Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EU godkjenning kluss

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min til eu godkjenning.. Fikk da feil som:

Bytte bremseklosser foran

Bytte hvindusviskere

Dårlig parkbrems

Bytte foring i nedre bærearm (trur det het det)

Men jadda jeg skjekket klosser og alle foringene før jeg dro og dem var som nye. håndbrekket visste jeg om.

Men neida.. men gadd ikke å noe oppstyr der, mulig jeg tok feil.. men når jeg skifta klosser så var det bare 1 milimeter forskjell på de nye og brukte og de biltema klossene som jeg montere er dårligere merker jeg. hvindusviserne er ikke slitt de pusser bra som bare fy, skriker ikke gjør de heller..

Den foringen er heller ikke noe mere slitt enn de andre på bilen.

Mulig han trudde jeg var helt nooob på bil å ville sikre seg noe krone til reparing av bilen min..

Man hva skal jeg gjøre har byttet klosser og kjøpt delene, men syntes dette er en prinsippsak at dem ikke kan drive av slik. Skal jeg gå til biltilsynet å klage?

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg ville vist fram de aktuelle delene til verkstedet. Dem bør bli spak hvis dette stemmer. du bør i allefall få gratis etterkontroll. Lite du kan gjøre med vegvesenet da dem må ha en go del klager før noe blir sett på.

Lenke til kommentar
Hvor godkjente du bilen da?

8312802[/snapback]

Kan ta det på PM.

'Eg ville da levert inn bilen på ett annet verksted og sett rapporten derifra.

Dersom det er forskjell på rapportene ville eg klaget til statens vegvesen på de første.

Noe sånt jeg tenkte også. evt bare la den lokale vegstasjonen se på det.

Men det er ingen tvil at jeg ikke trenger å bytte klosser, hvindushviskere og foring når det ikke er slitt nevneværdig.

Kommer sikkert til å bytte det sien det er relativt liten utgift...

Husker saken ifra tv2 hjelper deg og den relative nye artikkelen på forbrukerportalene der pris for eu godkjenning av en gammel skrab av en bil varierte ifra 4000-over 20.000.

Seriøse verksteder vi har i lander her ja. :w00t: Her burdte staten opprette en kontrollgruppe eller noe slik..

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Var nylig borti et lignende tilfelle med bilen til fruen.

Her var bremsene helt nedslitte forran(noe de ikke kommenterte)høte metall-lyd

Bremsene bak var dårlige,noe som også var riktig.Men det artige h baker er at de sa at skivene var veldig bra.Enda bilen hadde trommelbremser.

Fikk også anmerkning på varseltrekant(som lå der den skulle)Da kommenterte de med at arbeideren sikkert ikke hadde giddet eller hatt tid til å se.

Forstår ikke hvordan de får lov å drive.Har flere episoder fra samme verksted,så nå var det siste gangen.

Lenke til kommentar
Dra til biltilsynet for etterkontroll og fortell hvordan ting henger sammen! Jeg er selv bilmekaniker og utfører eu-komtroller. Kontrollen SKAL være 100% riktig utført vær eneste gang!

8313192[/snapback]

Har hørt at det verkstedet har mistet retten for eu kontroll før, 6 mnd.

Men som sagt så er dette en veldig liten sak så trur ikke dem prioriterer det, og kontroll hos dem koster mere enn det å fikse "feilene". :hmm:

Men kan stikke innom å prate og vise dem klossen, det koster vel ikke noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...