x3ptr Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg skal kjøpe en ny harddisk og hovedkortet mitt støtter bare Serial ata-150, men disken jeg har tengt og kjøpe(samsung spinpoint 500gb) er en Serial ata-300. men kan jeg bruke denne disken på hovedkortet mitt? Lenke til kommentar
x3ptr Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Da bestiller jeg disken. takk for svar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det følger med en liten sånn svart liten dingsboms "short-jumper"-ting. Du vet den man bruker for å resette CMOS osv. Hvis ikke disken virker automatisk, er det bare å sette den på plass etter henvisning etter en guide på produsentens hjemmeside. Har selv gjort dette. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Spiller ingen rolle uansett.... 150/300.... SATA er SATA og går om hverandre... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 nei, du må nok sette på jumperen, det er null stress, det står på harddisken hvor du skal plassere den for å få sata 1,5 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jumperen trengs bare med enkelte "sære" gamle chipset som ikke liker nyere disker, som oftest går det greit å bare plugge i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå