abene Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Firefox skal få en ny funksjon som gjør det enklere for brukere å dele lenker, bilder og annet innhold. Les mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Akkurat som Flock har hatt lenge? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Mike Beltzner fra Mozilla Labs mener dagens nettlesere er overraskende fattige på funksjoner, og det er nettopp denne observasjonen som har motivert utviklerne. Vet ikke om flere funksjoner er akkurat det jeg ønsker. Ideen kan sikkert være bra den, bare ikke dette kommer til å overskygge andre områder, som f.eks sikkerhet. Lenke til kommentar
pwHansA Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Gah! Hvorfor gjør alle dette? Døtter en hel haug av funksjoner inn et program. Denne historien gjentar seg om og om igjen Til slutt ender vi med en kjempestort, tungt, ustabilt og ubrukelig program. KISS! Keep It Simple Stupid! -HansA Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 pwHansa: my thoughts exactly. Bloatware Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hm.. De har vel mange mange mange utviklere som må ha noe å sette fingrene i? (Framfor å roe ned utviklingen på nye "features" og trimme koden de allerede har) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Mike Beltzner fra Mozilla Labs mener dagens nettlesere er overraskende fattige på funksjoner, og det er nettopp denne observasjonen som har motivert utviklerne. Opera.. perfekt antall funksjoner, og ikke bloatware. + den er mindre en en install.exe til FF. En nettleser er en nettleser, og ikke et operativsystem med 10.2 høytalersystem integrert i hovedkortet. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Mulig at det er ein god ide i teorien, men kor lurt det er å legge noke sånt med kan vel diskuterast. Eit av argumenta eg lese til FF er at vel den er liten og har få funksjoner ( resten kan skaffast med addons ). Er dette då ønskelig? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hm.. De har vel mange mange mange utviklere som må ha noe å sette fingrene i? (Framfor å roe ned utviklingen på nye "features" og trimme koden de allerede har) 8313376[/snapback] Jupp problemet er bare at trimmet kode selger dårlig. Det er bare noen få av oss som betrakter en effektivisering av kode som en større presentasjon enn å klare å dytte mest mulig ubrukelige funksjoner inn i koden. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Firefox er nydelig som den er, hold bloatware unna meg! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Til slutt ender vi med en kjempestort, tungt, ustabilt og ubrukelig program. KISS! Keep It Simple Stupid! 8312990[/snapback] True that Og hva er vitsen med et nytt fildelingsnettverk? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 dette trenger ikke å bli bloat i det hele tatt. forøvrig er det på tide at nettlesere får slike løsninger, tungvint å bruke epost eller chatteprogram for å sende lenker, kort tekst osv til hverandre Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 epost tungvint? Mener du gmail.com eller Outlook? I Opera så er det innebygd epostsklient og derfor mye enklere. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Til slutt ender vi med en kjempestort, tungt, ustabilt og ubrukelig program. KISS! Keep It Simple Stupid! 8312990[/snapback] True that Og hva er vitsen med et nytt fildelingsnettverk? 8313772[/snapback] Enig. Nettleser skal være nettleser - ikke et operativsystem som sagt. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 dette trenger ikke å bli bloat i det hele tatt. forøvrig er det på tide at nettlesere får slike løsninger, tungvint å bruke epost eller chatteprogram for å sende lenker, kort tekst osv til hverandreFortsatt bortkastet å lage noe helt nytt. Hvorfor ikke bare gjøre eksisterende løsninger bedre? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Fortsatt bortkastet å lage noe helt nytt. Hvorfor ikke bare gjøre eksisterende løsninger bedre? 8316070[/snapback] hvilke? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Han mener å optimalisere koden som allerede eksisterer. Selv synes jeg ytelsesforbedringer er viktigere enn ny funksjonalitet som uansett kan legges til i extensions av dem som virkelig vil. Hold dere til kjernefunksjonaliteten i Firefox (webbrowsing) og gjør den bedre sier jeg bare. men det er synd optimalisering ikke "selger" da... Endret 5. april 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg mente at hvis E-post og IM er så forbaska tungvindt(noe det ikke er) hvorfor ikke forbedre det isteden for å begynne fra scratch med noe nytt? Lenke til kommentar
styx Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg syns det er et spennende initiativ. Jeg regner med at de vil få støtte for flere underliggende mekanismer, så man slipper å tenke på hvem som har støtte for de forskjellige protokollene. Jeg ser for meg at man kan drag'n'drop-e en fil til bildet av flere forskjellige folk i Firefox, så deles noe via Facebook, noe sendes på mail (de som ikke har Facebook-konto) osv. LDAP-støtte er et must IMHO, og om de kan synce med Facebook også begynner det å likne på noe. OpenID-støtte også kanskje? Det blir sannsynligvis valgfritt å bruke det, så jeg kan ikke skjønne hvorfor man skal klage så fælt. Hvem vet, kanskje dere blir positivt overrasket? Edit: oops, så ikke at denne var noen dager gammel. Aner ikke hvorfor den ikke dukket opp i RSS-leseren min før i dag Endret 11. april 2007 av styx Lenke til kommentar
moyd Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Fortsatt bortkastet å lage noe helt nytt. Hvorfor ikke bare gjøre eksisterende løsninger bedre? 8316070[/snapback] hvilke? 8316241[/snapback] F.eks fikse minnelekasjen som har vært i Firefox "alltid" Har brukt firefox siden starten, men nå orket jeg ikke mer av minnesluket og skiftet til Opera. Går ikke tilbake før man slipper å restarte Firefox annenhver time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå