide å ha flashdisk som OS-disk, det skal jeg se nærmere på. Litt usikker når det ghelder pris da, det er det som er hovedspørsmålet her.

Strøm skaffer jeg fra samme PSU som resten av maskina. Lodder de 4 ledningene fra en molex-kontakt på en ekstern kontakt og lar strømmen gå sammen med infiniband-kabelen. I første omgang skal denne boksen bare ha en disk og stå i nærheten av PCen itselv, så kommer jeg bare til å endre det hele litt seinere. Kanske putte i en picopsu når den skal flyttes vekk og så bruke et rele eller muligens koble PS_ON på de to PSUene sammen. Server og NAS har jeg vurdert, men det blir for dyrt.

Lenke til kommentar

Server er ikkeno problem, en PIII eller P4 koster deg ikke mer enn 200-400 kr, uten harddisker. Og en P4 er mer en kraftig nok :thumbup:

Self har jeg en PIII 450 MHz, som kjører helt fint som nedlastningsserver :)

Den kan slite litt på store LAN, når maange drar over samtidig, men den klarer seg ;)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...