Joakim87 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Du bryter loven hvis du tar kontrollen over en annens pc, ikke sant??? Vi har en heftig diskusjon på skolen min og jeg tror at dette er riktig er det det??? Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 hmm..stemmer vel det..men hvis det er greit for den personen du tar over pc'en til, så blir det jo noe annet.. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Det er noen som mener grensen går i det du sletterrører filer eller lignende på maskinen.... Men F.eks i windows fjernhjelp tar du over styringen på en annens datamaskin og for uvitende personer trenger ikke dette og bety at de lar vedkommende styre pcen... Det kan rett og slett være uvitenhet.. Er dette også datainnbrudd, hvis du lurer noen til og akseptere at du tar over styringen??? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Nåja, den går da vel når en jeg ikke vil skal ha tilgang til min PC kan lese noen filer jeg ikke vil han skal lese. For eksempel filer hvor jeg har passordet mitt i filnavnet. (Ikke det at jeg har det, men det kan være filer jeg ikke vil at andre skal se jeg har *humm humm*) Det blir vel et forsøk på datainnbrudd i det denne personen prøver å nå PCen min via midler jeg ikke vil han skal bruke. Derfor blir jo remote desktop osv bare finfint, fordi jeg tillater folk å komme over og se. Men hvis noen går via portene mine og skumle bakdører s¨å stiller jeg meg negativ til det og regner dette som et angrep Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg vil kalle det datainnbrudd når man "skaffer seg uberettiget tilgang til andres data". Det vil altså inkludere om du lurer noen til å gi deg tilgang til maskinen deres eller om du knekker enkle passord som navnet på kona, hunden, drømmedama el. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå